Studiul IBM identifica provocarile cu care se confrunta directorii de marketing pentru a sustine loialitatea fata de brand
Studiul IBM identifica provocarile cu care se confrunta directorii de marketing pentru a sustine loialitatea fataStudiul IBM identifica provocarile cu care se confrunta directorii de marketing pentru a sustine loialitatea fata de brand
Retailerii Lee Jeans si wehkamp.nl colaboreaza cu IBM pentru a aborda consumatorii individuali prin canale sociale
ARMONK, N.Y. - 16 noiembrie 2011: Un studiu global IBM (NYSE: IBM) ce a adresat directori de marketing a relevat ca construirea si sustinerea loialitatii fata de brand este cea mai mare preocupare pentru directorii de marketing din sectorul midmarket, insa 72% dintre repondenti nu se simt suficient de pregatiti pentru a construi aceasta loialitate. In plus, 70% dintre directorii de marketing din sectorul midmarket sunt ingrijorati de volumul mare de date, pe masura ce sunt implicati in intelegerea informatiilor complexe generate in mod constant de o varietate de surse, precum bloguri, mesaje tweet, mesaje text si materiale video.
In prezent, directorii de marketing trebuie sa fie pregatiti sa faca fata unor consumatori care afecteaza instant brandurile pe Twitter, Facebook si alte canale sociale. 61% dintre directorii de marketing din sectorul midmarket incearca sa administreze impactul social media asupra functiilor de marketing. Majoritatea directorilor de marketing se concentreaza asupra intelegerii segmentelor de piata, in schimbul intelegerii consumatorilor individuali pentru a modela strategiile de marketing. Mai putin de 50% dintre directorii de marketing din sectorul midmarket incearca sa inteleaga si sa evalueze impactul analizelor, blogurilor si clasamentelor generate de consumatori.
Raspandirea social media si a dispozitivelor mobile creeaza o noua gama de consumatori ce au competente digitale si sunt capabili sa compare si sa evalueze rapid produsele si serviciile dorite. Comertul pe dispozitive mobile va atinge valoarea de 31 miliarde de dolari pana in 2016, conform estimarilor, insa 62% dintre directorii de marketing din sectorul midmarket spun ca nu sunt suficient de pregatiti pentru a intelege raspandirea canalelor sociale si a dispozitivelor. Aceasta crestere a tendintei de comert mobil sporeste provocarile de marketing, complica procesul de culegere si analiza a datelor si ameninta calitatea serviciilor adresate clientilor si rata de retinere a clientilor.
Asemanator directorilor din organizatii mari, directorii de marketing din sectorul midmarket sunt responsabili din punct de vedere financiar de producerea veniturilor intr-un ritm rapid. De asemenea, studiul a relevant ca in timp ce directorii de marketing din sectorul midmarket considera ca randamentul investitiilor va fi cel mai important instrument de masura a succesului pana in 2015, 72% dintre participanti la studiu sunt insuficient pregatiti pentru a administra nivelul in scadere al loialitatii fata de brand.
Suplimentar fata de conditiile economice curente, exista un factor mult mai important ce afecteaza loialitatea fata de brand. Inovatiile in domeniul tehnologic si raspandirea retelelor sociale au oferit cumparatorilor noi instrumente de a descoperi, compara, evalua, alege si experimenta branduri. Pe langa dezvoltarea retelelor sociale si nevoia de transparenta, increderea si schimburile personale intre consumatori si piata formeaza baza eforturilor de marketing pentru sectorul midmarket.
In fiecare zi, consumatorii creeaza un volum de 2,5 quintillion bytes de date; 90% din volumul de date au fost create in ultimii doi ani. Directorii de marketing competenti obtin informatii din social media si le incorporeaza in strategiile de marketing. Elementul important este reprezentat de prezicerea cerintelor consumatorilor si adaptarea strategiilor de marketing pentru a oferi clientilor produsele adecvate la momentul, in locul si la pretul corespunzatoare.
In prezent, comerciantii folosesc tehnologii precum sisteme de analytics pentru a intelege volumul mare de date generate de consumatori in fiecare secunda, pentru a se adresa consumatorilor individuali si pentru a imbunatati experienta la cumparaturi.
Lee Jeans colaboreaza cu IBM pentru a intelege consumatorul individual
Lee Jeans, unul dintre cele mai recunoscute branduri din lume s-a confruntat cu provocarea de a obtine si analiza volume mari de informatii generate din surse variate inainte de a lua decizii de marketing pe website, Lee.com. Adoptand tehnologii de analytics, angajatii Lee detin capabilitatea de a lua rapid decizii informate ce vor imbunatati experienta consumatorilor pe website.
