Service-urile auto si vulcanizările în vizorul protecţiei consumatorilor
Service-urile auto si vulcanizările în vizorul protecţiei consumatorilor
22 May, 2015 09:50
ZIUA de Constanta
1868
Marime text
Comisariatul Judeţean pentru Protecţia Consumatorilor Constanţa în ultima lună a desfăşurat acţiunea de verificare a respectării prevederilor legale privind protectia consumatorilor la service-urile auto şi la operatorii economici ce prestează servicii de vulcanizare.
Acţiunea de verificare a service-urilor auto s-a desfăşurat în colaborare cu reprezentanţii RAR.
Au fost controlaţi un număr de 68 operatori economici din care la 35 operatori economici au fost constatate abateri de la prevederile legale.
Pentru deficienţele constatate s-au aplicat 30 amenzi în valoare de 45200
lei şi 5 avertismente.
Principalele abateri constatate pe timpul verificărilor au fost:
- lipsa autorizaţiei tehnice de funcţionare, emisă de Registrul Auto Român;
- neasumarea de către prestatorii de servicii a unei perioade de garanţie, pentru serviciile prestate, conform propriei politici;
- tarifele nu erau indicate în mod vizibil şi într-o formă neechivocă, uşor de citit;
- nespecificarea în nota de comandă a timpilor de execuţie a lucrărilor de service de către unii operatori economici;
- neafişarea informatiilor privind lucrările de service ce se prestau în cadrul unităţii;
- neachiziţionarea registrului unic de control.
- utilizarea de aparatură şi instrumente neverificate metrologic
“Consumatorii să fie atenţi atunci când apelează la service-urile auto pentru repararea automobilelor. Solicitarea unui deviz pentru estimarea costurilor reparaţiilor şi a timpului necesar, întocmirea unei note de comandă, precum şi factura fiscală, sunt documente necesare în cazul în care consumatorii se consideră nedreptăţiţi”, recomandă Lucian Lungoci- Coordonator Delegat al CJPC Constanţa
Compartiment presă
22.05.2015
Acţiunea de verificare a service-urilor auto s-a desfăşurat în colaborare cu reprezentanţii RAR.
Au fost controlaţi un număr de 68 operatori economici din care la 35 operatori economici au fost constatate abateri de la prevederile legale.
Pentru deficienţele constatate s-au aplicat 30 amenzi în valoare de 45200
lei şi 5 avertismente.
Principalele abateri constatate pe timpul verificărilor au fost:
- lipsa autorizaţiei tehnice de funcţionare, emisă de Registrul Auto Român;
- neasumarea de către prestatorii de servicii a unei perioade de garanţie, pentru serviciile prestate, conform propriei politici;
- tarifele nu erau indicate în mod vizibil şi într-o formă neechivocă, uşor de citit;
- nespecificarea în nota de comandă a timpilor de execuţie a lucrărilor de service de către unii operatori economici;
- neafişarea informatiilor privind lucrările de service ce se prestau în cadrul unităţii;
- neachiziţionarea registrului unic de control.
- utilizarea de aparatură şi instrumente neverificate metrologic
“Consumatorii să fie atenţi atunci când apelează la service-urile auto pentru repararea automobilelor. Solicitarea unui deviz pentru estimarea costurilor reparaţiilor şi a timpului necesar, întocmirea unei note de comandă, precum şi factura fiscală, sunt documente necesare în cazul în care consumatorii se consideră nedreptăţiţi”, recomandă Lucian Lungoci- Coordonator Delegat al CJPC Constanţa
Compartiment presă
22.05.2015
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp
Comentarii