Cea mai iubită băutură a românilor a umplut mai puține pahare în 2013
Cea mai iubită băutură a românilor a umplut mai puține pahare în 2013
25 Mar, 2014 18:21
ZIUA de Constanta
1043
Marime text
București, 25 martie 2014: Asociația Berarii României prezintă evoluția pieței locale a berii în 2013:
Consumul de bere a înregistrat o contracție de peste 10% comparativ cu 2012, atingând un volum de 16,3 milioane Hl;
Consumul pe cap de locuitor a atins valoarea de 81 litri.
Onno Rombouts, Președintele Asociației Berarii României: “În ciuda eforturilor producătorilor locali de a menține trendul pozitiv din 2012, piața berii a înregistrat o contracție semnificativă anul trecut. Nivelul scăzut al veniturilor consumatorilor și neîncrederea lor în starea economiei, presiunea fiscală și vremea nefavorabilă din vară au reprezentat factorii cheie care au condus la declinul pieței berii în 2013”.
Orientați spre menținerea standardelor de calitate în producerea berii, eforturile investiționale ale membrilor Asociației au fost constante de-a lungul timpului, depășind până în prezent 1.25 miliarde Euro. Contracția pieței de bere din 2013 a condus la o scădere cu 10 milioane Euro a bugetelor investite, acestea ajungând la 62 milioane Euro.
Preferințele consumatorilor în ceea ce priveşte tipul de ambalaj pentru bere au avut mici fluctuaţii faţă de valorile înregistrate în 2012: PET – 53,2% (+0,7% faţă de anul precedent), sticlă – 26,3% (- 1,9% faţă de anul precedent), doză – 17,1% (+1,3% faţă de anul precedent) şi keg – 3,4% (-0,1% faţă de anul precedent).
În 2013, exporturile de bere au continuat să crească într-o măsură mai mare decât importurile.
Cu 50% mai mare decât în 2012, volumul exporturilor a atins 0,35 milioane Hl. Importurile au crescut doar cu 25%, situându-se la 0,54 milioane Hl anul trecut.
Sectorul berii rămâne un contribuabil important la economia României
Cu zero evaziune fiscală pe lanțul de producție, 76.700 de locuri de muncă create pentru români și un nivel înalt al valorii adăugate, industria berii are o contribuție importantă la economia României. Sectorul berii contribuie cu aproape 60% din totalul accizei colectate la bugetul de stat de pe piața băuturilor alcoolice, iar jumătate din prețul unei beri îl reprezintă taxele.
„Anul acesta, sărbătorim 10 ani de existență a Asociației Berarii României. Sunt mândru de faptul că de-a lungul timpului sectorul nostru de activitate a rămas un stimul real al economiei și un partener de încredere al autorităților. Din păcate, creșterea accizei la bere în 2013 se estimează că a condus la o diminuare cu 155 milioane lei[2] a încasărilor bugetare din acciză și TVA pentru bere, comparativ cu varianta în care acciza ar fi rămas la nivelul anului precedent”, a declarat Constantin Bratu, Director general Asociația Berarii României.
Perspective 2014
Referitor la evoluția viitoare a pieței, Onno Rombouts a adăugat: “În 2014 vom continua să ne concentrăm eforturile spre readucerea pieței berii pe un trend pozitiv. Sperăm că, pe baza experiențelor din 2013, autoritățile române vor trage concluziile corecte și vor aplica măsuri care să susțină dezvoltarea acestui sector, în beneficiul românilor, permițându-le să petreacă mai multe momente placute savurând o bere.”
„După declinul accentuat din 2013, contăm pe autoritățile române să asigure predictibilitate fiscală și un tratament fiscal corect pentru categoria băuturilor fermentate”, a completat Constantin Bratu.
Despre Asociația Berarii României
Cu o istorie de peste un deceniu, Asociația Berarii României reprezintă un veritabil simbol al sectorului berii de la noi din țară.
În cei zece ani de existență, Asociația Berarii României s-a impus atât la nivel local, cât şi internaţional, ca o voce comună a membrilor săi, reușind să transmită mediului de afaceri, consumatorilor și instituţiilor statului, valorile care îi guvernează deopotrivă.
Membrii săi actuali sunt cei mai importanți producători de bere din România: BERGENBIER SA, HEINEKEN Romania, UNITED ROMANIAN BREWERIES BEREPROD și URSUS BREWERIES, alături de microberăria CLINICA DE BERE. Împreună, cei cinci producători furnizează peste 80% din cantitatea de bere consumată în România. Totodată, din Asociație fac parte și reprezentanți ai producătorilor de materii prime: SOUFFLET MALT ROMANIA și ASOCIAȚIA PRODUCĂTORILOR DE HAMEI.
Cele cinci companii membre ale Asociației asigură peste 4.000 de locuri de muncă în cadrul celor unsprezece fabrici de bere, dintre care două microberării. Unitățile de producție ale membrilor Asociației sunt situate în Ploieşti, Constanța, Craiova, Miercurea Ciuc, Târgu-Mureş, Pantelimon, Timişoara, Buzău, Braşov, iar cele două microberării sunt situate în Cluj-Napoca și Timișoara.
Începând cu anul 2008 Asociația Berarii României a devenit parte a marii familii a producătorilor de bere europeni, reprezentați prin organizația Berarii Europei, fondată în 1958, la Bruxelles. Membrii actuali sunt asociațiile naționale ale berarilor din statelor UE, alături de Norvegia, Elveția și Turcia. Organizaţia reprezintă interesele a peste 4.000 de producători de bere din Europa în faţa diferitelor instituţii şi organizaţii internaţionale. Mai mult, Berarii Europei reprezintă şi apără interesele a peste 2 milioane de oameni care au locuri de muncă datorită producţiei şi vânzării berii.
