Firma afaceristului arestat la domiciliu în dosarul cumnatului lui Ponta va oferi consultanţă pentru şoseaua de coastă (document)
Firma afaceristului arestat la domiciliu în dosarul cumnatului lui Ponta va oferi consultanţă pentru şoseaua
19 Mar, 2015 00:00
ZIUA de Constanta
4509
Marime text
Primăria municipiului Constanţa a atribuit un contract de servicii de consultanţă în managementul proiectului „Amenajarea integrată a zonei de acces în Portul turistic Tomis şi Plaja Modern“.
Potrivit anunţului de atribuire cu numărul 186683/18.03.2015, contractul de prestări servicii a fost semnat de operatorul economic SC European Project Consulting SRL în data de 2.03.2015.
Estimat iniţial la suma de 200.000 de lei, contractul a fost atribuit pentru 108.999,36 de lei.
La licitaţie, pe lângă firma câştigătoare, au mai participat All Consulting Group System SRL, SC Project Expert Association SRL, SC Total Marketing SRL, SC Cinemax SRL, SC Bragx Engineering SRL.
SC European Project Consulting SRL este o firmă din Bucureşti, înfiinţată în anul 2006, care se ocupă de activităţi de consultanţă pentru afaceri şi management. Ilie Florin Drăgan este asociat unic şi administrator al societăţii.
Primăria a mai atribuit un contract de consultanţă management în iulie 2014, câştigătoare fiind atunci asocierea SC Luca Way SRL şi SC Rominfo Consultanţă & Statistică SRL.
Ilie Drăgan este acuzat de constituirea unui grup infracţional, deturnare de fonduri europene şi evaziune fiscală.
Procurorii susţin că, prin firma lui Drăgan, SC Grossmann Engineering SRL, Iulian Herţanu, cumnatul lui Victor Ponta, ar fi accesat şi decontat fraudulos fonduri europene.
Astfel, omul de afaceri ar fi constituit un grup infracţional pentru a acţiona în vederea câștigării frauduloase a contractului de lucrări având ca obiect „Extindere reţele de canalizare în oraşul Comarnic“ - contract semnat la data de 13.01.2012 între Asocierea SC Grossmann Engineering Group SRL - SC Euro Construct Trading 98 SRL şi SC Hidro Prahova SA Ploieşti (CL6), contract finanţat în mare parte din fonduri provenite de la Uniunea Europeană, respectiv pentru însuşirea unor importante sume de bani, prin schimbarea, fără respectarea prevederilor legale, a destinaţiei fondurilor obţinute în cadrul proiectului cu finanţare europeană şi sustragerea de la plata contribuţiilor datorate către stat, prin evidenţierea unor cheltuieli nereale sau operaţiuni fictive în documentele societăţilor pe care le-au controlat.
„În concret, Ilie Florin Drăgan s-a implicat personal în efectuarea de plăţi de la SC Grossmann Engineerig SRL către SC European Project Consulting SRL şi SC Aced Construct SRL, agenţi economici pe care îi controla în calitate de asociat şi administrator, şi a extras personal sume de bani din conturile SC Grossmann Engineerig SRL şi ale altor două societăţi controlate de grupul infracţional şi folosite în scopul arătat, respectiv SC Dragados SRL şi SC Vecon Project SRL“, arată procurorii.
Potrivit proiectului, artera rutieră va avea două benzi şi va începe din zona Comandamentului Flotei, va continua prin Portul Tomis şi se va încheia în zona Pescărie, în dreptul Hotelului Malibu. Întreaga şosea de coastă va avea o lungime de 11 km. Primul tronson, care va face legătura între Portul Tomis şi Plaja Modern, se va întinde pe 2,6 km. Punctul de plecare al arterei este situat în zona Amiralitate (Comandamentul Flotei), aceasta continuând pe coasta Portului Tomis, între strada Mircea cel Bătrân şi plaja Modern. Drumul este la nivelul plajei, iar în dreptul blocului-creion de pe esplanadă (zona Bellevue, aşa cum au botezat-o autorităţile), va fi construit un funicular pentru pietoni. Acesta va face legătura între plajă şi esplanadă, perpendicular pe ţărmul mării. Distanţa pe care va merge funicularul este de 100 de metri, iar înclinarea este de 45 grade. În dreptul străzii Smârdan, unde va exista o buclă, şoseaua va reintra pe drumul vechi şi va avea acces în strada Mihai Eminescu. La Casa Căsătoriilor, va fi amenajat un sens giratoriu. Vor fi create 326 de locuri de parcare şi o pasarelă, iar celebrele scări de la Modern vor fi reabilitate. Deocamdată, celelalte două tronsoane nu au fost încă puse pe hârtie. În proiectul tronsonului al treilea este preconizată realizarea unui pod în dreptul străzii Zorelelor (zona Delfinariu), unde malul este prăbuşit. Proiectul a fost semnat la 4 decembrie 2013. Autoritatea de management este Ministerul Dezvoltării Regionale şi Administraţiei Publice.
Potrivit anunţului de atribuire cu numărul 186683/18.03.2015, contractul de prestări servicii a fost semnat de operatorul economic SC European Project Consulting SRL în data de 2.03.2015.
