Minotarurul lui Dalí și boii lui Grigorescu în aceeași încăpere la Artmark
Minotarurul lui Dalí și boii lui Grigorescu în aceeași încăpere la Artmark
13 Mar, 2014 11:48
ZIUA de Constanta
1278
Marime text
Timp de 5 ani, cel mai sofisticat eveniment artistic din primul trimestru al anului a strălucit prin valoarea incontestabilă a creației autohtone, dar și prin pasiunea iubitorilor de frumos pentru arta românească. Anul acesta, Artmark înnoiește conceptul Licitației de Primăvară prin adăugarea unei secțiuni de Artă Europeană în dorința de a sublinia faptul că arta românească a marilor maeștri poate fi pusă pe același piedestal cu cea a artiștilor universali. Astfel, publicul se întâlnește cu ocazia rară de a admira o operă semnată de Salvador Dali, care, de altfel, nu este prezent în colecțiile permanente ale muzeelor din România.
București, 13 martie 2014
"În fiecare dimineața înainte de a mă trezi, trăiesc cea mai mare plăcere: aceea de a fi Salvador Dalí", spunea artistul devenit icon-ul suprarealismului. Deși cunoscut în mare parte pentru picturile sale, Dalí s-a implicat în toate artele vizuale, dar și în propria publicitate. Cu o personalitate excentrică și cu un simț de auto-promovare rar întâlnit, Dalí s-a propulsat în fruntea mișcării avandgardiste, adesea supranumindu-se unicul suprarealist adevărat. Recordul de autor în cazul lui Dalí este de 15 milioane de euro pentru pictura "Paul Eluard" în 2011 și de 535.600 de euro pentru sculptura în bronz "Elefant de Triumf" în 2014.
Într-o luptă perpetuă cu propriile tenebre, în creația sa, pictură ori sculptură, Dalí deschide cele mai ascunse sertare ale psihicului uman, opera sa fiind puternic influențată de psihanaliști (Freud, Adler). Sculptura în bronz "Minotaurul" (preț de pornire sub € 4.000), o ocazie unică în expoziția Artmark, respectă subtilitatea și jocul cu simbolurile timpului, specifice operei artistului. Sculptura este inventariată în catalogul "Dalí. The hard and the soft. Sculptures & Objects", de Robert & Nicholas Descharnes.
Remarcabilă este și prezența lui Pierre Bonnard, cofondator al grupării avangardiste "Les Nabis", prin litografiile "Maternitate" și "Viața Sfintei Monica" (preț de pornire sub € 200). O altă piesă importantă a expoziției provine din colecția dr. Iosif Dona și se numește "Aeneas salvându-și tatăl" (preț de pornire sub € 900), cu o compoziție complexă, realizată prin unirea a două viziuni artistice, François Girardon și Pierre Lepautre. Opera de față cunoștea la începutul secolului al XVIII-lea o prima sa variantă monumentală, astăzi regăsindu-se în patrimoniul Muzeului Louvre.
Despre celelalte secțiuni de curente artistice ale expoziției dintre care se remarcă artiști precum Nicolae Grigorescu, Gheorghe Petrașcu, Nicolae Tonitza, Iosif Iser, Ștefan Dimitrescu, Ion Theodorescu-Sion, Samuel Mützner, Ion Pacea sau Ștefan Câlția, se va vorbi în comunicatele viitoare. Astfel, timp de 7 zile Palatul Cesianu-Racoviță devine principala atracție a bucureștenilor în materie de artă românească importantă și artă europeană. Acestea pot fi vizitate începând cu sâmbătă, 8 martie și până miercuri, 19 martie, la sediul Artmark, iar pe 20 martie la JW Marriott Bucharest Grand Hotel, unde, la ora 19:00, va începe Licitația de Primăvară 2014.
Despre Artmark
Artmark este o casă de licitaţii de artă înfiinţată în 2008 care selectează, evaluează şi pune în circuitul pieţei de artă opere cu autenticitate garantată, susţinând în paralel activitatea Centrului Cultural ArtSociety, care organizează expoziţii de artă de anvergură naţională.
