Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
Ziua Constanta
//
23:49 22 12 2024 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

100.000 de euro pentru expertizarea tunelului Palas. CFR vrea să asigure al doilea acces feroviar în Portul Constanța. Tunelul face legătura

ro

01 Dec, 2022 10:37 3581 Marime text


CNCF CFR SA – Sucursala Regională CF Constanța intenționează să asigure al doilea acces feroviar în Portul Constanța.
 
Recent, compania a pus la bătaie circa 100.000 de euro pentru expertiza tehnică și documentația de avizare a lucrărilor de intervenții (DALI) pentru lucrările de reabilitare și electrificare a liniei CF 816 Palas – Port A, consolidare tunel km 224+670-225+160.
 
Scopul reabilitării este de a asigura al doilea acces feroviar în Portul Constanța.
 
Despre licitație
 
Mai exact, spune compania feroviară, expertiza tehnică și DALI au drept scop „stabilirea corectă a diagnosticului și a lucrărilor necesare pentru redeschiderea liniei CF duble, electrificării, centralizării, consolidării terenului CF, pentru a se putea asigura circulația convoaielor feroviare, asigurând astfel al doilea aaces feroviar din stația Palas în Portul Constanța“.
 
Valoarea totală estimată a lucrărilor este de 500.000 de lei, echivalentul a circa 100.000 de euro, la cursul actual, urmând ca atribuirea să se facă prin procedura licitației deschise, fără a se organiza o licitație electronică, anunță autoritatea contractantă.
 
Criteriul de atribuire va fi cel mai bun raport calitate-preț, durata contractului va fi de 45 de zile, iar finanțarea se face de la bugetul de stat „conform Fila Program a Sucursalei Regionale CF Constnața, în conformitate cu alocația obiectivelor de investiții cu finanțare de la bugetul de stat pe anul 2002 repartizate pentru CN CF CFR SA (conform Legii bugetului de stat nr. 317/2021), poziția 52.7. Poziție PAAS 2022 SRCF Constanța – Unitate Operațională – 2.1.B.15.“.

 
De asemenea, autoritatea contractantă anunță că „decontarea se va efectua în limita fondurilor alocate prin fila de programa aferente obiectivelor de investiții cu finanțare de la bugetul de stat repartizate pentru CNCF CFR SA – Sucursala CF Constanța“.
 
Companiile interesate pot depune ofertele până la data de 9 ianuarie 2023, ora 15.00, urmând ca acestea să fie deschise tot atunci, în SEAP. Oferta trebuie să fie valabilă până la data de 9 aprilie 2023.
 


Scurt istoric
 

Trebuie menționat că autoritatea contractantă cere experiențe similare din partea ofertanților: „ofertantul va declara în DUAE principalele servicii similare prestate într-o perioadă care acoperă cel mult ultimii 3 (trei) ani, din care să reiasă prestarea de servicii similare în valoare individuală/cumulată de minim 500.000 lei fără TVA, la nivelul a unuia sau sau mai multor contracte“.
 
Încercări similare privind expertizarea în vederea consolidării tunelului și reabilitării acestuia au mai avut loc și în urmă cu 11 ani, însă lucrările nu s-au concretizat.
 
În anul 2004, în timpul mandatului fostului primar Radu Mazăre, s-a încercat transmiterea tunelului către Primăria Constanța, existând chiar și un proiect de hotărâre de consiliu local în acest sens, însă nici acest lucru nu s-a concretizat, inclusiv ca urmare a refuzului CFR, dar și a faptului că primăria nu dispunea de fondurile necesare reabilitării tunelului.
 
La momentul construirii tunelului, în 1896, zona nu era construită, însă, pe parcursul anilor, blocuri cu mai multe etaje s-au ridicat în perimetru, iar pentru reabilitarea tunelului este nevoie să se cunoască exact avariile pe care le-a suferit în timp, mai ales în urma abandonării sale.
 
Tunelul are o lungime de 500 de metri și este obiect de patrimoniu, fiind proiectat de inginerul Anghel Saligny. Construcția a fost ridicată în perioada 1896-1900.
 
Timp de 70 de ani, tunelul a fost singura cale de acces pentru trenurile care ajungeau în Portul Constanţa.
 
Circulația pe linie a fost închisă începând cu anul 1992.
 
În întreg acest context, rămâne de văzut câte firme se vor înscrie la licitația organizată de compania feroviară și, în final, care va fi rezultatul expertizei astfel întocmite.
 
PRECIZĂRI:
 
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
 
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.
Urmareste-ne pe Google News
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp

Ti-a placut articolul?

Comentarii