Consumul de bere a înregistrat o contracție de peste 10% comparativ cu 2012, atingând un volum de 16,3 milioane Hl;
Consumul pe cap de locuitor a atins valoarea de 81 litri.
Onno Rombouts, Președintele Asociației Berarii României: “În ciuda eforturilor producătorilor locali de a menține trendul pozitiv din 2012, piața berii a înregistrat o contracție semnificativă anul trecut. Nivelul scăzut al veniturilor consumatorilor și neîncrederea lor în starea economiei, presiunea fiscală și vremea nefavorabilă din vară au reprezentat factorii cheie care au condus la declinul pieței berii în 2013”.
Orientați spre menținerea standardelor de calitate în producerea berii, eforturile investiționale ale membrilor Asociației au fost constante de-a lungul timpului, depășind până în prezent 1.25 miliarde Euro. Contracția pieței de bere din 2013 a condus la o scădere cu 10 milioane Euro a bugetelor investite, acestea ajungând la 62 milioane Euro.
Preferințele consumatorilor în ceea ce priveşte tipul de ambalaj pentru bere au avut mici fluctuaţii faţă de valorile înregistrate în 2012: PET – 53,2% (+0,7% faţă de anul precedent), sticlă – 26,3% (- 1,9% faţă de anul precedent), doză – 17,1% (+1,3% faţă de anul precedent) şi keg – 3,4% (-0,1% faţă de anul precedent).
În 2013, exporturile de bere au continuat să crească într-o măsură mai mare decât importurile.
Cu 50% mai mare decât în 2012, volumul exporturilor a atins 0,35 milioane Hl. Importurile au crescut doar cu 25%, situându-se la 0,54 milioane Hl anul trecut.
Sectorul berii rămâne un contribuabil important la economia României
Cu zero evaziune fiscală pe lanțul de producție, 76.700 de locuri de muncă create pentru români și un nivel înalt al valorii adăugate, industria berii are o contribuție importantă la economia României. Sectorul berii contribuie cu aproape 60% din totalul accizei colectate la bugetul de stat de pe piața băuturilor alcoolice, iar jumătate din prețul unei beri îl reprezintă taxele.
„Anul acesta, sărbătorim 10 ani de existență a Asociației Berarii României. Sunt mândru de faptul că de-a lungul timpului sectorul nostru de activitate a rămas un stimul real al economiei și un partener de încredere al autorităților. Din păcate, creșterea accizei la bere în 2013 se estimează că a condus la o diminuare cu 155 milioane lei[2] a încasărilor bugetare din acciză și TVA pentru bere, comparativ cu varianta în care acciza ar fi rămas la nivelul anului precedent”, a declarat Constantin Bratu, Director general Asociația Berarii României.
Perspective 2014
Referitor la evoluția viitoare a pieței, Onno Rombouts a adăugat: “În 2014 vom continua să ne concentrăm eforturile spre readucerea pieței berii pe un trend pozitiv. Sperăm că, pe baza experiențelor din 2013, autoritățile române vor trage concluziile corecte și vor aplica măsuri care să susțină dezvoltarea acestui sector, în beneficiul românilor, permițându-le să petreacă mai multe momente placute savurând o bere.”
„După declinul accentuat din 2013, contăm pe autoritățile române să asigure predictibilitate fiscală și un tratament fiscal corect pentru categoria băuturilor fermentate”, a completat Constantin Bratu.
Despre Asociația Berarii României
Cu o istorie de peste un deceniu, Asociația Berarii României reprezintă un veritabil simbol al sectorului berii de la noi din țară.
În cei zece ani de existență, Asociația Berarii României s-a impus atât la nivel local, cât şi internaţional, ca o voce comună a membrilor săi, reușind să transmită mediului de afaceri, consumatorilor și instituţiilor statului, valorile care îi guvernează deopotrivă.
Membrii săi actuali sunt cei mai importanți producători de bere din România: BERGENBIER SA, HEINEKEN Romania, UNITED ROMANIAN BREWERIES BEREPROD și URSUS BREWERIES, alături de microberăria CLINICA DE BERE. Împreună, cei cinci producători furnizează peste 80% din cantitatea de bere consumată în România. Totodată, din Asociație fac parte și reprezentanți ai producătorilor de materii prime: SOUFFLET MALT ROMANIA și ASOCIAȚIA PRODUCĂTORILOR DE HAMEI.
Cele cinci companii membre ale Asociației asigură peste 4.000 de locuri de muncă în cadrul celor unsprezece fabrici de bere, dintre care două microberării. Unitățile de producție ale membrilor Asociației sunt situate în Ploieşti, Constanța, Craiova, Miercurea Ciuc, Târgu-Mureş, Pantelimon, Timişoara, Buzău, Braşov, iar cele două microberării sunt situate în Cluj-Napoca și Timișoara.
Începând cu anul 2008 Asociația Berarii României a devenit parte a marii familii a producătorilor de bere europeni, reprezentați prin organizația Berarii Europei, fondată în 1958, la Bruxelles. Membrii actuali sunt asociațiile naționale ale berarilor din statelor UE, alături de Norvegia, Elveția și Turcia. Organizaţia reprezintă interesele a peste 4.000 de producători de bere din Europa în faţa diferitelor instituţii şi organizaţii internaţionale. Mai mult, Berarii Europei reprezintă şi apără interesele a peste 2 milioane de oameni care au locuri de muncă datorită producţiei şi vânzării berii.
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp
Comentarii