Automate de vanzare a biletelor de tren
Automate de vanzare a biletelor de tren
MINISTERUL TRANSPORTURILOR ŞI INFRASTRUCTURII
SOCIETATEA NATIONALA DE TRANSPORT FEROVIAR DE CĂLĂTORI
„CFR CĂLĂTORI” SA
COMUNICAT DE PRESĂ
28 ianuarie 2010
Automate de vânzare a biletelor de tren
CFR Călători anunţă că vineri - 29 ianuarie 2010, ora 11.00, va fi pus în funcţiune sistemul xSellKiosk de vânzare a legitimaţiilor de călătorie în trafic intern, în cadrul unui program pilot (etapa I), prin instalarea a două automate de vânzare bilete, în Gara de Nord din Bucureşti. Noul program de vânzare a legitimaţiilor – xSellKiosk – se aplică etapizat, pentru a permite testarea şi monitorizarea echipamentelor utilizate.
Automatele de vânzare a legitimaţiilor de călătorie în trafic intern sunt uşor de folosit, prin intermediul unui touch-screen, iar pentru plata legitimaţiilor de călătorie au încorporat cititor de card bancar (POS). Acestea sunt prevăzute cu module şi aplicaţii necesare pentru emiterea legitimaţiilor şi rezervarea locurilor, şi oferă o gamă largă de informaţii referitoare la:
Ø Informarea călătorilor despre orele de plecare şi sosire a trenurilor, cu posibilitatea de tipărire a informaţiilor.
Ø Vânzarea de legitimaţii de călătorie în trafic intern - se emit legitimaţii de bază, la tarif/preţ întreg pentru copii, elevi şi studenţi cu rezervarea locurilor doar la vagoane clasă.
Ø Plata prin card a legitimaţiilor achiziţionate cu tipărirea chitanţei aferente pentru tranzacţia bancară.
Vă informăm că, în următoarele trei săptămâni ale etapei I, programul pilot îşi va extinde funcţionalităţile de bază prin introducerea ofertelor tarifare (dus-întors, minigrup etc.) şi rezervarea locurilor pentru vagoane de dormit şi cuşetă. Încă 10 automate de vânzare a legitimaţiilor în sistem xSellKiosk vor fi montate şi alte în staţii CFR reşedinţă de judeţ, din ţară în cursul anului 2010.
Etapa a doua prevede ca, după jumătatea a doua a anului 2010, sistemul să aibă opţiunea de plată şi în numerar, urmând ca într-o perioadă scurtă să fie extins la nivelul întregii reţele feroviare.
Preţul de cost al automatelor de vânzare este scăzut, pentru implementare şi exploatare utilizând aceleaşi tehnologii, aceleaşi ecrane de cerere şi răspuns, aceleaşi legitimaţii şi raportări ca ale unui post de lucru xSell- post de casier (xSell -sistemul electronic de emitere a legitimaţiilor de călătorie şi cu rezervare a locurilor în trafic intern, omologat în anul 2000). În acelaşi timp, automatele de vânzare au fost concepute modular atât din punct de vedere hardware cât şi software, permiţând dezvoltări ulterioare.
Sistemul xSellKiosk de vânzare a legitimaţiilor de călătorie în trafic intern este un proiect necesar şi util nu numai pentru modernizarea activităţii comerciale a CFR Călători, dar mai ales pentru că oferă publicului o disponibilitate maximă de utilizare 24 de ore din 24, 7 zile din 7.
Totodată punerea în funcţiune a automatelor de vânzare bilete permite companiei asigurarea de noi canale de distribuţie a legitimaţiilor de călătorie CFR, acestea urmând a fi montate în staţiile unde nu este asigurat serviciu permanent, unde nu este asigurat serviciu de noapte, în halte unde biletele se vând prin terţi şi în mall-uri şi supermarketuri, pentru a atrage mai mulţi călători la tren.
Proiectul este realizat în colaborare cu Informatica Feroviară SA - furnizor şi dezvoltator al software-ului utilizat în cadrul sistemului xSell ce a asigurat dezvoltările software şi hardware necesare pentru restructurarea şi dezvoltarea aplicaţiilor existente în cadrul sistemului informatic xSell, astfel încât să permită efectuarea vânzărilor de bilete cu rezervarea locurilor prin automatele de vânzare. Practic, automatele de vânzare pot fi considerate posturi de lucru xSell fără operator uman, pentru care toate încasările, situaţiile comerciale şi rapoartele sunt întocmite, transmise şi arhivate după aceleaşi principii ca orice alt post.
Prezentarea sistemului xSellKiosk se va realiza vineri, 29 ianuarie 2010- ora 11.00, în Gara de Nord Bucureşti (la casele de bilete clasa I).
La acest eveniment sunt invitaţi reprezentanţi din cadrul Informatică Feroviară SA: Dorina Mironescu – Director General; Dan Udrea - Director General Adj. Servicii Proiectare; Adrian Ambrosă – Director General Adj. Servicii Infrastructură IT; Romeo Galbenu – Şef Proiect; iar din cadrul conducerii CFR Călători: Liviu Pescăraşu – Director General; Cintia Chinde – Director Comercial; Adrian Vlaicu – Director Marketing.
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp