Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
Ziua Constanta
02:45 22 11 2024 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

Ce a scos la iveală expertiza tehnică Pasajul superior la curba mare din Portul Constanţa va intra în reabilitare (document)

ro

07 Dec, 2019 00:00 2662 Marime text

Compania Naţională Administraţia Porturilor Maritime SA Constanţa a atribuit contractul „Execuţie lucrări de reparaţii capitale Pasaj superior la curba mare“ societăţii ABC VAL SRL. Valoarea contractului atribuit este de 1.200.927,69 de lei.
 
Prin proiectul de execuţie este prezentat modul de execuţie a lucrărilor de reparaţii capitale la pasajul superior la curba mare: reparaţii cu betoane speciale la infrastructură şi suprastructură, protecţia anticorozivă a betoanelor de fata văzută, recondiţionarea aparatelor de reazem, desfacerea sistemului rutier de pe pasaj şi a trotuarelor, refacerea liselor de parapet pentru montarea parapetelor pietonale, turnare beton de panta din beton C30/37, aplicarea hidroizolaţiei de tip membrană prin lipire cu flacără, turnarea stratului de protecţie a hidroizolaţiei, din BA8, montarea bordurilor la marginea părţii carosabile, refacerea umpluturilor la trotuare, montarea parapetelor direcţionale şi pietonale, refacerea sistemului rutier pe pasaj în 2 straturi din beton asfaltic BAP16, de câte 3,5 cm fiecare, montarea dispozitivelor de acoperire a rosturilor N50 tip Freyssinet, refacerea sistemului rutier pe rampele de acces la pasaj, completarea şi profilarea sferturilor de con şi reparaţii la pereul din piatră brută, lucrări de refacere a scărilor precum şi de dirijare a apelor pluviale de pe pasaj şi rampe, refacere panourilor de protecţie a influenţei liniilor de electrificate asupra pasajului.
 

Ce reprezintă curba mare şi unde este situată

 
Pasajul superior curba mare este amplasat în zona de sud-vest a Portului Constanţa, pe drumul de legătură între Poarta 6 şi revizia de vagoane, într-o curbă cu raza de trei sute de metri.
Acest pasaj, peste liniile de cale ferată, asigură legătura auto pentru toate tipurile de autovehicule spre/dinspre poarta 6 şi Poarta 7, dinspre şi spre Poarta 5, Poarta 3, Poarta 1 şi celelalte căi de exploatare portuară dinspre nord şi nord-est. Pasajul a fost dat în exploatare în anul 1969, asupra acestuia fiind făcute în anul 1996 câteva reparaţii curente, ceea ce a dus la deteriorarea stării generale şi atingerea unui grad avansat de degradare
 

Ce deficienţe a scos la iveală expertiza tehnică

 
Expertiza tehnică a constatat mai multe deficienţe: infiltraţii la structura de rezistenţă, eflorescenţe, segregări, exfolieri şi ciupituri ale betonului, există zone fără strat de acoperire cu beton la armaturi şi cu armaturi corodate, banchetele culeelor prezintă infiltraţii, segregări şi exfolieri ale betonului, iar bancheta de rezemare a culeei dinspre Poarta 5 prezintă zone cu dislocări ale betonului. De asemenea, aparatele de reazem metalice sunt ruginite şi înglobate în murdărie, rampele de acces prezintă tasări, deformări, văluriri şi crăpături.
 
Racordurile cu terasamentele sunt realizate parţial şi prezintă burduşiri şi deformaţii pe zonele laterale podului. Calea pe pasaj este denivelată cu văluriri, crăpături, gropi, iar trotuarele prezintă îmbrăcămintea şi bordurile degradate. Expertiza a mai scos la iveală faptul că parapetul pietonal din beton armat este degradat şi distrus pe anumite porţiuni, iar plasele metalice de protecţie din dreptul liniilor electrice de contact sunt ruginite şi degradate.
 
Mai mult, şi dispozitivele de acoperire a rosturilor de dilataţie pe culei sunt degradate, apa curgând prin ele pe infrastructură, gurile de scurgere nu au prelungitori, producând scurgerea apelor pe grinzile cadrului. Pe exteriorul suprastructurii, pe partea de vest şi pe zona liniilor de contact electrice, este fixată o conductă metalică dezafectată.
 

Ce lucrări vor fi executate la pasaj

 
Potrivit proiectului, vor fi executate următoarele lucrări: refacerea căii pe pod şi a elementelor aferente, refacerea hidroizolaţiei, refacerea îmbrăcămintei pe partea carosabilă şi trotuare, montarea dispozitivelor noi de acoperire a rosturilor pe culei, montarea de parapet pietonal nou şi parapet direcţional nou, montarea de prelungitori la gurile de scurgere, recondiţionarea aparatelor de reazem metalice, reparaţii cu betoane speciale la banchetele culeelor, completarea sferturilor de con, curăţarea tablierului la intrados pe întreaga suprafaţă, reparaţii cu betoane la stâlpii de rezistenţă,  grinzi, antretoaze şi la consolele trotuarelor, protejarea pasajului la intrados şi a stâlpilor cu vopsele speciale. La acestea se adaugă completarea rampelor şi refacerea căilor pe rampele de acces, realizarea de scări de acces şi casiuri, refacerea unor porţiuni de parapet foarte greu, pe rampa Poarta 5, lângă pod, montarea de parapet tip semigreu pe rampa Poarta 6, montarea unor stâlpi de iluminat pe rampe, asigurarea scurgerii apelor pluviale, refacerea trotuarelor pe rampe pe zona aferentă lucrărilor.

