Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
Ziua Constanta
17:50 21 11 2024 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

Autoritatea Navală Română cumpără echipamente IT în valoare de peste o jumătate de milion de euro! Iată de la cine (DOCUMENT)

ro

25 Mar, 2024 17:00 1422 Marime text
 
 
  • Autoritatea Navală Română este autoritatea centrală de specialitate din subordinea Ministerului Transporturilor și Infrastructurii, în domeniul siguranței navigației și al securității navelor.
  • În subordinea Autorității Navale se află 5 căpitănii zonale la Constanța, Tulcea, Galați, Giurgiu și Drobeta Turnu Severin, cărora li se subordonează căpităniile de port și oficiile de căpitănie din zonele de jurisdicție specifice.
 
Autoritatea Navală Română - autoritatea centrală de specialitate din subordinea Ministerului Transporturilor și Infrastructurii, în domeniul siguranței navigației și al securității navelor -, achiziționează echipamente IT!
 
Potrivit licitatiapublica.ro, valoarea totală a achiziției este de 2.829.409 de lei (aprox. 565.000 euro) iar echipamentele vor fi livrate de compania Vodafone România.
 
Descrierea succintă
 
În prezent, Sistemul informatic al Autorității Navale Române este alcătuit din 550 sisteme de calcul, peste 250 de servere fizice/virtuale și peste 15 aplicații specifice dezvoltate cu resurse interne și/sau externe sau alte aplicații comerciale furnizate de terți producători.
 
Serverele sunt conectate la sistemul de stocare în mod redundant prin intermediul conexiunilor FiberChannel.
 
Pentru protecția datelor, sistemul de stocare este configurat folosind în mai multe grupuri RAID care asigură funcționarea sistemului și integritatea datelor. Sistemele de tip server și aplicațiile informatice sunt partajate prin folosirea VLAN-urilor, respectând protocoalele de securitate a informațiilor.
 
Infrastructura informatică a ANR permite și conexiuni în tehnologie wireless (fiind acoperite standardele IEEE 802.11a/b/g/n) pentru echipamentele mobile de tip laptop, tabletă sau telefon mobil (smartphone).

 
Aplicațiile se bazează în proporție de peste 80%, pe produse și tehnologii Microsoft (sisteme de operare de tip desktop și server, SQL server, Office 365).
 
Având în vedere caracterul critic al unor procese operative, cum ar fi schimburile de date internaționale, funcționarea serviciilor de voce IP și operarea sistemelor de management al traficului de nave pe Dunăre si/sau in porturile maritime, este necesară funcționarea fără întrerupere a echipamentelor si asigurarea permanentă a comunicațiilor, conform reglementărilor din domeniu.
 
ANR își dorește asigurarea unui mediu omogen și o operare simplă și performantă dat fiind și faptul că în centrul de date al ANR sunt găzduite soluții ce furnizează servicii în timp real.
 
Ținând cont de cele prezentate, în vederea înlocuirii echipamentelor IT care nu mai corespund din punct de vedere tehnic noilor sisteme de operare și programe existente în Autoritatea Navală Română, a suplimentarii necesarului de echipamente in concordanta cu numărul de angajați, coroborat cu doua mari proiecte (de digitalizare si de management al traficului naval) pe care ANR le
implementează în anul in curs, Autoritatea Contractanta are nevoie să achiziționeze in cel mai scurt timp posibil echipamentele ce fac obiectul procedurii pentru a-și putea îndeplini obiectivul principal: siguranța navigației.

 
Produsele pe care Autoritatea Contractantă dorește să le achiziționeze sunt Echipamente IT (stații de lucru profesionale pentru centrele 24/7, sisteme all-in-one pentru munca de zi cu zi, laptopuri pentru asigurarea mobilității, servere pentru completarea puterii de procesare si monitoare aferente sistemelor menționate). Toate Echipamentele IT vor fi noi, fără a fi fost utilizate anterior și fără să fi avut alt proprietar anterior.
 
Nota: serverele ce urmează a fi achiziționate vor fi instalate in șasiul existent Lenovo Flex System Enterprise Chassis drept pentru care exista constrângeri in privința modelului si mărcii.
 
Obiectivul general la care va contribui achiziția este siguranța navigației. Obiectivul specific la care contribuie furnizarea produselor: Reînnoirea, dezvoltarea si modernizarea parcului de echipamente IT.
 
