Amenzi de peste 1150000 lei aplicate operatorilor economici, în sezonul estival 2014
Amenzi de peste 1150000 lei aplicate operatorilor economici, în sezonul estival 2014
12 Sep, 2014 13:14
ZIUA de Constanta
2182
Marime text
Structura teritorială COMANDAMENT LITORAL 2014 şi-a încetat activitatea, s-a ajuns la ora bilanţului.
„ Comandamentul LITORAL 2014” a acţionat pe 3 zone operaţionale, asigurându-se în primul rând soluţionarea cu celeritate a reclamaţiilor turiştilor sosiţi pe litoral dar şi supravegherea calităţii produselor şi serviciilor oferite consumatorilor, de către operatorii economici.
Pe perioada desfăşurării activităţii acestei structuri ( 16.06-22.08.2014) au fost efectuate:
- 806 acţiuni de control;
- 492 procese verbale de constatare contravenţie încheiate;
- 402 procese verbale prin care s-au aplicat amenzi contravenţionale;
- 90 de avertismente aplicate;
- 1152800 lei o reprezintă valoarea amenzilor aplicate;
- 9787 lei , reprezintă valoarea produselor oprite definitiv de la comercializare sau utilizare în prestarea de servicii;
- 127726 lei, reprezintă valoarea produselor oprite temporar de la comercializare sau utilizare în prestarea de servicii;
- 438 sesizări şi reclamaţii formulate de turişti s-au înregistrat pe cele trei locaţii ale structurii „Comandament LITORAL 2014”;
În mai multe situaţii în afară de sancţiunea amenzii contravenţinale aplicată operatorilor econonmici, s-a dispus şi măsura complementară de închidere temporară a unităţilor până la remedierea deficienţelor constatate.
Deficienţele constatate în mod frecvent pe timpul acţiunilor de control au fost:
- Loturi de materii prime utilizate în prestarea de servicii de alimentaţie publică la care s-a modificat starea termică; cu elemente de identificare şi caracterizare incomplete; cu data limită de consum sau data durabilităţii minimale depăşită;
- Nerespectarea condiţiilor de depozotare a materiilor prime şi a preparatelor culinare;
- Informaţii incomplete în listele menu;
- La structurile de primire turistice cu funcţiuni de cazare s-a constatat: neafişarea la recepţie a listei serviciilor cu plată şi fără plată; nedotarea camerelor la nivelul normativului; nerespectarea ofertelor ;
- Neconformităţi au fost constatate şi la serviciile de închiriere şezlonguri;
- Au fost constatate deficienţe legate de nerespectarea segmentului de plajă destinat cearşafurilor de 30% din intreaga suprafaţă, admnistrată de un operator de plajă.
Pe timpul acţiunilor de control s-au distrus produsele, care au fost interzise la comercializare sau utilizare în prestarea de servicii.
Turiştii au formulat un număr de 438 sesizări şi reclamaţii, nemulţumirile lor s-au referit în special la:
- solicitare restituire contravaloare pentru servicii de cazare neefectuate;
-diferenţă între preţul afişat pe site şi preţul cerut la receptie pentru cazare;
-neconformităţi în ce priveşte funcţionarea instalaţiilor sanitare în băi;
-nu li se permite să se aşeze în zona de şezlonguri cu cearşafuri;
-a plătit pentru unitate de 3 stele şi i s-a oferit cazare la o structură clasificată la o stea;
-piscină copii fără scară de acces;
-stare de igienă necorespunzătoare în incinta unor campinguri;
- nu are frigider în cameră la hotel de 2 stele;
- unele neconformităţi la echipamentele de agreement pentru copii;
- în unităţile fast food salata de varză era luată cu mâna de bucătar;
- preparate culinare cu miros nespecific (legume mexicane, friptură pui, macaroane acre);
- icre de ştiucă amestecate cu icre de crap şi vândute ca fiind de ştiucă;
- preparate culinare insuficient procesate;
- preparate culinare cu modificări organoleptice;
-produse alimentare cu data durabilităţii minimale depăşită,
- micul dejun servit, este rece;
„ Comandamentul LITORAL 2014” a acţionat pe 3 zone operaţionale, asigurându-se în primul rând soluţionarea cu celeritate a reclamaţiilor turiştilor sosiţi pe litoral dar şi supravegherea calităţii produselor şi serviciilor oferite consumatorilor, de către operatorii economici.
