Au obținut aproximativ 76 de milioane de euro Bawi Construction și Swietelsky Construct se vor ocupa de lucrările de modernizare a infrastructurii feroviare din Portul Constanța (DOCUMENT)
Au obținut aproximativ 76 de milioane de euro: Bawi Construction și Swietelsky Construct se vor ocupa de lucrările
30 Mar, 2024 16:22
ZIUA de Constanta
1480
Marime text
- După cum se arată în descrierea succintă, investiția este considerată ca o etapă inițială pentru a asigura interoperabilitatea Coridorului Rin - Dunăre pe teritoriul României, conducând la o legătură mai eficientă cu rețeaua feroviară din centrul și sud-estul Europei
În data de 26 martie 2024, în SEAP a apărut atribuirea contractului de proiectare și execuție lucrări aferente obiectivului de investiții „Modernizarea infrastructurii feroviare din Portul Constanța – etapa I, Valu lui Traian”.
În urma licitației, autoritatea contractantă, C.N.C.F. „CFR” SA – Sucursala Regională CF Constanța, a atribuit contractul către societățile Bawi Construction și Swietelsky Construct.
Valoarea contractului este 377.508.624,73 de lei, fără TVA, echivalentul a aproximativ 76 de milioane de euro, conform cursului actual.
După cum se arată în descrierea succintă, investiția este considerată ca o etapă inițială pentru a asigura interoperabilitatea Coridorului Rin - Dunăre pe teritoriul României, conducând la o legătură mai eficientă cu rețeaua feroviară din centrul și sud-estul Europei. Portul Constanța este portul principal al României și principalul nod de acces maritim al Coridorului Rin - Dunăre. Zona portuară, inclusiv infrastructura feroviară CFR din interiorul portului, este legată de sistemul feroviar național și de rețeaua centrală TEN-T.
Obiectivul general este îmbunătățirea competitivității economice a României prin dezvoltarea infrastructurii de transport care facilitează integrarea economică în UE, contribuind astfel la dezvoltarea pieței interne, cu scopul de a crea condițiile pentru creșterea volumului investițiilor, promovarea transportului durabil și a conexiunii în rețeaua de căi ferate europene.
Pentru realizarea proiectului „Modernizarea infrastructurii feroviare din Portul Constanța - Etapa I, Valu lui Traian”, ce reprezintă o parte din proiectul global de modernizare a infrustructurii feroviare din Portul Constanța şi modernizarea legăturilor de acces către Portul Constanţa, sunt prevăzute următoarele lucrări:
- Realizarea Grupei de așteptare din stația Valu lui Traian care va cuprinde 32 linii de primire-expediere;
- Modernizarea și electrificarea liniilor 5-8 din Grupa stație și a liniilor de legătură cu Grupa de Așteptare;
- Menținerea diagonalei 2-4 cap Y care va face legătura între Grupa de Așteptare și Magistrala 800;
- Realizarea unei centralizări electronice în stația Valu lui Traian amplasată în container (lângă cladirea statiei) cu post central deservit de IDM Dispozitor (în cladirea stației) și Post local, deservit de IDM Exterior (în container, Cap.Y al grupei de Așteptare);
- Includerea în centralizarea electronică a elementelor de instalație din stația Valu lui Traian (electromecanisme de macaz, sisteme de detectie a materialului rulant, semnale, SAT, BAT, etc);
- Proiectarea si execuția unei diagonale pentru a putea menține trecerea la nivel, aflată între Grupa stației și Grupa Așteptare;
- Trecerea la nivel, aflata între Grupa Stației si Grupa Asteptare, la km. 215+333 va fi dotată cu instalație SAT
- Electrificarea pe toată lungimea a celor 32 de linii din Grupa Așteptare, acestea fiind linii de primire-expediere;
- Integrarea în SCADA a instalațiilor noi de electrificare din Grupa Statie și Grupa Așteptare Valu Traian;
- Reabilitarea sistemului de iluminat din Grupa Așteptare;
- Postul Local (PL) din statia Valu lui Traian, cap Y al Grupei Așteptare va fi prevăzut cu terminal pentru manipularea instalatiilor de semnalizare si electrificare și deservit de IDM exterior;
- Se vor realiza lucrari de Telecomunicatii intre postul deservit de IDM Dispozitor, amplasat in cladirea statiei și cel deservit de IDM Exterior.