În cei cinci ani de existenţă, Artmark, liderul pieței de artă din România (76% cotă de piață în 2013, conform datelor Indexului Pieței Românești de Artă), a organizat peste 120 de licitaţii de artă, care au pus în vânzare peste 15.000 de opere de artă şi obiecte de colecţie (dintre care, numai în 2013, aproximativ 5.000). Piața licitațiilor de artă din România s-a situat în 2013 la aprox. 15,1 milioane euro (comparativ cu valoarea de 14,6 milioane euro în 2012 și 13,7 milioane euro în 2011), într-o piață de artă ce poate fi estimată ca depășind 28 milioane euro. Diversificarea ofertei în piață a dus la creșterea numărului de tranzacții, licitațiile de artă înregistrând adjudecarea mai multor obiecte de artă decât în 2012 cu 6%.
Din poziția de lider, Artmark și-a asumat rolul de formator de piață, promovând activitățile educative și de sporire a interesului și fondului de cunoștințe despre arta românească, în context internațional. În 2013, Artmark a itinerat o seamă de expoziții de licitație la nivel național, facilitând amatorilor de artă din țară (orașe precum Constanța, Timișoara, Arad, Iași, Ploiești, Brașov, Focșani, Buzău, Sfântul Gheorghe, Bacău, Piatra Neamț etc.) accesul la capodopere ale creației artistice românești din colecții private. Tot din seria de evenimente de informare și educare a publicului, Artmark a continuat și dezvoltat, prin Institutul Artmark de Management al Artei, programa de cursuri de weekend despre arta românească și mecanismele de funcționare a pieței de artă.
Către sfârșitul lui 2013, casa Artmark comunică oficial înființarea Consiliului său de Excelență, ce acoperă, ghidează și girează activitatea întregii platforme culturale Artmark, inclusiv Centrul Cultural ArtSociety și Institutul de Management al Artei, cuprinzând ilustre personalități culturale sau publice românești, cu misiunea declarată de a se implica în creșterea vizibilității culturii românești și a impactului acesteia în modelarea societății românești, de la Președintele României (1996-2000) prof. univ. dr. Emil Constantinescu la Prințesa Marina Sturdza ori la artistul Ioan Sbârciu, Președintele Senatului Universității de Artă Cluj, sau la Catrinel Pleșu, directorul Centrului Național al Cărții etc. Este de menționat și numirea în Consiliu a Angelei Baillou, directorul general al Christie’s Austria, în coordonarea activităților pentru Europa Centrală și de Est, pe fondul intensificării colaborării profesionale între cele două case și a interesului manifest al Christie’s pentru evoluția pieței regionale.
București, 13 martie 2014
"În fiecare dimineața înainte de a mă trezi, trăiesc cea mai mare plăcere: aceea de a fi Salvador Dalí", spunea artistul devenit icon-ul suprarealismului. Deși cunoscut în mare parte pentru picturile sale, Dalí s-a implicat în toate artele vizuale, dar și în propria publicitate. Cu o personalitate excentrică și cu un simț de auto-promovare rar întâlnit, Dalí s-a propulsat în fruntea mișcării avandgardiste, adesea supranumindu-se unicul suprarealist adevărat. Recordul de autor în cazul lui Dalí este de 15 milioane de euro pentru pictura "Paul Eluard" în 2011 și de 535.600 de euro pentru sculptura în bronz "Elefant de Triumf" în 2014.
Într-o luptă perpetuă cu propriile tenebre, în creația sa, pictură ori sculptură, Dalí deschide cele mai ascunse sertare ale psihicului uman, opera sa fiind puternic influențată de psihanaliști (Freud, Adler). Sculptura în bronz "Minotaurul" (preț de pornire sub € 4.000), o ocazie unică în expoziția Artmark, respectă subtilitatea și jocul cu simbolurile timpului, specifice operei artistului. Sculptura este inventariată în catalogul "Dalí. The hard and the soft. Sculptures & Objects", de Robert & Nicholas Descharnes.