 

Date din expertiza tehnică

 
Pasajul superior la Curba Mare - Port Constanţa supratraversează liniile CF electrificate: Tragere Zona 5, Tragere Zona 4, Tragere Zona 3. Podul rutier are o lăţime de 9 metri, trotuare de 1.75 m cu trei deschideri, având suprastructura cadru din beton armat cu doua grinzi principale. Podul rutier este prevăzut cu balustrade cu structură din beton armat. În cele două grinzi principale, pe părţile laterale, sunt încastrate armături metalice pentru prinderea cablului purtător al liniei de contact. Cele 6 armături metalice sunt legate dublu la o priză de pământ de 4 ohmi, montată lângă pila dinspre culeea aflată spre Poarta 6. Cablul purtător al liniei de contact este ancorat în armatură metalică încastrat în grinda principală prin intermediul unui lanţ de izolatori tip capa CTS.
 
În zona supratraversării, cele trei linii de contact au montate elementele de susţinere pe traverse rigide cu cablu transversal şi izolatori de separare. Actuala schemă de secţionare a liniilor de contact nu permite scoaterea de sub tensiune separat a liniei Tragere Zona 3 şi linia Tragere Zona 4. Elementele metalice ale traverselor rigide sunt legate dublu la returul de tracţiune al liniei de Tragere Zona 3. Pe balustradele podului rutier sunt montate panouri de protecţie cu înălţimea de 2.00 m şi înălţimea de 3.00 m. Între liniile de Tragere Zona 5 şi 4 există un tronson de cabluri SCB şi TTR. Pe stâlpii LC aferenţi Iiniei de Tragere Zona 3 este montat cablul cu fibră optică. Pe pod există un cablu montat aparent de alimentare cu energie electrică a stâlpilor de iluminat de pe marginea drumului. În structura trotuarului sunt montate cabluri electrice şi telefonice protejate în tuburi.
 

Responsabili de atribuirea procedurii

 
Persoanele ce detin funcţii de decizie în cadrul entităţii contractante, precum şi persoane din cadrul entităţii contractante ce pot influența conţinutul documentaţiei de atribuire şi/sau desfăşurarea procedurii de atribuire sunt: Șerban Daniela – administrator, director general, Murgeanu Gabriela - administrator, Pascu Bogdan - administrator, Petraşcu Elena - administrator, Burlacu Mircea - administrator, Bătrânca Ghiorghe - administrator, Naftali Daniel-Adrian - administrator, Adina Iuliana Baz - director general adjunct, Maria Mergiu - director economic, Patrichi Teodor - director Direcţia Exploatare, Hanganu Ciprian - director coordonator, Tomescu Ion - director Direcţia Tehnică, Crăciun Mădălin Alexandru - director Direcţia Comercială, Ifimov Otilia - şef Departament Achiziţii Publice, Pepi Tănase Iulian - şef Serviciu Juridic şi Contencios, Kiss Laszlo Eduard - şef Sucursala Energetica Port Constanţa,  Niculescu Daniel - şef Sucursala de Servicii Port Constanţa, BANIAS Emil Sorin - Sef Sucursala Nave Tehnice Port Constanţa, Moldoveanu Antoniela - Serviciu Tehnic Reparaţii-Secretar CTE, Bola Laura Valentina - Serviciu Tehnic reparaţii-Secretar CTE(rezerva), Gămalan Nicoleta Adina - şef Birou Control Financiar Preventiv, Erna Silvia Brăileanu - Departament Achizitii Publice, Constantin Brandi - şef Serviciu Patrimoniu.
 

Despre ABC VAL SRL

 
Societatea a fost înregistrată în anul 1993, în Constanţa. Capitalul social este de 698.210 lei, integral vărsat, compus din 69.821 părţi sociale, fiecare a 10 lei. Capitalul social este deţinut de asociaţi astfel: Vasile Costea, cu 95% din capitalul social, Cătălina Georgiana Teodorescu - 5% din capitalul social. Administratorii societăţii sunt Vasile Costea şi Cătălina Georgiana Teodorescu. Domeniul de activitate principal vizează „lucrări de construcţie a clădirilor rezidenţiale şi nerezidenţiale“.
 

Pentru anul fiscal 2016, societatea a înregistrat o cifră de afaceri de 36.780.424 de lei, o pierdere de 3.584.946 de lei şi 187 de salariaţi. În anul fiscal 2017, societatea a înregistrat o cifră de afaceri de 25.301.420 de lei, un profit de 126.712 lei şi 156 de salariaţi.   
 
Despre toate procedurile publice cu impact asupra judeţului Constanţa, cine şi ce cumpără, cine şi cât câştigă puteţi citi accesând categoria „Combaterea criminalităţii în achiziţiile publice“. 
 
În secţiunea „Documente“ puteţi consulta anunţul de atribuire a contractului.  
 
Citeşte şi:
 
Au început lucrările pentru refacerea terenului afectat de la Cumpăna. Cum se gestionează situaţia taluzului prăbuşit (galerie foto + video)    
 
Document oficial Ce sumă primeşte ABC Val SRL pentru consolidarea taluzului prăbuşit din Cumpăna, judeţul Constanţa (document)

Infiltraţii şi segregări în structura de rezistenţă! CN APMC bagă în reparaţii capitale pasajul rutier Poarta 6 (document)

 
 
Urmareste-ne pe Google News
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp

Ti-a placut articolul?

Comentarii