Obiectivele specifice ale proiectului sunt:
- Modernizarea infrastructurii și suprastructurii în stația Valu lui Traian și în Grupa de așteptare;
- Realizarea/Modernizarea instalațiilor de electrificare (25 kV) pe toată lungimea tronsonului, prin electrificarea liniilor 5 ÷ 8 din Stația Valu lui Traian, a celor 32 linii din Grupa de Așteptare precum și a liniilor de legătură;
- Mărirea capacității de tranzit;
- Asigurarea interoperabilității prin implementarea STI, în special în ceea ce privește sarcina pe osie (22,5 t), gabaritul de încărcare (C);
- Înlocuire/reparare podețe, repararea sistemului de drenaj, îmbunătățirea terasamentelor;
- Construcția drumurilor de întreținere de-a lungul căii ferate (unde nu sunt disponibile drumuri publice);
- Instalații de centralizare electronică în stația Valu lui Traian și în Grupa de Așteptare;
- Asigurarea elementelor de interfațare cu sistemul ERTMS Nivel 2 (ETCS nivel 2 + GSM-R);
- Modernizarea echipamentului de telecomunicații a elementelor de infrastructură și suprastructură din statia Valu lui Traian;
- Crearea premiselor pentru implementarea proiectului etapa a 2-a: „Modernizarea infrastructurii feroviare in portul Constanta”;
- Postul Local (PL) din statia Valu lui Traian, cap Y, al Grupei Așteptare prevăzut cu terminal pentru manipularea instalatiilor de semnalizare si electrificare, deservit de IDM exterior. Totodată se vor realiza lucrări de Telecomunicatii între Postul Central deservit de IDM Dispozitor, amplasat in cladirea statiei si postul local (PL) deservit de IDM exterior. Prin implementarea proiectului, linia de cale ferată va fi modernizată în conformitate cu parametrii tehnici ceruți de standardele și legislația europeană în vigoare, iar activitatea Portului Constanta va fi optimizată și marită interoperabilitatea.
Durata estimată de implementare a contractului este de 90 luni calendaristice din care:
- 9 luni calendaristice de la Ordinul administrativ de începere - Elaborarea PAC și PTE, inclusiv Avizare PTE și Emiterea Autorizației de Construire (AC): Proiectul Tehnic de Execuție (PTE) - 6 luni; Avizare PTE - 1 lună; Emitere Autorizație de Construire (AC) - 2 luni.
- 20 luni calendaristice de la emiterea AC - Execuția lucrărilor;
- 60 luni calendaristice de la Recepția la Terminarea Lucrărilor - Perioada de garanție (Perioada de notificare a defectelor);
- 1 lună de la terminarea Perioadei de garanție - Perioada de închidere (Recepția Finală de către Entitatea Contractantă și se predau Situațiile Finale de Lucrări de către Antreprenor în vederea emiterii Certificatul Final de Plată de către Supervizor).
Criteriul de atribuire a fost cel mai bun raport calitate – preț.
Contractul dintre cele trei părți a fost parafat pe 15 martie 2024.
Despre Bawi Construction
Conform termene.ro, platformă consultată vineri, 29 martie 2024, Bawi Construction SRL, fosta Wiebe Romania SRL, a fost fondată în anul 2003, are sediul în București, sectorul 1 și obiectul de activitate este „lucrări de construcții a căilor ferate de suprafață și subterane”.
Societatea este controlată de Willke Holding GMBH (Germania), Daniel Bîrsan și Marco Alpert.
Ultimii doi sunt și administratorii firmei.
Conform termene.ro, numele lui Daniel Bîrsan apare și în: MMD Cars SRL (radiată), Birsani Group SRL (radiată), Lucrări Mecanizate de Căi Ferate (L.M.C.F.) SRL (radiată), Consagrar – Group SRL, Rasun Energy SRL și Zarmosi Solar Energy SRL. Aceeași sursă arată că Marco Alpert este și în MMD Cars SRL, respectiv Lucrări Mecanizate de Căi Ferate (L.M.C.F.) SRL.
Bawi Construction SRL figurează pe termene.ro cu 68 de contracte de achiziții publice câștigate.
În anul 2022 a realizat o cifră de afaceri de peste 150 de milioane de lei, un profit de peste 20 de milioane de lei și a avut o medie de 151 de salalriați.
Despre Swietelsky Construct SRL
Potrivit termene.ro, Swietelsky Construct SRL funcționează în București, sectorul 1, a fost înființată în 2004 și are același obiect de activitate ca Bawi Constrcution SRL.
Firma a raportat pentru 2022 o cifră de afaceri de aproape 60 de milioane de lei, un profit de peste 8,5 milioane de lei și 116 salariați.
Swietelsky Construct SRL este controlată de Swietelesky AG, din Austria.
Administratorul este Peter Kritsch.
Conform termene.ro, societatea a încheiat 11 licitații publice.
Pentru documentarea acestui articol s-au folosit informații și de pe platforma termene.ro.
PRECIZĂRI:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.
Citește și:
Cumpărări directe Constanța CFR SA - Sucursala Regională CF Constanța închiriază locomotivă tip DHC (DOCUMENT)
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp
Comentarii