Proiectul lui Ceaușescu, reînviat - canal navigabil până la București. Cine va actualiza studiul de fezabilitate? (DOCUMENT)
Proiectul lui Ceaușescu, reînviat - canal navigabil până la București. Cine va actualiza studiul de fezabilitate?
02 Feb, 2023 00:00
ZIUA de Constanta
2666
Marime text
- Firma câștigătoare este Aqua Prociv Proiect SRL
Compania Națională Administrarea Canalelor Navigabile SA Constanța a organizat o licitație pentru reactualizarea studiului de fezabilitate aferent obiectivului de investiții „Amenajarea râurilor Argeș și Dâmbovița pentru navigație și alte folosințe”.
Valoarea totală a achiziției este de 5.697.520 lei. Reactualizarea Studiului de Fezabilitate se împarte în doua etape de proiectare:
ETAPA I:
a) Expertize Tehnice – construcții și amenajări hidrotehnice, taluzuri, drumuri și poduri, etc.
b) Studiu Topografic vizat de OCPI;
c) Studiu batimetric;
d) Stabilirea Coridorului de expropriere (și identificare proprietari);
e) Studiu geotehnic - vizat Af (inclusiv studiu privind stabilitate a malurilor)
f) Studiu de impact asupra mediului (inclusiv studiul transfrontralier) și Studiul cu privire la siturile arheologice;
g) Studiu/studii de impact asupra corpurilor de apă;
h) Studiu hidrologic;
i) Studiu de trafic pentru o perioadă de 10 ani, pentru fiecare rau/canal navigabil;
ETAPA II:
a) Documentația tehnică (inclusiv diligențele și taxele aferente) pentru Certificatul de Urbanism care se emite în vederea obținerii Autorizației de Construire (DTCU);
b) Documentațiile tehnice (inclusiv diligențele și taxele aferente) pentru obținerea Avizelor / Acordurilor specificate în Certificatul de Urbanism, inclusiv acordul de mediu și documentația necesară obținerii Avizului de Gospodărire a Apelor (DTAA);
c) Documentațiile tehnice privind Evaluarea stării de siguranță în exploatare și verificarea respectării exigențelor de performanta referitoare la siguranța barajelor (Noţiunea de baraj definite conform OUG nr. 244/2000 privind siguranța barajelor – cu actualizările și completările ulterioare) și Documentația (inclusiv diligențele și taxele aferente) pentru obținerea Acordului de funcționare în siguranță a barajelor.
d) Studiu de Fezabilitate (cu respectarea conținutului – cadru S.F. obiectiv mixt de investiții - conf. H.G. nr. 907 din 2016) + documente suport elaborate conform cerințelor Ghidului Solicitantului (inclusiv: estimare cantități, evaluare costuri lucrări; devize generale Argeș și Dâmbovița, devize pe obiecte, Analiză economică, Cost-Beneficiu, sensivitate, analiză opțiuni, etc);
e) Documentații Tehnice pentru avizarea Studiului de Fezabilitate și indicatorilor tehnico-economici in CTE Ministerul Transporturilor și Infrastucturii, în Consiliul Interministerial de Avizare Lucrări Publice de Interes Național și Locuințe și Documentații Tehnice pentru obținerea tuturor celorlalte avize care sunt necesare aprobării la finanțare a proiectului (Sinteza Studiu de Fezabilitate, Prezentarea în format Powerpoint a Studiului de Fezabilitate în vederea avizării indicatorilor tehnico-economici ai investiției și susținerii pentru finanțare a proiectului). Versiunea finală a Studiului de Fezabilitate se consideră versiunea care va fi aprobată prin Hotărâre de Guvern, pentru indicatorii tehnico-economici aferenți obiectivului de investiții „Amenajarea râurilor Argeș și Dâmbovița pentru navigație și alte folosințe”. Prin Hotărâre de Guvern se va aprobă și Coridorul de exproprieri pentru obiectivul de investiții: „Amenajarea râurilor Argeș și Dâmbovița pentru navigație și alte folosințe”.
Firma câștigătoare este Aqua Prociv Proiect SRL. Autoritățile estimează că va fi cel mai mare proiect de investiții, cu 21.600 noi locuri de muncă în perioada execuției și 520 de angajați în perioada de exploatare. Potrivit Caietului de Sarcini, Bucureștiul va avea două Porturi, la Glina pe Dâmbovița și în localitatea 1 Decembrie pe Argeș.
Calea Navigabilă are pe râul Argeș o lungime de 73 de kilometri până la Oltenița și preia o diferență de nivel de 53 metri prin patru noduri hidrotehnice (NH) – ecluze, iar pe Dâmbovița o diferență de nivel de 14 metri prin 2 noduri hidrotehnice. Secțiunea transversală este trapezoidală cu lățimea la baza de 80 de metri pe Argeș respectiv 40 de metri pe Dâmbovița și o adâncime minimă de 4,5 metri.
Finalizarea proiectului prin care Bucureștiul va avea acces direct la Portul Constanța și fluvial (nu doar rutier și feroviar) și mai departe la orașele europene de pe Dunăre și la rețeaua de căi navigabile din Europa este necesară pentru că lucrările în care s-au investit 2,7 miliarde de Euro înainte de anii 90 sunt avansate, dar abandonate și în continuă degradare și vandalizare, arată Ministerul Transporturilor. Capacitatea totală a căii navigabile va fi de 24 mil. tone/an.
Proiectul a fost început de Nicolae Ceaușescu în anii ’80 și a costat 2,7 miliarde euro, dar abandonat după Revoluție după ce se executase aproximativ 70% din acesta.
Aqua Prociv Proiect SRL
Firma este fondată în anul 1996, cu sediul în Cluj. Asociați sunt Viorica Maria Săcui, cu 50%, Diana Ioana Săcui, cu 25%, și Dan Sebastian Săcui, cu 25%. Diana Ioana Săcui este și administrator. În anul 2021, firma a raportat 31 de salariați, la o cifră de afaceri de 4,11 milioane lei și un profit de 697.419 lei.
Conform confidas.ro, firma a încheiat contracte de achiziții publice in valoare totală de 18.071.408,34 lei.
Despre toate procedurile publice cu impact asupra județului Constanța, cine și ce cumpără, cine și cât câștigă puteți citi accesând categoria „Combaterea criminalității în achizițiile publice“.
În secțiunea „Documente“, puteți consulta anunțul de atribuire a contractului, de pe e-licitatie.ro.
PRECIZĂRI:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menționează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare și protecția datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.
Citește și:
Contracte atribuite de Administrația Canalelor Navigabile SA în vederea modernizării porturilor Luminița și Ovidiu (DOCUMENTE)
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp
Comentarii