O firmă olandeză se va ocupa de prelungirea digului de larg din Portul Constanţa (document)
O firmă olandeză se va ocupa de prelungirea digului de larg din Portul Constanţa (document)
25 Aug, 2015 08:55
ZIUA de Constanta
3941
Marime text
Ofertantul economic căruia i-a fost atribuit contractul este HaskoningDHV Nederland B.V., cu sediul în Laan 1914 35, 3818EX Amersfoort, localitatea Amersfoort, Olanda.
„La data de 30 mai 2015, stadiul fizic al execuției lucrărilor la proiectul «Prelungirea digului de larg al Portului Constanța» este de 95%.
Proiectul va fi finalizat în termenul de valabilitate al contractului de finanțare, care expiră la 31 decembrie 2015“, spunea, pentru cotidianul ZIUA de Constanţa, prin luna iulie, Valeriu Nicolae Ionescu, directorul general al Companiei Naţionale Administraţia Porturilor Maritime SA.
Reamintim că obiectul contractului Prelungirea digului de larg al Portului Constanța-extindere cu 1.050 de metri” constă în executarea lucrărilor de construcţii pentru finalizarea digului de larg din Portul Constanţa, de la km 4+850 la km 5+900, respectiv prelungirea cu 1.050 de metri a digului existent. Lucrările la dig constau în trei faze constructive distincte: racordarea la zona veche, lucrări hidrotehnice de specialitate şi etapa de lucrări executate pe fundul mării. Este vorba de o lucrare hidrotehnică complexă şi dificilă. Partea vizibilă se va ridica până la 7 metri deasupra apei. Ea va sta pe o piramidă cu baza de 170 de metri şi înălţimea de 25 metri. Pentru lucrarea de extinderea a digului existent s-au folosit aproximativ 16.000 de blocuri de beton (acropozi) de trei tipuri 3,9 şi 12 metri cubi, aproximativ 3 milioane de tone de piatră de diferite dimensiuni şi 11.000 de metri cubi de beton turnat în coronament. Finanţarea este asigurată prin Programul Operaţional Sectorial în Transport 2007-2013, din fonduri structurale ale Uniunii Europene în proporţie de 85% din sumele eligibile, restul fiind din alocaţii bugetare.
Contractul „Prelungirea digului de larg al Portului Constanța - extindere cu 1.050 de metri”, în valoare de 420.451.165 lei, a fost semnat în luna februarie 2013 între Ministerul Transporturilor şi Van Oord Dredging and Marine Contractors. Construcţia digului a început în 1976, însă din 1990 lucrările au fost oprite, din lipsa banilor.
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp
Comentarii