Pe perioada desfăşurării activităţii acestei structuri ( 16.06-22.08.2014) au fost efectuate:
- 806 acţiuni de control;
- 492 procese verbale de constatare contravenţie încheiate;
- 402 procese verbale prin care s-au aplicat amenzi contravenţionale;
- 90 de avertismente aplicate;
- 1152800 lei o reprezintă valoarea amenzilor aplicate;
- 9787 lei , reprezintă valoarea produselor oprite definitiv de la comercializare sau utilizare în prestarea de servicii;
- 127726 lei, reprezintă valoarea produselor oprite temporar de la comercializare sau utilizare în prestarea de servicii;
- 438 sesizări şi reclamaţii formulate de turişti s-au înregistrat pe cele trei locaţii ale structurii „Comandament LITORAL 2014”;
În mai multe situaţii în afară de sancţiunea amenzii contravenţinale aplicată operatorilor econonmici, s-a dispus şi măsura complementară de închidere temporară a unităţilor până la remedierea deficienţelor constatate.
Deficienţele constatate în mod frecvent pe timpul acţiunilor de control au fost:
- Loturi de materii prime utilizate în prestarea de servicii de alimentaţie publică la care s-a modificat starea termică; cu elemente de identificare şi caracterizare incomplete; cu data limită de consum sau data durabilităţii minimale depăşită;
- Nerespectarea condiţiilor de depozotare a materiilor prime şi a preparatelor culinare;
- Informaţii incomplete în listele menu;
- La structurile de primire turistice cu funcţiuni de cazare s-a constatat: neafişarea la recepţie a listei serviciilor cu plată şi fără plată; nedotarea camerelor la nivelul normativului; nerespectarea ofertelor ;
- Neconformităţi au fost constatate şi la serviciile de închiriere şezlonguri;
- Au fost constatate deficienţe legate de nerespectarea segmentului de plajă destinat cearşafurilor de 30% din intreaga suprafaţă, admnistrată de un operator de plajă.
Pe timpul acţiunilor de control s-au distrus produsele, care au fost interzise la comercializare sau utilizare în prestarea de servicii.
Turiştii au formulat un număr de 438 sesizări şi reclamaţii, nemulţumirile lor s-au referit în special la:
- solicitare restituire contravaloare pentru servicii de cazare neefectuate;
-diferenţă între preţul afişat pe site şi preţul cerut la receptie pentru cazare;
-neconformităţi în ce priveşte funcţionarea instalaţiilor sanitare în băi;
-nu li se permite să se aşeze în zona de şezlonguri cu cearşafuri;
-a plătit pentru unitate de 3 stele şi i s-a oferit cazare la o structură clasificată la o stea;
-piscină copii fără scară de acces;
-stare de igienă necorespunzătoare în incinta unor campinguri;
- nu are frigider în cameră la hotel de 2 stele;
- unele neconformităţi la echipamentele de agreement pentru copii;
- în unităţile fast food salata de varză era luată cu mâna de bucătar;
- preparate culinare cu miros nespecific (legume mexicane, friptură pui, macaroane acre);
- icre de ştiucă amestecate cu icre de crap şi vândute ca fiind de ştiucă;
- preparate culinare insuficient procesate;
- preparate culinare cu modificări organoleptice;
-produse alimentare cu data durabilităţii minimale depăşită,
- micul dejun servit, este rece;
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp
Comentarii