Estimat iniţial la suma de 200.000 de lei, contractul a fost atribuit pentru 108.999,36 de lei.
La licitaţie, pe lângă firma câştigătoare, au mai participat All Consulting Group System SRL, SC Project Expert Association SRL, SC Total Marketing SRL, SC Cinemax SRL, SC Bragx Engineering SRL.
SC European Project Consulting SRL este o firmă din Bucureşti, înfiinţată în anul 2006, care se ocupă de activităţi de consultanţă pentru afaceri şi management. Ilie Florin Drăgan este asociat unic şi administrator al societăţii.
Primăria a mai atribuit un contract de consultanţă management în iulie 2014, câştigătoare fiind atunci asocierea SC Luca Way SRL şi SC Rominfo Consultanţă & Statistică SRL.
Cine este afaceristul Ilie Florin Drăgan
Directorul SC Grossman Engineering Group, Ilie Drăgan, a fost plasat în arest la domiciliu, în urma deciziei din 3 martie a Înaltei Curţi de Casaţie şi Justiţie. Astfel, instanţa a respins propunerea de arestare a omului de afaceri, formulată de procurori, si a dispus luarea măsurii arestului la domiciliu, pe o durată de 30 de zile, de la 3 martie până la 1 aprilie.Ilie Drăgan este acuzat de constituirea unui grup infracţional, deturnare de fonduri europene şi evaziune fiscală.
Procurorii susţin că, prin firma lui Drăgan, SC Grossmann Engineering SRL, Iulian Herţanu, cumnatul lui Victor Ponta, ar fi accesat şi decontat fraudulos fonduri europene.
Astfel, omul de afaceri ar fi constituit un grup infracţional pentru a acţiona în vederea câștigării frauduloase a contractului de lucrări având ca obiect „Extindere reţele de canalizare în oraşul Comarnic“ - contract semnat la data de 13.01.2012 între Asocierea SC Grossmann Engineering Group SRL - SC Euro Construct Trading 98 SRL şi SC Hidro Prahova SA Ploieşti (CL6), contract finanţat în mare parte din fonduri provenite de la Uniunea Europeană, respectiv pentru însuşirea unor importante sume de bani, prin schimbarea, fără respectarea prevederilor legale, a destinaţiei fondurilor obţinute în cadrul proiectului cu finanţare europeană şi sustragerea de la plata contribuţiilor datorate către stat, prin evidenţierea unor cheltuieli nereale sau operaţiuni fictive în documentele societăţilor pe care le-au controlat.
„În concret, Ilie Florin Drăgan s-a implicat personal în efectuarea de plăţi de la SC Grossmann Engineerig SRL către SC European Project Consulting SRL şi SC Aced Construct SRL, agenţi economici pe care îi controla în calitate de asociat şi administrator, şi a extras personal sume de bani din conturile SC Grossmann Engineerig SRL şi ale altor două societăţi controlate de grupul infracţional şi folosite în scopul arătat, respectiv SC Dragados SRL şi SC Vecon Project SRL“, arată procurorii.
Cum va arăta şoseaua de coastă
Astăzi, Primăria Constanţa organizează o nouă licitaţie (a treia la număr) pentru atribuirea contractului „Achiziţie execuţie lucrări aferente obiectivului de investiţii «Amenajarea integrată a zonei de acces în Portul Turistic Tomis şi Plaja Modern»“, proiect cunoscut de constănţeni sub numele de „Şoseaua de coastă“, finanţat prin Programul Operaţional Regional - POR.Potrivit proiectului, artera rutieră va avea două benzi şi va începe din zona Comandamentului Flotei, va continua prin Portul Tomis şi se va încheia în zona Pescărie, în dreptul Hotelului Malibu. Întreaga şosea de coastă va avea o lungime de 11 km. Primul tronson, care va face legătura între Portul Tomis şi Plaja Modern, se va întinde pe 2,6 km. Punctul de plecare al arterei este situat în zona Amiralitate (Comandamentul Flotei), aceasta continuând pe coasta Portului Tomis, între strada Mircea cel Bătrân şi plaja Modern. Drumul este la nivelul plajei, iar în dreptul blocului-creion de pe esplanadă (zona Bellevue, aşa cum au botezat-o autorităţile), va fi construit un funicular pentru pietoni. Acesta va face legătura între plajă şi esplanadă, perpendicular pe ţărmul mării. Distanţa pe care va merge funicularul este de 100 de metri, iar înclinarea este de 45 grade. În dreptul străzii Smârdan, unde va exista o buclă, şoseaua va reintra pe drumul vechi şi va avea acces în strada Mihai Eminescu. La Casa Căsătoriilor, va fi amenajat un sens giratoriu. Vor fi create 326 de locuri de parcare şi o pasarelă, iar celebrele scări de la Modern vor fi reabilitate. Deocamdată, celelalte două tronsoane nu au fost încă puse pe hârtie. În proiectul tronsonului al treilea este preconizată realizarea unui pod în dreptul străzii Zorelelor (zona Delfinariu), unde malul este prăbuşit. Proiectul a fost semnat la 4 decembrie 2013. Autoritatea de management este Ministerul Dezvoltării Regionale şi Administraţiei Publice.
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp
Comentarii