Informatiile necesare comerciantilor, precum gradul de vanzare al produselor, produsele din stoc si opinia consumatorilor pe canalele sociale sunt organizate in imagini vizuale dispuse deasupra produselor de pe website-ul Lee. Folosind aceasta abordare vizuala asemanatoare Lee.com, angajatii departamentului de marketing pot rearanja produsele in functie de popularitate si disponibilitate. Astfel pot identifica produsele vizualizate cel mai des si produsele cumparate cel mai des. Astfel, echipa Lee poate prezenta website-ul intr-un mod ce ofera cea mai buna experienta clientilor.
De asemenea, Lee poate obtine toate datele referitoare la produse, vanzari online, rata de abandon si rata de conversie pentru a oferi angajatilor Lee din departamentul de marketing o viziune asupra performantelor produselor. De asemenea, Lee culege opiniile clientilor generate prin canalele sociale precum Facebook si website-ul de clasamente de rating Bazaarvoice. Mesajele de pe Facebook si clasamentele Bazaarvoice sunt incluse la nivel de produse si aceste informatii sunt folosite pentru a ajuta procesul decizional de marketing. Folosind social media si instrumente de analytics, Lee poate lua decizii mai rapide si mai informate, orientate catre clienti prin intermediul unui simplu click.
Sistemele de analytics ajuta retailer-ul european wehkamp.nl sa transforme vizitatorii ocazionali in clienti loiali
Pe masura ce tot mai multi clienti isi efectueaza cumparaturile online prin intermediul telefoanelor inteligente, clientul obisnuit a devenit mai constient de achizitii, documentandu-se si cautand mereu oferte mai bune. De aceea, clientii ce vaneaza oferte adauga diverse produse in cosul de cumparaturi, abandonand sesiunile de cumparaturi obisnuite. Daca retailer-ii din mediul online nu pot recastiga interesul unui potential client si nu pot atrage clientul la sesiunea anterioara de cumparaturi, vanzarile vor merge catre un competitor, chiar daca pretul este acelasi.
wehkamp.nl, retailer cu sediul in Olanda, vinde haine de firma precum si produse electrocasnice, produse de infrumusetare, produse de mobilier si echipamente necesare calculatoarelor. Retailer-ul inregistreaza peste un milion de vizitatori unici pe website; majoritatea vizitatorilor verifica si produsele altor retaileri dupa ce au studiat produsele wehkamp.nl.
Odata cu inceperea sezonului sarbatorilor, wehkamp.nl a recunoscut valoarea imensa ce poate fi obtinuta prin recastigarea interesului si cumparaturilor vizitatorilor online. wehkamp.nl foloseste tehnologii IBM de analytics pentru a urmari istoricul de vizite si cumparaturi ale clientilor pentru a crea o experienta unica ce foloseste reclame, mesaje email personalizate si recomandari on-site, castigand interesul si banii cumparatorilor online
De exempu, daca un comparator a vizualizat cateva fuste intr-o vizita anterioara, compania poate recastiga interesul clientului prin personalizarea mesajului pentru sarbatori si poate alege metode de livrare specifice. Pana in prezent, wehkamp.nl a obtinut cresterea vanzarilor si loialitatii clientilor in cazul unei game largi de produse prin castigarea atentiei clientilor potentiali, chiar si a celor ce au parasit website-ul, inregistrand o crestere de 271% a vanzarilor.
“Social media ofera o oportunitate majora pentru companii de orice marime de a fi pe aceeasi pozitie si de a aborda direct clientul. Astfel s-a schimbat modalitatea prin care este achizitionata si castigata loialitatea fata de brand”, a precizat Andy Monshaw, Manager General, IBM Midmarket Business. “Odata cu folosirea la scara larga a social media, companiile obtin oportunitatea de a intelege si de a se adresa mai bine clientilor, oportunitate ce deschide noi cai pentru companiile mici si mijlocii de a realiza potentialul acestor informatii si tehnologii de comunicare, dar se confrunta cu sarcina de a intercepta si interpreta volume mari de date pentru a identifica informatii utile”.
Pentru informatii suplimentare despre Studiul CMO: http://www.ibm.com/cmommstudy2011/
Pentru a va inregistra la webcast-ul Smarter Commerce din data de 17 noiembrie de la ora 10: http://bit.ly/rAg0vX
Pentru informatii suplimentare despre IBM Midmarket Business: http://bit.ly/joxxPq
Pagina de Facebook: IBM Midsize Businesses: http://on.fb.me/sHgobr
Accesati contul de Twitter: #MidmarketIBM
Pentru a asculta modul in care IBM colaboreaza cu clientii midmarket: http://bit.ly/rIjE5A
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp