Sodexo Soluții pentru Motivare Programele de incentivare non-cash a partenerilor de afaceri cresc veniturile companiilor cu până la 10% anual
Sodexo Soluții pentru Motivare: Programele de incentivare non-cash a partenerilor de afaceri cresc veniturile
28 Mar, 2013 19:56
ZIUA de Constanta
1302
Marime text
Beneficiile de incentivare non-cash pe care companiile le oferă partenerilor, dealerilor, resellerilor, distribuitorilor, beneficiarilor, consumatorilor și clienților pot impulsiona veniturile anuale ale companiilor cu 9,6%, iar veniturile medii generate de fiecare om de vânzări cu 2,1%.
Tichetele cadou pentru cheltuieli de marketing, reclamă, publicitate și protocol, precum și soluțiile online de incentivare a partenerilor de business în atingerea obiectivelor stabilite sunt folosite cu precădere în industria bunurilor de larg consum (FMCG și SMCG), telecom, auto, servicii financiare.
Companiile multinaționale au început să implementeze programele de incentivare non-cash la nivel local, în diferite țări, simultan.
Bucureşti, 28 martie 2013 – Compania Sodexo Solutii pentru Motivare, jucător de top pe piaţa românească a solutiilor de motivare B2B, a studiat modul în care utilizarea soluțiilor de incentivare non-cash (sub formă de tichete sau programe online inovatoare) a partenerilor de business poate influența indicatorii companiilor pe parcursul unui an. Monitorizarea unui eșantion de 300 de companii la nivel internațional reflectă faptul că rezultatele anuale obținute de companiile care au apelat la recompensarea non-financiară a partenerilor din vânzări, distribuitorilor sau resellerilor pentru atingerea targeturilor stabilite au fost mult mai bune comparativ cu cele
raportate, în același interval, de către firmele care au recurs la motivarea financiară. „Incentivarea non-financiară își dovedește eficiența datorată în primul rând faptului că declanșează un răspuns psihologic din partea beneficiarilor: utilizând-o, companiile mută competiția partenerilor bazată strict pe recompensele bănești într-o zonă a cadourilor și a recompenselor memorabile”, explică Jean Istasse, Director General al Sodexo Soluții pentru Motivare.
Conform cercetării Sodexo White Paper: Non-Cash Incentive&Recognition recent realizată la nivel global, în cazul companiilor care au implementat programe de incentivare non-cash, veniturile anuale au crescut cu 9,6%, față de avansul de 3% înregistrat de către companiile care au pus accent pe recompensele financiare. Veniturile medii generate de fiecare om de vânzări au crescut cu 2,1%, față de scăderea de 0,7% resimțită de același indicator în companiile care au recurs la motivarea în bani. Gradul de atingere a targetului a înregistrat un avans de 1,6% în companiile din prima categorie, în vreme ce în a doua categorie indicatorul a reflectat o scădere de 2,2%.
Pe măsură ce multinaționalele au început să își lărgească programele de incentivare la nivel local și companiile de mici dimensiuni, inclusiv cele locale, le-au urmat exemplul, Sodexo Soluții pentru Motivare a impus pe piața românească două soluții de incentivare – tichetele Smart Pass și platforma IncentiWise, un sistem online de administrare a programelor de incentivare. „Aceste instrumente folosite pentru incentivarea pe termen mediu și lung a partenerilor de afaceri și a consumatorilor finali pun accentul pe personalizarea serviciilor și pe monitorizarea continuă a impactului pe care îl au asupra dezvoltării businessului”, spune Jean Istasse, Director General al Sodexo Soluții pentru Motivare.
Serviciile financiare și industria auto, în top
Tichetele cadou pentru cheltuieli de marketing, reclamă, publicitate și protocol, precum și soluțiile online de recompensare a partenerilor de business în atingerea obiectivelor stabilite sunt folosite cu precădere în industria bunurilor de larg consum (FMCG și SMCG), telecom, auto și servicii financiare.
