Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
Ziua Constanta
03:54 26 11 2024 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

Consumatorii utilizează din ce în ce mai mult reţelele de socializare şi aplicaţiile mobile pentru cumpărături

ro

12 Mar, 2014 14:17 915 Marime text
 
  • 59% dintre cumpărătorii online afirmă că îşi urmăresc brandurile favorite pe reţelele de socializare
  • 41% au cumpărat produse folosind o tabletă, în comparaţie cu 28% în 2012, iar 43% au achiziţionat produse utilizând un smartphone, în comparaţie cu 30% în 2012
  • Cumpărătorii chinezi conduc detaşat în topul cumpărăturilor făcute de pe dispozitive mobile, 49% făcându-şi cumpărăturile de pe tabletă, iar 51% de pe smartphone
 
Bucureşti, 12 martie 2014 –  În timp ce consumatorii fac din ce în ce mai multe cumpărături de pe tabletă sau smartphone, mai mult de jumătate dintre ei la nivel global (55%) afirmă că au parte de oferte mai bune dacă achiziţionează produsele online decât în magazin, conform unui nou studiu al PwC. Achieving Total Retail: Consumer expectations driving the next retail business model arată de ce comercianţii trebuie să dezvolte un nou model de afaceri orientat către client, care să se ridice la aşteptările consumatorului modern.
 
“Consumatorii vor totul şi, dacă se poate, imediat, iar retailerii trebuie să găsească o modalitate de a le livra acest lucru într-un mod profitabil. Retailerii se văd nevoiţi să-şi transforme cu totul afacerea, şi nu doar să ofere mai multe canale de vânzare”, a declarat Mihaela Mitroi, Liderul Departamentului de Consultanţă Fiscală şi Juridică, PwC România. 
 
O amprentă micşorată
 
Studiul, derulat pe 15,000 de cumpărători online din 15 ţări, arată o imagine similară la nivel global, în care cumpărăturile făcute pe internet devin o parte tot mai importantă a comportamentului de consum. De asemenea,  mai nou, consumatorii cumpără de la tot mai puţine branduri de retail. De exemplu, când au fost rugaţi să aleagă un număr de retaileri de la care au cumpărat în ultimele 12 luni, dintr-o listă de 30 de nume bine-cunoscute din ţara lor, 15% dintre respondenţi au spus că au achiziţionat produse doar de la un retailer, dublu faţă de nivelul anului 2012.
 
Efectul reţelelor de socializare
 
Rezultatele subliniază rolul crucial pe care reţelele de socializare îl joacă acum în educarea consumatorilor,  atât despre retailer, cât şi despre producători - 59% dintre respondenţi au declarat că urmăresc brandurile sau retailerii favoriţi pe reţelele de socializare. Acelaşi procent spune că a descoperit un brand pe reţelele de socializare, fapt ce arată rolul important al interacţiunii pe aceste reţele între retailer şi consumatori.
 
“Cei care administrează brandurile sunt conştienţi că trebuie să îşi atragă clienţii către platformele lor online – numărul respondenţilor care au vizitat reţelele de socializare ca urmare a promoţiilor personalizate primite prin email sau mesaj a crescut de la 9% în 2012 la 21% anul acesta”, a adăugat Mihaela Mitroi.

 
Legat de interacţiunea cu o companie ca urmare a unei experienţe plăcute sau neplăcute, 55% dintre cumpărătorii online la nivel global au vorbit despre experienţa lor cu un anume produs sau brand pe reţelele de socializare. Este interesant faptul că, recent, reţelele de socializare au căpătat rolul de “vitrină” a magazinului, din moment ce aproape o jumătate dintre cei intervievaţi (48%) au spus că au cumpărat produse utilizând reţelele de socializare, în urcare de la doar o zecime în 2012.
 
Despre raport
 
PwC a comandat un sondaj online desfăşurat pe 15,080 cumpărători din 15 ţări la nivel mondial, între august și septembrie 2013.
 
Despre PwC
 

Firmele din reţeaua PwC ajută organizaţiile şi indivizii să creeze valoarea adăugată de care au nevoie. Suntem o reţea de firme prezentă în 157 de ţări cu mai mult de 184.000 de specialişti dedicaţi oferirii de servicii de calitate de audit, consultanţă fiscală şi consultanţă pentru afaceri. Spuneţi-ne care sunt lucrurile importante pentru dumneavoastră şi descoperiţi mai multe informaţii despre noi vizitând site-ul www.pwc.com/ro.
 
© 2014 PwC. Toate drepturile rezervate.
               
PwC se referă la reţeaua de firme PwC şi/sau la una dintre firmele membre, fiecare dintre acestea fiind o entitate juridică.
Urmareste-ne pe Google News
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp

Ti-a placut articolul?

Comentarii