Despre ANR
 
Autoritatea Navală Română este autoritatea centrală de specialitate din subordinea Ministerului Transporturilor și Infrastructurii, în domeniul siguranței navigației și al securității navelor. ANR este organizată și funcționează potrivit prevederilor Hotărârii de Guvern nr. 1133/2002 și a Ordonanței de Guvern nr. 42/1997 privind transportul maritim și pe căile navigabile interioare, cu modificările și completările ulterioare.
 
Autoritatea Navală Română este o instituție publică cu finanțare extrabugetară, cu personalitate juridică, înființată prin fuziunea Inspectoratului Navigației Civile cu Regia Autonomă „Registrul Naval Român“.
 
În urma fuziunii, ANR a preluat toate drepturile și obligațiile celor două persoane juridice care s-au desființat.
 
Structura organizatorică a Autorității Navale cuprinde aparatul propriu central (constituit din direcții, servicii, birouri, compartimente) și organele teritoriale operative, care își desfășoară activitatea în teritoriu.
 
Aparatul central al ANR are în componența sa serviciile funcționale, Direcția Siguranța Navigației, Securitatea Navelor și Personal Navigant, Direcția Tehnică, Direcția Juridica, Reglementări și Resurse Umane, Direcția Economică, Centrul Maritim de Coordonare și Serviciul PSC/FSC.
 
Organele teritoriale operative sunt unități fără personalitate juridică, aflate în subordinea aparatului central, constituite din căpitănii de port și inspectorate tehnice.
 
În subordinea Autorității Navale se află 5 căpitănii zonale la Constanța, Tulcea, Galați, Giurgiu și Drobeta Turnu Severin, cărora li se subordonează căpităniile de port și oficiile de căpitănie din zonele de jurisdicție specifice.
 
Zonele de jurisdicție ale organelor teritoriale operative se stabilesc de către directorul general și se aprobă de către Consiliul de Conducere al ANR.
   
Conducerea ANR
 
Dumitrache Cosmin-Laurențiu  - director general
 
Trandafir Răzvan Gabriel  - director general adjunct
 
Popa George Dorel  - director Direcția Juridică, Reglementări și Resurse Umane
 
Călințaru Cristina  - director Direcția Economică
 
Alexe Adrian Gheorghe  - director Centrul Maritim de Coordonare
 
- Director DSNSNPN
 
Bălan Gabriel  - director Direcția Tehnică
 
 - Director Căpitănia Zonală Constanța
 
Stancu Adrian Constantin  - director Adjunct Căpitănia Zonală Constanța
 
Ichim Iulian Dan  - director Căpitănia Zonală Tulcea
 
Brânză Vlăduț  - director Căpitănia Zonală Galați
 
Oprea Manuel Florin  - director Căpitănia Zonală Giurgiu
 
- Director Căpitănia Zonală Drobeta Turnu Severin
 
Despre Vodafone România SA
 
Vodafone România SA a fost înființată în 1996 și are sediul social în Sectorul 2, pe bd. Barbu Văcărescu, nr. 201, obiectul de activitate fiind „activități de telecomunicații prin rețele fără cablu (exclusiv prin satelit)“.
 
Acționar majoritar este Vodafone Europe BV, cu sediul în Olanda, iar restul acțiunilor sunt deținute de Vodafone International Holdings BV, tot din Olanda.
 
Director general și președinte al Consiliului de Administrație este Achillefs Kanaris.
 
Pentru anul 2021, compania a raportat o pierdere de 410.916.538 de lei și o cifră de afaceri de 4.587.469.131 de lei.
 
Pentru 2022, cifra de afaceri a fost de 4,695,157,165.00 lei și un profit de -121,899,297 lei la un număr de 2.970 de angajați.
 
Comparativ cu anul anterior, compania a înregistrat o creștere a cifrei de afaceri cu 2.35%, potrivit www.termene.ro.
 
Vodafone Romania SA a încheiat peste 3.000 de contracte de achiziții publice, în valoare totală de 185.263.826,26 de lei.
 
PRECIZĂRI:
 
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
 
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.
 
Pentru documentarea acestui articol au fost folosite și informații de pe termene.ro.
 
Citește și:
 
Contract de circa 2 milioane de lei
Vodafone România SA va furniza un sistem de monitorizare video a Portului Jurilovca, județul Tulcea (DOCUMENT)

 
 
Urmareste-ne pe Google News
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp

Ti-a placut articolul?

Comentarii