De exemplu, în industria alimentară, obiectivele programelor de incentivare sunt fidelizarea clienților, creșterea numărului de consumatori, iar participanții la astfel de programe pot fi școlile, cantinele, hotelurile, spitalele și hipermarketurile. În funcție de produsele cumpărate, participanții acumulează puncte ce pot fi utilizate pentru achiziționarea obiectelor dorite. Unul dintre cei
mai mari producătorii de băuturi carbogazoase din lume care a apelat la un sistem online de incentivare în magazinele mici a obținut, în decurs de un trimestru, o creștere cu 5% a veniturilor și o rată de succes de 30%. În industria auto, companiile care și-au incentivat dealerii dezvoltând o interfață web profesionistă și interactivă au obținut o mai mare vizibilitate și un follow-up mai intens în procesul de vânzare din partea lor.
Până în momentul de față, pe piața românească, serviciile financiare nebancare (IFN) și industria auto au înregistrat cel mai ridicat ritm de implementare a soluțiilor de incentivare. „În România, anticipăm un interes crescut pentru programele de incentivare din partea industriei construcțiilor, dar și din partea industriei bunurilor de larg consum, întrucât ne așteptăm la diversificarea paletei companiilor din FMCG, un domeniu destul de dinamic în implementarea acestui tip de soluții”, estimează Jean Istasse, Director General al Sodexo Soluții pentru Motivare.
Folosind conceptul de marketing experiențial, una dintre etapele următoare în configurarea soluțiilor de incentivare va consta în colaborarea dintre operatorii de programe de incentivare și clienți pentru a implica participanții în a-și proiecta propriul catalog de recompense, în care, pe lângă premiile în produse, să fie incluse și experiențe deosebite.
Despre Sodexo
Compania Sodexo a fost înfiinţată de către omul de afaceri francez Pierre Bellon, în anul 1966, cu credinţa că o bună calitate a vieţii contribuie la progresul indivizilor şi la performanţa organizaţiilor. În momentul de faţă, Sodexo este lider mondial în Soluţii pentru Calitatea Vieţii de Zi cu Zi, fiind totodată al 20-lea angajator la nivel mondial. Aproximativ 413.000 de angajaţi în 80 de ţări din întreaga lume oferă, zilnic, soluţii pentru 50 de milioane de consumatori.
Din 1998, Sodexo Solutii pentru Motivare România, care număra astăzi 200 de angajaţi, pune la dispoziţie Soluţii cuprinzătoare pentru Motivare: Beneficii pentru Angajaţi; Programe de Incentivare şi Recunoaştere; Beneficii Publice. Începând din 2010, Grupul Sodexo a introdus pe piaţa românească şi “Soluţii pentru Servicii la Sediu” (soluţii pentru catering, mentenanţa clădirilor, servicii de curăţenie, precum şi alte soluţii care îmbunătăţesc calitatea vieţii de zi cu zi).
Tichetele cadou pentru cheltuieli de marketing, reclamă, publicitate și protocol, precum și soluțiile online de incentivare a partenerilor de business în atingerea obiectivelor stabilite sunt folosite cu precădere în industria bunurilor de larg consum (FMCG și SMCG), telecom, auto, servicii financiare.
Companiile multinaționale au început să implementeze programele de incentivare non-cash la nivel local, în diferite țări, simultan.
Bucureşti, 28 martie 2013 – Compania Sodexo Solutii pentru Motivare, jucător de top pe piaţa românească a solutiilor de motivare B2B, a studiat modul în care utilizarea soluțiilor de incentivare non-cash (sub formă de tichete sau programe online inovatoare) a partenerilor de business poate influența indicatorii companiilor pe parcursul unui an. Monitorizarea unui eșantion de 300 de companii la nivel internațional reflectă faptul că rezultatele anuale obținute de companiile care au apelat la recompensarea non-financiară a partenerilor din vânzări, distribuitorilor sau resellerilor pentru atingerea targeturilor stabilite au fost mult mai bune comparativ cu cele
raportate, în același interval, de către firmele care au recurs la motivarea financiară. „Incentivarea non-financiară își dovedește eficiența datorată în primul rând faptului că declanșează un răspuns psihologic din partea beneficiarilor: utilizând-o, companiile mută competiția partenerilor bazată strict pe recompensele bănești într-o zonă a cadourilor și a recompenselor memorabile”, explică Jean Istasse, Director General al Sodexo Soluții pentru Motivare.
