Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
Ziua Constanta
05:41 25 11 2024 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

Numărul de start-up-uri româneşti în e-commerce creşte continuu, iar nişele de piaţă sunt tot mai atractive

ro

22 Jun, 2015 10:25 1485 Marime text
Bucureşti, 22 iunie 2015
 
 
Ultimii ani au consemnat o adevarată explozie de start-up-uri româneşti în e-commerce, iar trendul de creştere în acest sector pare să fie alimentat în continuare, subliniază reprezentanţii ITeXclusiv, una dintre cele mai importante companii de webdesign şi programare web din Bucureşti, a cărei activitate se bazează preponderent pe lansarea, dezvoltarea şi promovarea magazinelor online şi a site-urilor web.
 
În 2014, când brandul ITeXclusiv a generat vânzări de peste 150.000 de euro, zona de fashion a fost domeniul cu cele mai multe lansări în portofoliul de clienţi ai companiei. "În unele cazuri este vorba despre antreprenori noi, care doresc să profite de efervescenţa pieţei online de îmbrăcăminte şi încălţăminte, iar în alte cazuri sunt antreprenori cu experienţă în mediul offline, care sunt tentaţi de poveştile de succes ale celorlalţi şi doresc să îşi lanseze un nou canal de vânzări. După câteva luni, aceştia din urmă constată cât de mare este potenţialul e-commerce-ului şi ajung chiar să se concentreze pe vânzările online", a declarat Ştefan Enache, Project Manager IT eXclusiv.
 
Dacă în trecut magazinele generaliste pe un anumit domeniu erau singurele abordări de succes (de exemplu magazin online de fashion în ansamblu), acum sunt tot mai atractive nişele, pe măsură ce piaţa a devenit tot mai vastă, tot mai elastică. Apar magazine online care se dedică unor anumite stiluri vestimentare, unor anumite categorii de produse de fashion, unor anumite segmente de preţ, magazine de accesorii, de lenjerie de corp, de lenjerii de pat etc.
 
"Numărul de utilizatori online a crescut continuu şi accelerat în ultimii 2-3 ani, o ascensiune puternică generată de Facebook, website-urile de anunţuri, expansiunea internetului în mediul rural, popularitatea tot mai mare a smartphone-urilor şi a tabletelor, dar şi de ieftinirea dispozitivelor şi a traficului de internet. Acum, este ieftin şi la îndemână să fii online, iar tot mai mulţi utilizatori integrează internetul în viaţa de zi cu zi. De aici şi până la shoppingul online este un singur pas, pe care mulţi l-au făcut şi mulţi îl vor face în perioada imediat următoare. Aşadar, este o piaţă tot mai mare pe internet, orice antreprenor poate profita de acest context favorabil", mai spune Ştefan Enache.
 
Numeroase studii din domeniu au arătat că cei mai mulţi consumatori, pe aproape toate categoriile de produse, caută şi analizează ofertele mai întâi online. Dintre aceştia, tot mai mulţi finalizează pe internet procesul de shopping, profitând de principalele avantaje ale e-commerce-ului: confort, accesibilitate, varietate, siguranţă, economie de timp şi de bani. Piaţa de fashion online s-a dezvoltat şi pe baza garanţiilor legale pe care retailerii le oferă în mod obligatoriu clienţilor - posibilitatea de retur garantat în termen de 14 zile. "În mediul offline, puţine magazine, chiar şi în mall-uri, acceptă returnarea de produse fără motiv, cu oferirea banilor înapoi. Faptul că li se permite să se răzgândească le generează clienţilor un sentiment de încredere care ajută puternic vânzările de îmbrăcăminte şi încălţăminte pe internet", consideră Constantin Aldea, Administrator ITeXclusiv.
 
"Zilnic primim cel puţin câteva cereri de oferte de la antreprenori dornici să lanseze un magazin online. În plus, multe persoane ne sună cu fel de fel de întrebări, încercând să îşi facă o idee tot mai clară despre cum şi cât trebuie să investeşti pentru un start-up în e-commere. La nivel geografic, solicitările sunt din toată ţara, căci nu contează de unde faci administrarea, tot pe aceeaşi piaţă imensă ajungi să activezi. Oricât de mic ai fi, te poţi lupta cu marile branduri concurente. Suma medie cheltuită de clienţii ITeXclusiv pentru un magazin online "la cheie" este undeva între 500 şi 1000 de euro, dar ne bucură că din ce în ce mai mulţi clienţi înţeleg cât de importante sunt bugetele de promovare după lansarea magazinului, fără de care investiţia iniţială nici nu are rost", subliniază Constantin Aldea.
 

Cu o echipă de specialişti cu mulţi ani de experienţă în webdesign şi programare web şi cu sute de proiecte lansate în mediul online, agenţia ITeXclusiv este activă pe piaţa de specialitate încă din anul 2008. Companie 100% romanească, ITeXclusiv este specializată în programare web, design grafic, SEO şi marketing online pentru magazine online, website-uri de prezentare (inclusiv pentru segmentul corporate) şi orice alte tipuri de proiecte digitale. În primul trimestru din anul 2015, brandul ITeXclusiv a generat vânzări în creştere cu 20% faţă de perioada similară a anului trecut.
 
Urmareste-ne pe Google News
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp

Ti-a placut articolul?

Comentarii