Centrul Cultural Judeţean „Teodor T. Burada“, servicii de promovare în valoare de mii de euro numai prin atribuire directă
Centrul Cultural Judeţean „Teodor T. Burada“, servicii de promovare în valoare de mii de euro numai prin
10 Sep, 2019 00:00
ZIUA de Constanta
2292
Marime text
Centrul Cultural Judeţean „Teodor T. Burada“ este o instituţie care funcţionează în subordinea Consiliului Judeţean Constanţa, de la care primeşte şi finanţare pentru evenimentele pe care administraţia judeţeană le organizează prin intermediul acestuia.
Nu mai departe de luna aprilie a acestui an, într-o şedinţă de Consiliu Judeţean a fost un adevărat scandal generat de programul cultural al Centrului. Liberalii din Comisiile de buget şi investiţii - patrimoniu au avizat negativ bugetul centrului şi au introdus un amendament prin care au solicitat modificarea programului cultural al instituţiei pentru anul în curs. Amendamentul nu a trecut. PNL a mai cerut în aceeaşi şedinţă şi suspendarea Festivalului Berii, ediţia III, un eveniment de trei zile, pe care CJC l-a organizat la începutul lunii mai a.c. şi care a avut un buget de 400.000 de lei.
La acel moment, liberalii au susţinut că evenimentul nu are niciun impact cultural, aşa cum este prezentat şi înghite prea mulţi bani care nu pot fi controlaţi.
Un alt eveniment din programul cultural al centrului contestat de aleşii judeţeni ai PNL este „Sărbătoarea Tradiţiilor şi Meşteşugurilor Dobrogene”, programat să se desfăşoare în luna septembrie, care are un buget de 450.000 de lei. Acest eveniment vine să înlocuiască „Sărbătoarea Recoltei şi Vinului Dobrogean”, inventată de fostul preşedinte al Consiliului Judeţean Constanţa Nicuşor Constantinescu.
„Aceste evenimente sunt menite să toace banii publici. Nu este posibil ca dintr-un buget total de 1.600.000 de lei, două dintre evenimente care au şi un îndoielnic caracter cultural să consume 850.000 de lei” au susţinut reprezentanţii PNL.
Din proiectul de buget al centrului în 2019, instituţia are un buget de investiţii de doar 80.000 de lei în aparatură, în schimb derulează un program de evenimente generos bugetat. Iată doar câteva exemple din calendarul de evenimente: „Pe urmele lui Teodor Burada”, o cercetare antropologică evaluată la 30.000 lei, „Dobrogea de poveste” - audiobook - 12.000 lei, „Conservarea prin ediţii anastatice a patrimoniului de carte dobrogeană de referinţă” - 60.000 lei, spectacole dobrogene - 60.000 lei, Festivalul Berii - 400.000 lei, Concurs naţional de pian - 15.000 lei, Tabără de pictură -8.000 lei, Sărbătoarea Multiculturalităţii dobrogene -20.000 lei, Sărbătoarea Tradiţiilor şi Meşteşugurilor Dobrogene - 450.000 lei, Festivalul Naţional de Interpretare a Cântecului Popular Românesc „Dan Moisescu” de la Topalu - 150.000 lei, Festivalul Internaţional „Dobrogea la Porţile Balcanilor” - 140.000 lei şi tradiţii şi obiceiuri de Crăciun şi Anul Nou - 15.000 lei.
Obiectul contractului atribuit în luna septembrie sunt servicii de promovare şi confecţionare materiale publicitare pentru „Sărbătoarea Tradiţiilor şi Meşteşugurilor Dobrogene”.
Câştigătoarea contractului în valoare de 44.020 lei (9.311,87 euro) fără TVA este Hashtag Media SRL, administrată de Radu Adrian Cojocaru. Bărbatul este, de altfel, şi unic asociat al firmei înfiinţate în 2005, cu sediul în Constanţa. Potrivit Registrului Comerţului, în 2018, societatea a înregistrat un profit net de aproape 15.000 de lei, a avut patru salariaţi, o cifră de afaceri de 773.562 de lei şi active imobilizate în valoare de 443.656 de lei.
La acelaşi eveniment, „Sărbătoarea Tradiţiilor şi Meşteşugurilor Dobrogene”, cap de afiş este interpretul de muzică de petrecere Nicu Paleru. Atribuirea contractului de servicii artistice, program 45 min/negativ, s-a făcut tot direct, fără licitaţie, către Cris C.I.A.M. SRL. Societatea a fost înregistrată în 1995, are sediul social în Constanţa, un capital social de 200 de lei şi le are ca asociate pe Maria Cristina Paleru (n.r. soţia lui Nicu Paleru) şi pe Chiraţa Ciamani. Cele două sunt şi administratori. Obiectul de activitate este comerţul cu amănuntul al îmbrăcăminte în magazine specializate. Potrivit Registrului Comerţului, în 2018 firma a avut un profit net de 18.432 lei şi o cifră de afaceri de 109.384 lei.
Despre toate procedurile publice cu impact asupra judeţului Constanţa, cine şi ce cumpără, cine şi cât câştigă puteţi citi accesând categoria „Combaterea criminalităţii în achiziţiile publice”.