Conform cercetării Sodexo White Paper: Non-Cash Incentive&Recognition recent realizată la nivel global, în cazul companiilor care au implementat programe de incentivare non-cash, veniturile anuale au crescut cu 9,6%, față de avansul de 3% înregistrat de către companiile care au pus accent pe recompensele financiare. Veniturile medii generate de fiecare om de vânzări au crescut cu 2,1%, față de scăderea de 0,7% resimțită de același indicator în companiile care au recurs la motivarea în bani. Gradul de atingere a targetului a înregistrat un avans de 1,6% în companiile din prima categorie, în vreme ce în a doua categorie indicatorul a reflectat o scădere de 2,2%.
Pe măsură ce multinaționalele au început să își lărgească programele de incentivare la nivel local și companiile de mici dimensiuni, inclusiv cele locale, le-au urmat exemplul, Sodexo Soluții pentru Motivare a impus pe piața românească două soluții de incentivare – tichetele Smart Pass și platforma IncentiWise, un sistem online de administrare a programelor de incentivare. „Aceste instrumente folosite pentru incentivarea pe termen mediu și lung a partenerilor de afaceri și a consumatorilor finali pun accentul pe personalizarea serviciilor și pe monitorizarea continuă a impactului pe care îl au asupra dezvoltării businessului”, spune Jean Istasse, Director General al Sodexo Soluții pentru Motivare.
Serviciile financiare și industria auto, în top
Tichetele cadou pentru cheltuieli de marketing, reclamă, publicitate și protocol, precum și soluțiile online de recompensare a partenerilor de business în atingerea obiectivelor stabilite sunt folosite cu precădere în industria bunurilor de larg consum (FMCG și SMCG), telecom, auto și servicii financiare.
De exemplu, în industria alimentară, obiectivele programelor de incentivare sunt fidelizarea clienților, creșterea numărului de consumatori, iar participanții la astfel de programe pot fi școlile, cantinele, hotelurile, spitalele și hipermarketurile. În funcție de produsele cumpărate, participanții acumulează puncte ce pot fi utilizate pentru achiziționarea obiectelor dorite. Unul dintre cei
mai mari producătorii de băuturi carbogazoase din lume care a apelat la un sistem online de incentivare în magazinele mici a obținut, în decurs de un trimestru, o creștere cu 5% a veniturilor și o rată de succes de 30%. În industria auto, companiile care și-au incentivat dealerii dezvoltând o interfață web profesionistă și interactivă au obținut o mai mare vizibilitate și un follow-up mai intens în procesul de vânzare din partea lor.
Până în momentul de față, pe piața românească, serviciile financiare nebancare (IFN) și industria auto au înregistrat cel mai ridicat ritm de implementare a soluțiilor de incentivare. „În România, anticipăm un interes crescut pentru programele de incentivare din partea industriei construcțiilor, dar și din partea industriei bunurilor de larg consum, întrucât ne așteptăm la diversificarea paletei companiilor din FMCG, un domeniu destul de dinamic în implementarea acestui tip de soluții”, estimează Jean Istasse, Director General al Sodexo Soluții pentru Motivare.
Folosind conceptul de marketing experiențial, una dintre etapele următoare în configurarea soluțiilor de incentivare va consta în colaborarea dintre operatorii de programe de incentivare și clienți pentru a implica participanții în a-și proiecta propriul catalog de recompense, în care, pe lângă premiile în produse, să fie incluse și experiențe deosebite.
Despre Sodexo
Compania Sodexo a fost înfiinţată de către omul de afaceri francez Pierre Bellon, în anul 1966, cu credinţa că o bună calitate a vieţii contribuie la progresul indivizilor şi la performanţa organizaţiilor. În momentul de faţă, Sodexo este lider mondial în Soluţii pentru Calitatea Vieţii de Zi cu Zi, fiind totodată al 20-lea angajator la nivel mondial. Aproximativ 413.000 de angajaţi în 80 de ţări din întreaga lume oferă, zilnic, soluţii pentru 50 de milioane de consumatori.
Din 1998, Sodexo Solutii pentru Motivare România, care număra astăzi 200 de angajaţi, pune la dispoziţie Soluţii cuprinzătoare pentru Motivare: Beneficii pentru Angajaţi; Programe de Incentivare şi Recunoaştere; Beneficii Publice. Începând din 2010, Grupul Sodexo a introdus pe piaţa românească şi “Soluţii pentru Servicii la Sediu” (soluţii pentru catering, mentenanţa clădirilor, servicii de curăţenie, precum şi alte soluţii care îmbunătăţesc calitatea vieţii de zi cu zi).
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp
Comentarii