Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
Ziua Constanta
01:27 19 11 2024 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

Ce lucrări sunt programate să înceapă la noul pod rutier de la Agigea! (DOCUMENT)

ro

07 Feb, 2023 00:00 4787 Marime text
 
 
  • Podul rutier la km 0+540 al Canalului Dunăre – Marea Neagră are o structură de tip hobanat și este în lungime totală de 360 metri. Realizarea acestui pod a determinat conexiunea directă dinspre Austostrada A2 şi A4, spre zona de sud a Portului Constanţa, precum şi o variantă de acces spre Eforie Nord, evitându-se traversarea localităţii Agigea şi implicit a podului actual peste Canalul Dunăre – Marea Neagră.
 
Compania Națională „Administrația Porturilor Maritime“ SA Constanța achiziționează servicii de urmărire a comportării în timp de tip special, al ansamblului Pod+Viaducte, al obiectivului Pod rutier la Km 0+540 al CDMN, inclusiv interpretarea rezultatelor măsurătorilor.
 
Descrierea succintă
 
Contractul are ca obiect achiziționarea serviciilor de monitorizare pentru urmărirea comportării în timp de tip special, al ansamblului Pod+Viaducte, al obiectivului „Pod rutier la km 0+540 al CDMN“ în conformitate cu cerințele proiectului nr. 12127-de pod 2013, întocmit de SC Search Corporation SRL București.
 
Scopul urmăririi comportării în timp a construcției este de a obține informații în vederea asigurării aptitudinii construcției pentru o exploatare normală, evaluarea condițiilor pentru prevenirea incidentelor, accidentelor și avariilor, respectiv diminuarea pagubelor materiale, de pierderi de vieți omenești și de degradare a mediului.
 
Efectuarea acțiunilor de urmărire a comportării în timp a construcției are ca scop îndeplinirea prevederilor privind menținerea cerințelor de rezistență, stabilitate și durabilitate a construcției.
 
Urmărirea comportării în timp a construcției este o acțiune periodică de examinare, observare, investigare a modului în care răspunde (reacționează) construcția în decursul utilizării ei, sub influența agenților de mediu, a condițiilor de exploatare și a interacțiunii construcției cu mediul înconjurător și cu activitatea utilizatorilor.
 
Conform proiectului mai sus menționat, în cadrul contractului se vor efectua două tipuri de monitorizări: urmărirea curentă – cuprinde activitățile ce trebuie întreprinse, după cum urmează:

 
I. Viaducte de acces:
 
elemente principale de rezistență ale structurii de rezistență din beton armat și beton precomprimat (grinzi, antretoaze, console, placă monolit); -lunar.
 Elemente principale de rezistență ale structurii de rezistență din beton armat și beton precomprimat (grinzi, antretoaze, console, placă monolit); - trimestrial
 Elemente de beton la infrastructură (culei, pile, cuzineți); -lunar.
 
Aparate de reazem și dispozitive antiseismice; -lunar.
 

Calea pe pod și trotuare; -lunar.
 
Parapete; -trimestrial.
 
 Rosturi de dilatație; -lunar.
 
 Guri de scurgere și canale colectoare; -lunar.
 Racordări terasamente; -trimestrial.
 
II. Pod Hobanat:
 
 Elemente principale de rezistență ale structurii de rezistență din beton armat și beton precomprimat (grinzi, antretoaze, console, placă monolit); -lunar
 
Măsurători ale coloanelor inclinometrice pe durata testelor. (Livrabil: Raport de monitorizare); -lunar.
 
Elemente principale de rezistență ale structurii de rezistență din metal; - trimestrial.
 
Suprastructură: elementele principale de susținere - Hobane; -trimestrial.
 
Infrastructură pod: elemente principale de rezistență ale structurii de rezistență din beton armat (pile/culei și piloni); -lunar.
 
Infrastructură pod: elemente principale de rezistență ale structurii de rezistență din metal (stâlpi metalici piloni); -trimestrial.
 
Aparate de reazem și dispozitive antiseismice; -lunar.
 
Calea pe pod și trotuare; -lunar.
 
Parapete; -trimestrial.
 
Rosturi de dilatație; -lunar.
 
Guri de scurgere și canale colectoare; -lunar.
 
Taluz canal în zona fundației indirecte a pilonilor podului; -trimestrial.
 
Urmărirea specială – prevede activități distincte, precum măsurători topografice, măsurători ale eforturilor în anumite zone din structură obținute cu sistemul de senzori optimizat, centralizarea și actualizarea bazei de date precum și analiza, simularea virtuală și interpretarea datelor culese în urma tuturor activităților în decursul fiecărei luni pentru menținerea cerințelor de rezistență, stabilitate și durabilitate ale construcției.
 
Potrivit licitatiapublica.ro, contractul - în valoare de 540.300 de lei - a fost atribuit companiei Sixense Solutions SRL, din Bucuresti.
 
Potrivit Confidas.ro, platformă consultată la data de 6 februarie 2023, Sixense Solutions SRL are sediul în Bucureşti, se ocupă de activităţi de inginerie şi consultanţă tehnică legate de acestea, iar pentru anul 2021, cu 9 angajați, a declarat o cifră de afaceri de 2.632.395 de lei, cheltuieli de 2.883.743 de lei și o pierdere de 223.194 de lei.
 
Sixense Solutions SRL este controlată de Soletanche Freyssinet, din Franţa, asociat unic, iar ca administrator apare Mariana Garştea, care mai administrează Global Digital Infrastructure Services SRL.
 
PRECIZĂRI:
 
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
 
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.
 
Citește și
 
Investiție de peste 90.000 de euro
Administrația Porturilor Constanța contractează servicii de monitorizare a senzorilor pentru podul nou de la Agigea

 
 
 
Urmareste-ne pe Google News
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp

Ti-a placut articolul?

Comentarii