Reabilitate pe bani mulţi. Explicaţii şi justificări Cine răspunde de distrugerea plajei din Mamaia (documente+galerie foto)
Reabilitate pe bani mulţi. Explicaţii şi justificări: Cine răspunde de distrugerea plajei din Mamaia (documente+galerie
21 Feb, 2017 00:00
ZIUA de Constanta
5709
Marime text
Săptămâna trecută, cotidianul ZIUA de Constanţa a prezentat imagini surprinse pe o plajă din Mamaia, din zona hotelului Aurora. Imaginile care prezintă dezastrul de pe plajele lărgite anul trecut au impresionat cititorii cotidianului ZIUA de Constanţa. Plaja din sudul staţiunii Mamaia a fost distrusă parţial, cel mai probabil din cauza furtunilor din ultima perioadă. Codurile prelungite de viscol puternic şi ninsori abundente de pe litoral au dus, cel mai probabil, la prăbuşirea porţiunilor de plajă din sudul staţiunii Mamaia. Reamintim că plajele au fost lăţite pe o lungime de 7,3 kilometri, însumând o suprafaţă totală de 42 de hectare, printr-un proiect european în valoare de 175 de milioane de euro.
Reabilitarea plajelor era garantată pe 50 de ani. Antreprenorii lucrărilor de lărgire a plajelor au fost compania austriacă Porr Bau, pentru zona Mamaia Sud, respectiv olandezii de la Van Oord, pentru loturile Tomis Nord, Centru şi Sud şi Eforie Nord.
„Administraţia Bazinală de Apă Dobrogea - Litoral a desfăşurat, în perioada septembrie 2016 - decembrie 2016, activitatea de monitorizare geodinamică a celor cinci loturi finalizate prin finanţare europeană la sfârşitul anului 2015: Mamaia Sud, Tomis Nord, Tomis Centru, Tomis Sud, Eforie Nord. În cadrul activităţii de monitorizare geodinamică, s-au realizat inspecţii vizuale periodice, planificate, şi inspecţii efectuate în urma producerii fenomenelor meteorologice periculoase; măsurători topografice ale zonelor înnisipate şi ale structurilor conectate la ţărm, precum şi aerofotogrametrie, cu realizarea de ortofotoplanuri suprapuse.
În urma activităţii de monitorizare geodinamică realizată de ABADL, s-a evidenţiat un echilibru al liniei ţărmului, bilanţul rezultat în urma măsurătorilor fiind unul pozitiv. Linia ţărmului respectă criteriile de proiectare care au stat la baza realizării proiectului tehnic şi a lucrărilor de execuţie. Menţionăm că, începând cu data de 6.03.2017, ABADL va începe activitatea de monitorizare geodinamică a celor cinci loturi, urmând ca, în luna aprilie, să se realizeze raportul cu privire la evoluţia lucrărilor executate.
Conform manualului de întreţinere şi exploatare pentru cele cinci loturi, activitatea de monitorizare geodinamică se realizează în luna martie şi respectiv în luna septembrie, astfel putându-se evidenţia evoluţia lucrărilor pe sezonul rece, respectiv sezonul cald. În acest an, la fel ca în majoritatea anilor, în sezonul rece în zona limitrofă s-au manifestat fenomene meteorologice de natura valurilor şi a vântului de intensitate medie şi mare. În luna ianuarie a anului curent, pe zona Năvodari - Mamaia s-au înregistrat constant viteze ale vântului intre 5-12 m/s şi valuri cu înălţimi cuprinse între 0,6 m şi 2,2 m la ţărm. Urmare acţiunii valurilor puternice, profilul s-a comportat normal, formându-se din nou fenomenul de «rupere de mal», fenomen ce se manifestă an de an, caracterizat prin denivelari semnificative ce reprezintă o redistribuţie a nisipului între profilul emers şi profilul submers. Acesta va fi corectat şi adus la profilul proiectat, atât în mod natural, prin evoluţia curenţilor marini din perioada următoare, cât şi prin lucrările curente de pregătire a plajelor“, au precizat reprezentanţii ABADL.
În ceea ce priveşte contractul cu Administraţia Bazinală de Apă Dobrogea – Litoral, în valoare de 409.320.311,09 lei, iată ce atribuţii îi revin fiecărei firme câştigătoare: contractul obţinut de Asocierea Porr Bau GmbH – Franco Giuseppe SRL – Dinamica SRL, pentru care s-au primit patru oferte, dar numai una a fost admisibilă, are ca obiect „protecţia şi reabilitarea zonei sudice a litoralului românesc al Mării Negre în zona municipiului Constanţa“. Valoarea contractului este de 42.914.859,09 lei.
„Protecţia şi reabilitarea zonei sudice a litoralului românesc al Mării Negre în Zona Tomis Nord“ face obiectul unui alt contract, în valoare de 134.150.000 de lei, atribuit Asocierii Van Oord Dredging and Marine Contractors BV – Societatea de Construcţii în Transporturi Bucureşti SA.
Aceleiaşi asocieri de firme i-au mai revenit şi contractele pentru „protecţia şi reabilitarea zonei sudice a litoralului românesc al Mării Negre în zona Tomis Centru“, în valoare de 80.914.214 lei, contractul pentru „protecţia şi reabilitarea zonei sudice a litoralului românesc al Mării Negre în zona Tomis Sud“, în valoare de 67.810.786 de lei, contractul pentru „protecţia şi reabilitarea zonei sudice a litoralului românesc al Mării Negre în zona Eforie Nord“, în valoare de 105.116.270 de lei.
Dacă firma Porr Bau GmbH are sediul în Viena, cea de-a doua firmă, Van Oord Dredging and Marine Contractors, cu sediul în Rotterdam, Olanda, este cunoscută pe piaţa românească, mai ales pe cea constănţeană, şi în calitate de câştigătoare a licitaţiei pentru executarea lucrărilor la digul de larg din portul Constanţa, licitaţie organizată de CN APMC, valoarea contractului ridicându-se la 99,94 de milioane de euro.
Reamintim că Van Oord Dredging and Marine Contractors BV este societatea contractată de Administraţia Naţională Apele Române şi Administraţia Bazinală de Apă Dobrogea - Litoral pentru proiectarea şi construcţia a patru dintre cele cinci loturi ale proiectului „Protecţia şi reabilitarea zonei sudice a litoralului românesc al Mării Negre“. De asemenea, această firmă s-a ocupat şi de prelungirea digului de larg al portului Constanţa.
În secţiunea „Documente“ puteţi consulta contractele atribuite celor două companii: Porr Bau Gmbh Viena - Sucursala Bucureşti şi Van Oord Dredging and Marine Contractors BV Rotterdam - Sucursala Constanţa.
Cine pune mâna pe contractele pentru reabilitarea părţii sudice a litoralului românesc al Mării Negre
O firmă vieneză şi una românească au pus mâna pe un contract de reabilitare a zonei sudice a litoralului (document)
Vom face plajă printre pietre şi utilaje? Ministrul Graţiela Gavrilescu, în inspecţie pe şantierele antreprenorilor Porr Bau şi Van Oord (galerie foto)
Reabilitarea plajelor era garantată pe 50 de ani. Antreprenorii lucrărilor de lărgire a plajelor au fost compania austriacă Porr Bau, pentru zona Mamaia Sud, respectiv olandezii de la Van Oord, pentru loturile Tomis Nord, Centru şi Sud şi Eforie Nord.
Replica ABADL la cele semnalate de ZIUA de Constanţa
Într-un comunicat de presă, ABADL Constanţa a precizat că monitorizează atent plajele reabilitate.„Administraţia Bazinală de Apă Dobrogea - Litoral a desfăşurat, în perioada septembrie 2016 - decembrie 2016, activitatea de monitorizare geodinamică a celor cinci loturi finalizate prin finanţare europeană la sfârşitul anului 2015: Mamaia Sud, Tomis Nord, Tomis Centru, Tomis Sud, Eforie Nord. În cadrul activităţii de monitorizare geodinamică, s-au realizat inspecţii vizuale periodice, planificate, şi inspecţii efectuate în urma producerii fenomenelor meteorologice periculoase; măsurători topografice ale zonelor înnisipate şi ale structurilor conectate la ţărm, precum şi aerofotogrametrie, cu realizarea de ortofotoplanuri suprapuse.
În urma activităţii de monitorizare geodinamică realizată de ABADL, s-a evidenţiat un echilibru al liniei ţărmului, bilanţul rezultat în urma măsurătorilor fiind unul pozitiv. Linia ţărmului respectă criteriile de proiectare care au stat la baza realizării proiectului tehnic şi a lucrărilor de execuţie. Menţionăm că, începând cu data de 6.03.2017, ABADL va începe activitatea de monitorizare geodinamică a celor cinci loturi, urmând ca, în luna aprilie, să se realizeze raportul cu privire la evoluţia lucrărilor executate.
Conform manualului de întreţinere şi exploatare pentru cele cinci loturi, activitatea de monitorizare geodinamică se realizează în luna martie şi respectiv în luna septembrie, astfel putându-se evidenţia evoluţia lucrărilor pe sezonul rece, respectiv sezonul cald. În acest an, la fel ca în majoritatea anilor, în sezonul rece în zona limitrofă s-au manifestat fenomene meteorologice de natura valurilor şi a vântului de intensitate medie şi mare. În luna ianuarie a anului curent, pe zona Năvodari - Mamaia s-au înregistrat constant viteze ale vântului intre 5-12 m/s şi valuri cu înălţimi cuprinse între 0,6 m şi 2,2 m la ţărm. Urmare acţiunii valurilor puternice, profilul s-a comportat normal, formându-se din nou fenomenul de «rupere de mal», fenomen ce se manifestă an de an, caracterizat prin denivelari semnificative ce reprezintă o redistribuţie a nisipului între profilul emers şi profilul submers. Acesta va fi corectat şi adus la profilul proiectat, atât în mod natural, prin evoluţia curenţilor marini din perioada următoare, cât şi prin lucrările curente de pregătire a plajelor“, au precizat reprezentanţii ABADL.
Cine a executat lucrările pentru protecţia şi reabilitarea părţii sudice a litoralului
Administraţia Bazinală de Apă Dobrogea - Litoral a plătit 409.320.311,09 lei pentru lucrări privind protecţia şi reabilitarea părţii sudice a litoralului românesc al Mării Negre. Contractul a fost atribuit în urma unei licitaţii deschise unor asocieri între firme, astfel că, potrivit anunţului de atribuire, contractul a fost împărţit astfel: Asocierea Porr Bau GmbH – Franco Giuseppe SRL – Dinamica SRL - 42.914.859,09 lei, în timp ce pentru Asocierea Van Oord Dredging and Marine Contractors BV – Societatea de Construcţii în Transporturi Bucureşti SA au fost întocmite patru contracte, cu sumele de 112.564.182 de lei, 80.914.214 lei, 67.810.786 de lei şi 105.116.270 de lei.În ceea ce priveşte contractul cu Administraţia Bazinală de Apă Dobrogea – Litoral, în valoare de 409.320.311,09 lei, iată ce atribuţii îi revin fiecărei firme câştigătoare: contractul obţinut de Asocierea Porr Bau GmbH – Franco Giuseppe SRL – Dinamica SRL, pentru care s-au primit patru oferte, dar numai una a fost admisibilă, are ca obiect „protecţia şi reabilitarea zonei sudice a litoralului românesc al Mării Negre în zona municipiului Constanţa“. Valoarea contractului este de 42.914.859,09 lei.
„Protecţia şi reabilitarea zonei sudice a litoralului românesc al Mării Negre în Zona Tomis Nord“ face obiectul unui alt contract, în valoare de 134.150.000 de lei, atribuit Asocierii Van Oord Dredging and Marine Contractors BV – Societatea de Construcţii în Transporturi Bucureşti SA.
Aceleiaşi asocieri de firme i-au mai revenit şi contractele pentru „protecţia şi reabilitarea zonei sudice a litoralului românesc al Mării Negre în zona Tomis Centru“, în valoare de 80.914.214 lei, contractul pentru „protecţia şi reabilitarea zonei sudice a litoralului românesc al Mării Negre în zona Tomis Sud“, în valoare de 67.810.786 de lei, contractul pentru „protecţia şi reabilitarea zonei sudice a litoralului românesc al Mării Negre în zona Eforie Nord“, în valoare de 105.116.270 de lei.
Dacă firma Porr Bau GmbH are sediul în Viena, cea de-a doua firmă, Van Oord Dredging and Marine Contractors, cu sediul în Rotterdam, Olanda, este cunoscută pe piaţa românească, mai ales pe cea constănţeană, şi în calitate de câştigătoare a licitaţiei pentru executarea lucrărilor la digul de larg din portul Constanţa, licitaţie organizată de CN APMC, valoarea contractului ridicându-se la 99,94 de milioane de euro.
Despre Van Oord Dredging and Marine Contractors BV Rotterdam - Sucursala Constanţa
Cu sediul social în municipiul Constanţa, firma a fost înmatriculată în anul 2013. Firma-mamă este Van Oord Dredging and Marine Contractors BV Rotterdam. Administratorii societăţii, care se ocupă de „construcţii hidrotehnice“, sunt Marius Stamat, născut pe 2.02.1969, în Constanţa, manager supleant, şi Peter Paul Hordijk, născut pe 11.06.1963, în Rotterdam, Olanda, manager.Reamintim că Van Oord Dredging and Marine Contractors BV este societatea contractată de Administraţia Naţională Apele Române şi Administraţia Bazinală de Apă Dobrogea - Litoral pentru proiectarea şi construcţia a patru dintre cele cinci loturi ale proiectului „Protecţia şi reabilitarea zonei sudice a litoralului românesc al Mării Negre“. De asemenea, această firmă s-a ocupat şi de prelungirea digului de larg al portului Constanţa.
Despre Porr Bau Gmbh Viena - Sucursala Bucureşti
Înmatriculată în anul 2006, firma are sediul social în Bucureşti. Persoane împuternicite sunt Klaus Bleckenwegner, născut pe 18.03.1977, în Austria, şi Ana Maria Gabriela Cojocaru, născută pe 15.03.1985, în Bucureşti. Societatea se ocupă de lucrări de construcţie a drumurilor şi autostrăzilor.În secţiunea „Documente“ puteţi consulta contractele atribuite celor două companii: Porr Bau Gmbh Viena - Sucursala Bucureşti şi Van Oord Dredging and Marine Contractors BV Rotterdam - Sucursala Constanţa.
Citeşte şi:
Dezastru la Mamaia! Plaja reabilitată s-a prăbuşit. Bani cheltuiţi inutil (galerie foto+video)Cine pune mâna pe contractele pentru reabilitarea părţii sudice a litoralului românesc al Mării Negre
O firmă vieneză şi una românească au pus mâna pe un contract de reabilitare a zonei sudice a litoralului (document)
Vom face plajă printre pietre şi utilaje? Ministrul Graţiela Gavrilescu, în inspecţie pe şantierele antreprenorilor Porr Bau şi Van Oord (galerie foto)
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp
Comentarii
- Ioan 21 Feb, 2017 09:29 Cei care au extins plajele sunt si cei care trebuiesc trasi la raspundere. banuiesc ca exista si un termen de garantie pt lucrare, sa fie chemati in garantie.