Remarcabilă este și prezența lui Pierre Bonnard, cofondator al grupării avangardiste "Les Nabis", prin litografiile "Maternitate" și "Viața Sfintei Monica" (preț de pornire sub € 200). O altă piesă importantă a expoziției provine din colecția dr. Iosif Dona și se numește "Aeneas salvându-și tatăl" (preț de pornire sub € 900), cu o compoziție complexă, realizată prin unirea a două viziuni artistice, François Girardon și Pierre Lepautre. Opera de față cunoștea la începutul secolului al XVIII-lea o prima sa variantă monumentală, astăzi regăsindu-se în patrimoniul Muzeului Louvre.
Despre celelalte secțiuni de curente artistice ale expoziției dintre care se remarcă artiști precum Nicolae Grigorescu, Gheorghe Petrașcu, Nicolae Tonitza, Iosif Iser, Ștefan Dimitrescu, Ion Theodorescu-Sion, Samuel Mützner, Ion Pacea sau Ștefan Câlția, se va vorbi în comunicatele viitoare. Astfel, timp de 7 zile Palatul Cesianu-Racoviță devine principala atracție a bucureștenilor în materie de artă românească importantă și artă europeană. Acestea pot fi vizitate începând cu sâmbătă, 8 martie și până miercuri, 19 martie, la sediul Artmark, iar pe 20 martie la JW Marriott Bucharest Grand Hotel, unde, la ora 19:00, va începe Licitația de Primăvară 2014.
Despre Artmark
Artmark este o casă de licitaţii de artă înfiinţată în 2008 care selectează, evaluează şi pune în circuitul pieţei de artă opere cu autenticitate garantată, susţinând în paralel activitatea Centrului Cultural ArtSociety, care organizează expoziţii de artă de anvergură naţională.
În cei cinci ani de existenţă, Artmark, liderul pieței de artă din România (76% cotă de piață în 2013, conform datelor Indexului Pieței Românești de Artă), a organizat peste 120 de licitaţii de artă, care au pus în vânzare peste 15.000 de opere de artă şi obiecte de colecţie (dintre care, numai în 2013, aproximativ 5.000). Piața licitațiilor de artă din România s-a situat în 2013 la aprox. 15,1 milioane euro (comparativ cu valoarea de 14,6 milioane euro în 2012 și 13,7 milioane euro în 2011), într-o piață de artă ce poate fi estimată ca depășind 28 milioane euro. Diversificarea ofertei în piață a dus la creșterea numărului de tranzacții, licitațiile de artă înregistrând adjudecarea mai multor obiecte de artă decât în 2012 cu 6%.
Din poziția de lider, Artmark și-a asumat rolul de formator de piață, promovând activitățile educative și de sporire a interesului și fondului de cunoștințe despre arta românească, în context internațional. În 2013, Artmark a itinerat o seamă de expoziții de licitație la nivel național, facilitând amatorilor de artă din țară (orașe precum Constanța, Timișoara, Arad, Iași, Ploiești, Brașov, Focșani, Buzău, Sfântul Gheorghe, Bacău, Piatra Neamț etc.) accesul la capodopere ale creației artistice românești din colecții private. Tot din seria de evenimente de informare și educare a publicului, Artmark a continuat și dezvoltat, prin Institutul Artmark de Management al Artei, programa de cursuri de weekend despre arta românească și mecanismele de funcționare a pieței de artă.
Către sfârșitul lui 2013, casa Artmark comunică oficial înființarea Consiliului său de Excelență, ce acoperă, ghidează și girează activitatea întregii platforme culturale Artmark, inclusiv Centrul Cultural ArtSociety și Institutul de Management al Artei, cuprinzând ilustre personalități culturale sau publice românești, cu misiunea declarată de a se implica în creșterea vizibilității culturii românești și a impactului acesteia în modelarea societății românești, de la Președintele României (1996-2000) prof. univ. dr. Emil Constantinescu la Prințesa Marina Sturdza ori la artistul Ioan Sbârciu, Președintele Senatului Universității de Artă Cluj, sau la Catrinel Pleșu, directorul Centrului Național al Cărții etc. Este de menționat și numirea în Consiliu a Angelei Baillou, directorul general al Christie’s Austria, în coordonarea activităților pentru Europa Centrală și de Est, pe fondul intensificării colaborării profesionale între cele două case și a interesului manifest al Christie’s pentru evoluția pieței regionale.
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp
Comentarii