Citeşte şi:
Motiv de gâlceavă politică Liberalii din Consiliul Judeţean vor modificarea programului cultural al Centrului „Teodor T. Burada“ şi suspendarea Festivalului Berii (document)
Nu mai departe de luna aprilie a acestui an, într-o şedinţă de Consiliu Judeţean a fost un adevărat scandal generat de programul cultural al Centrului. Liberalii din Comisiile de buget şi investiţii - patrimoniu au avizat negativ bugetul centrului şi au introdus un amendament prin care au solicitat modificarea programului cultural al instituţiei pentru anul în curs. Amendamentul nu a trecut. PNL a mai cerut în aceeaşi şedinţă şi suspendarea Festivalului Berii, ediţia III, un eveniment de trei zile, pe care CJC l-a organizat la începutul lunii mai a.c. şi care a avut un buget de 400.000 de lei.
La acel moment, liberalii au susţinut că evenimentul nu are niciun impact cultural, aşa cum este prezentat şi înghite prea mulţi bani care nu pot fi controlaţi.
Un alt eveniment din programul cultural al centrului contestat de aleşii judeţeni ai PNL este „Sărbătoarea Tradiţiilor şi Meşteşugurilor Dobrogene”, programat să se desfăşoare în luna septembrie, care are un buget de 450.000 de lei. Acest eveniment vine să înlocuiască „Sărbătoarea Recoltei şi Vinului Dobrogean”, inventată de fostul preşedinte al Consiliului Judeţean Constanţa Nicuşor Constantinescu.
„Aceste evenimente sunt menite să toace banii publici. Nu este posibil ca dintr-un buget total de 1.600.000 de lei, două dintre evenimente care au şi un îndoielnic caracter cultural să consume 850.000 de lei” au susţinut reprezentanţii PNL.
Evenimentele organizate de Centrul „Teodor T. Burada“ anul acesta
Din proiectul de buget al centrului în 2019, instituţia are un buget de investiţii de doar 80.000 de lei în aparatură, în schimb derulează un program de evenimente generos bugetat. Iată doar câteva exemple din calendarul de evenimente: „Pe urmele lui Teodor Burada”, o cercetare antropologică evaluată la 30.000 lei, „Dobrogea de poveste” - audiobook - 12.000 lei, „Conservarea prin ediţii anastatice a patrimoniului de carte dobrogeană de referinţă” - 60.000 lei, spectacole dobrogene - 60.000 lei, Festivalul Berii - 400.000 lei, Concurs naţional de pian - 15.000 lei, Tabără de pictură -8.000 lei, Sărbătoarea Multiculturalităţii dobrogene -20.000 lei, Sărbătoarea Tradiţiilor şi Meşteşugurilor Dobrogene - 450.000 lei, Festivalul Naţional de Interpretare a Cântecului Popular Românesc „Dan Moisescu” de la Topalu - 150.000 lei, Festivalul Internaţional „Dobrogea la Porţile Balcanilor” - 140.000 lei şi tradiţii şi obiceiuri de Crăciun şi Anul Nou - 15.000 lei.
Recent, Centrul „Burada“ a atribuit un contract de 10.000 de euro prin încredinţare directă
Obiectul contractului atribuit în luna septembrie sunt servicii de promovare şi confecţionare materiale publicitare pentru „Sărbătoarea Tradiţiilor şi Meşteşugurilor Dobrogene”.
Câştigătoarea contractului în valoare de 44.020 lei (9.311,87 euro) fără TVA este Hashtag Media SRL, administrată de Radu Adrian Cojocaru. Bărbatul este, de altfel, şi unic asociat al firmei înfiinţate în 2005, cu sediul în Constanţa. Potrivit Registrului Comerţului, în 2018, societatea a înregistrat un profit net de aproape 15.000 de lei, a avut patru salariaţi, o cifră de afaceri de 773.562 de lei şi active imobilizate în valoare de 443.656 de lei.
7.000 de lei, servicii artistice prestate de Nicu Paleru
La acelaşi eveniment, „Sărbătoarea Tradiţiilor şi Meşteşugurilor Dobrogene”, cap de afiş este interpretul de muzică de petrecere Nicu Paleru. Atribuirea contractului de servicii artistice, program 45 min/negativ, s-a făcut tot direct, fără licitaţie, către Cris C.I.A.M. SRL. Societatea a fost înregistrată în 1995, are sediul social în Constanţa, un capital social de 200 de lei şi le are ca asociate pe Maria Cristina Paleru (n.r. soţia lui Nicu Paleru) şi pe Chiraţa Ciamani. Cele două sunt şi administratori. Obiectul de activitate este comerţul cu amănuntul al îmbrăcăminte în magazine specializate. Potrivit Registrului Comerţului, în 2018 firma a avut un profit net de 18.432 lei şi o cifră de afaceri de 109.384 lei.
Despre toate procedurile publice cu impact asupra judeţului Constanţa, cine şi ce cumpără, cine şi cât câştigă puteţi citi accesând categoria „Combaterea criminalităţii în achiziţiile publice”.
Citeşte şi:
Motiv de gâlceavă politică Liberalii din Consiliul Judeţean vor modificarea programului cultural al Centrului „Teodor T. Burada“ şi suspendarea Festivalului Berii (document)
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp
Comentarii