Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
Ziua Constanta
//
12:39 22 12 2024 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

1 milion de euro! Atât a oferit CN APM Constanța pentru închirierea de pilotine cu echipaj (DOCUMENT)

ro

27 Jul, 2022 00:00 3025 Marime text
  • Atribuirea a avut loc pe 20 iulie 2022, rezultatul final fiind afișat, conform licitatiapublica.ro, pe data de 25 iulie
 
Compania Națională „Administrația Porturilor Maritime” SA Constanța a atribuit o licitație pentru închirierea de pilotine cu echipaj pentru transportul pilotului la navă.
 
Atribuirea a avut loc pe 20 iulie 2022, rezultatul final fiind afișat, conform licitatiapublica.ro, pe data de 25 iulie a.c. Obiectul achiziției propriu zise constă în închirierea unui număr de 4 pilotine (cu echipaj inclus) care să desfășoare activitatea de transport a piloților la și de la nave în regim de permanență în toate porturile și zonele aflate în administrarea CN APM Constanța.
 
Valoarea finală a contractului este de 4.800.000 de lei, iar firma câștigătoare este Black Sea Pilots SRL.
 

Despre Black Sea Pilots

 
Înființată în anul 2004, are sediul social în Constanța, incinta Port, Dana 0. Activitatea principală a firmei constă în „Activități de servicii anexe transportului pe apă”. Asociați în firmă sunt Tugrep SRL, care deține 75,42% și SC Black Sea Services SRL, care deține 24,58%. Administrator sunt Ciocan Gabriel și Rodica Neacșu.
 
Gabriel Ciocan mai este asociat/administrator în Amenajari Piscicole SRL, Ana Modern Club SRL, Biosanivet SRL, Black Sea Services SRL, Black Sea Transport SRL, Event Services SRL, Logistic Remo Services SRL și Orion Residence SRL.
 
Rodica Neacșu mai apare doar ca asociat unic în Tugrep SRL, iar Black Sea Services SRL este asociat și în Logistic Remo Services SRL.
 

Istoria firmei

 
Conform Monitorului Oficial nr. 1199 din anul 2004, pe data de 18 martie a fost înființată, înmatriculată și autorizată compania IT Advertising SRL, unde asociați fondatori au fost Mihai Pîrvulescu și Culețu Sorin Sotir. Activitatea principală era de „consultanță și furnizare programe informatice (software)”. Cinci ani mai târziu, se adaugă obiectul de activitate cu „Activități de servicii anexe transporturi pe apă”. Decizia s-a luat în data de 26 mai 2009.
 

Pe 16 martie 2010, a avut loc Adunarea Generală a asociaților IT Advertising SRL, firmă cu sediul pe strada Ardealului, din Constanța. La întrunire a participat și Ciocan Gabriel, reprezentant al firmei Black Sea Services SRL Constanța, cât și Ion Burada, Gabriel-Marius Apetroaei, Nedelcu Ion, Olteanu George-Dan, Andrei Cristian Daniel, Lucian Lupescu. S-a decis modificarea denumirii în Black Sea Services SRL. Totodată, sediul social a fost mutat în incinta Port, dana 0, județul Constanța. Din companie s-a retras asociatul Mihai Pîrvulescu și s-au alăturat ceilalți prezenți.
 
Asociatul cooptat Black Sea Services dobândește 38 de părți sociale, Burada Ion dobândește 7 părți sociale, Gabriel-Marius Apetroaei dobândește 7 părți sociale, Ion Nedelcu dobândește 7 părți sociale, George-Dan Olteanu dobândește 7 părți sociale, Andrei Cristian Daniel dobândește 7 părți sociale și Lucian Lupescu dobândește alte 7 părți sociale. În final, Black Sea Services SRL deține 51% cotă parte, restul asociaților persoane fizice dețin câte 7%. Gabriel Ciocan a fost numit administrator, pe durată nelimitată.
 
La 9 august 2013, asociații au decis cooptarea lui Radu Horea-Dan în firmă. Asociatul Culețu Sorin-Sotir a cedat către acesta 2 părți sociale, reprezentând 2% din capitalul social al firmei.
 
Pe 23 mai 2016, a avut loc o nouă adunare generală a asociaților întreprinderii Harbour Pilot SRL. Asociații firmei sunt Black Sea Pilots SRL, reprezentată de Ciocan Gabriel și Canal Sea Services SRL, administrastă de Mihaela Fulea. A fost revocat Ciocan Gabriel din funcția de administrator al firmei Harbour Pilot SRL, dar repus pe scaun în aceeași ședință. Administratorul Mihai Miron Vasilescu a fost revocat din funcție, în locul acestuia fiind numită Mihaela Fulea.
 
În 2017, Adunarea Generală a Asociaților firmei Harbour Pilot SRL, reprezentată de Black Sea Pilots SRL și Canal Sea Services SRL au decis schimbarea numelui firmei în Harbour Towage SRL și revocarea Mihaelei Fulea din funcția de administrator. În locul acesteia s-a numit Mihai Mihalache, pe o perioadă nelimitată. Totodată, s-au înființat noi puncte de lucru în localitatea Mangalia, str. Oituz nr. 16, ap. 3, județul Constanța.

și în localitatea Năvodari, Str. Plopilor nr. 86, garaj, județul Constanța.
 

Anul fiscal 2021

 
Societatea Black Sea Pilots, care a câștigat un milion de euro de la autoritatea contractantă Administrația Porturilor Maritime Constanța, a avut pierdere în anul 2021 de 900.994 lei, la o cifră de afaceri de 1.117.781 lei și 9 salariați.
Societățile care dețin capitalul social al societății Black Sea Pilots, Tugrep SRL, asociat majoritar a avut profit de 956.102 lei și un angajat, iar celălalt asociat, Black Sea Services SRL, a avut profit de 11.739.515 lei, cifră de afaceri de 27.150.810 lei și 106 salariați.
 

Black Sea Pilots vs. Ministerul Transporturilor

 
Magistrații Curții de Apel Constanța au fost chemați să împartă dreptatea în procesul intentat Ministerului Transporturilor, Infrastructurii și Comunicațiilor de către compania Black Sea Pilots. Dosarul are numărul 76/36/2021 și a fost înregistrat pe rolul Secției a II-a civilă, de contencios administrativ și fiscal a Curții de Apel Constanța la data de 18 februarie 2021.
 
De menționat că nu este pentru prima dată, în ultimele luni, când Ministerul Transporturilor este chemat în judecată, la Curtea de Apel Constanța.

 
Astfel, la data de 12 ianuarie 2021, pe rolul aceleiași instanțe a fost înregistrat și dosarul cu numărul 13/36/2021, în care Ministerul Transporturilor era acționat în instanță de Asociația Piloților Maritimi Trident. Nici în acest dosar nu a fost stabilită prima înfățișare.
 
De asemenea, la data de 28 ianuarie 2021, Curtea de Apel Constanța a luat act de cererea de renunțare la judecată formulată în dosarul 542/36/2020 de către reclamantul Asociația Piloților Maritimi din România Euxin Pilot, în procesul deschis Ministerului Transporturilor, pentru suspendarea executării unui act administrativ.

 
La finele lunii noiembrie 2020, Curtea de Apel a respins cererea de suspendare a executării actului administrativ formulată de către compania Black Waters SA, în contradictoriu cu Ministerul Transporturilor.
 

Totodată, și societatea Maritime Pilot a chemat în instanță Ministerul Transporturilor, Infrastructurii și Comunicaţiilor. Obiectul dosarului fiind reprezentat de cererea Maritime Pilot SRL de suspendare a Ordinului nr. 991/2020 pentru stabilirea porturilor și a căilor navigabile interioare pentru care serviciul de pilotaj al navelor maritime și fluviomaritime este obligatoriu și a modului de derulare a acestui serviciu.
 

Prin decizia 183/2020, din 16 decembrie 2020, Curtea de Apel Constanța a respins cererea de suspendare a Ordinului nr. 991/2020 al Ministerul Transporturilor, Infrastructurii și Comunicaţiilor ca nefondată.
 

Protestele piloților

 
Toate aceste dosare au venit după ce, spre finele lunii octombrie 2020, zeci de piloți din cadrul asociațiilor de piloți maritimi au solicitat, în cadrul unei acțiuni derulate în fața sediului Administrației Porturilor, anularea Ordinului nr. 991/2020 pentru stabilirea porturilor și a căilor navigabile interioare pentru care serviciul de pilotaj al navelor maritime și fluviomaritime este obligatoriu și a modului de derulare a acestui serviciu.
 
La rândul său, Compania Națională Administrația Porturilor Maritime Constanța a informat cu privire la acest subiect că „preluarea serviciului de pilotaj de către CNAPM Constanța, de la 1 ianuarie 2021, este o soluție luată în baza legii și, în același timp, o măsură eficientă din punct de vedere al siguranței navigației“.
 

„În porturile europene, serviciile de pilotaj sunt considerate servicii de interes public, care nu pot fi supuse unui sistem concurențial și sunt asigurate de administrațiile portuare sau o asociație profesională unică. La stabilirea acestei soluții s-au avut în vedere și preocupările exprimate de European Maritime Pilots Association (EMPA), precum și reglementările Capitolului II din Regulamentul Uniunii Europene 352/2017, prin care serviciul public de pilotaj a fost exceptat de la aplicarea regulilor concurențiale. Totodată, din analizele efectuate până în prezent, a rezultat faptul că prestarea serviciului de pilotaj de către administrația portuară prin corpul propriu de piloți va conduce în principal la creșterea calității serviciului, dar și la scăderea costurilor și, în final, la creșterea atractivității porturilor românești pe piața transporturilor de mărfuri“, se mai arată în informarea Companiei Naționale Administrația Porturilor Maritime Constanța.
 
 
Citește și

Administraţia Porturilor Maritime, obligată să achite societății Black Sea Pilots SRL 50.000 euro. Iată motivul

 
Urmareste-ne pe Google News
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp

Ti-a placut articolul?

Comentarii