Trei seri de recorduri la Artmark și o nouă expoziție inedită
Trei seri de recorduri la Artmark și o nouă expoziție inedită
21 Feb, 2014 20:52
ZIUA de Constanta
1008
Marime text
Apropierea sezonului de daruri cu ocazia sărbătorilor de primăvară a inspirat colecționarii și iubitorii de artă să anime atmosfera din sălile de licitații Artmark, ridicând peste 350 de palete distincte și achiziționând peste 300 de loturi.
București, 21 februarie
Licitația de Mărțisor I – Pictură și sculptură s-a dovedit a fi una dintre cele mai așteptate seri de către pasionații online de capodopere de de artă românească de format miniatural. Începând cu ora 19:20, Artmark Live a fost utilizat de 1.700 de vizitatori diferiți, cu 17.000 de vizualizări la un interval de 10 minute, specialiștii IT fiind nevoiți să majoreze resursele alocate site-ului de 4 ori. Entuziamul utilizatorilor online, tradus în numărul de accesări simultane, s-a dovedit a fi un record pentru sistemul Artmark Live și un plus pentru dezvoltarea licitațiilor online din România. Dintre loturile vedetă ale serii s-a putut remarca competiția dintre două opere semnate Nicolae Grigorescu, Măr înflorit (50.000 raportat la prețul de pornire de 25.000 euro) și Țărăncuță cu broboadă albă (60.000 raportat la prețul de pornire de 28.000 euro), ambele fiind adjudecate la aproape dublul valorii maxime estimate.
Și a doua seară de licitații s-a aflat sub semnul recordului. De data aceasta recordul a fost obținut în cadrul Licitației Cabinetul de curiozități tehnice de un obiect rar, un Jukebox Wurlitzer din anii 1950, care a fost adjudecat la prețul de 20.000 de euro, de 10 ori mai mult decât prețul de pornire.
Ultima seară din această sesiune, cea dedicată Licitației de Mărțișor II și Licitației de Artă Românească Importantă, pe lângă faptul că a oferit ocazia de a achiziționa mult așteptatele mărțișoare de epocă, a continuat tendița recordurilor din primele două zile. Astfel, pictorul Constantin Isachie Popescu a înregistrat un record de autor în valoare de 6.000 de euro cu opera Intimitate, secondat de George Nichita a cărui pictură Reculegere devine cel mai bine tranzacționată operă a artistului (4.750 de euro, aproape dublul estimării maxime).
Se cuvine menționat în mod special Nicolae Tonitza cu lotul vedetă al serii, Pregătiri de masă (Interior IV), achiziționat la suma de 85.000 de euro, care devine astfel cel mai bine vândută pictură a lui Tonitza datând din perioada ”roșie” a pictorului (anii 1919 – 1923).
După cum se observă, licitațiile lunii februarie s-au aflat sub umbrela diversității recordurilor. Diversitatea va rămâne printre obiectivele urmărite de Artmark și în licitațiile care vor urma. De altfel, licitațiile de pe 6 martie își propun să surprindă publicul printr-o expoziție pe cât de inedită, pe atât de prețioasă. Astfel, noul eveniment, Licitația Colecției Generalului Constantin Doncea aduce în atenția pasionaților de frumos povestea unui colecționar atipic epocii sale și obiecte de artă create de artiștii români importanți.
Pe Generalul Constantin Doncea, fost viceprimar al Bucureștiului între 1947-1948, publicul îl va recunoaște în portretul realizat de Corneliu Baba și din bustul realizat de Milița Petrașcu, ambele prezente în licitație. În ciuda rolului jucat ca și lider comunist, imaginea lui Constantin Doncea este completată insolit de latura vieții sale de iubitor al artelor și prieten al artiștilor. Luchian, Grigorescu, Pallady, Dărăscu, Ressu și Dimitrescu sunt doar o parte din numele marilor artiști care compun colecția acestuia și care spun povestea omului Constantin Doncea. Totuși, surprinzătoare pentru un om al timpului său, este lipsa operelor inspirate de realismul socialist, stil predominant în anii ’50, ce au reprezentat, totodată, anii de glorie ai lui Doncea.
Realismul socialist va fi prezent la Artmark, dar într-o altă licitație, dedicată Epocii de Aur, care va prezenta vestigii ale RepubliciiSocialiste România. Pe lângă artiști reprezentanți ai realismului socialist, colecționarii vor putea viziona obiecte de colecție care au aparținut cuplului Ceaușescu, de la blănuri și vase, la documente și fotografii intrigante.
Noua expoziție va putea fi vizitată începând cu vineri 21 februarie și până pe 5 martie, la sediul Artmark, Palatul Cesiaunu-Racoviță, între orele 10:00 și 20:00, urmând ca licitațiile să aibă loc pe data 6 martie, la JW Marriott Grand Hotel, de la ora 19:00.
Despre Artmark
Artmark este o casă de licitaţii de artă înfiinţată în 2008 care selectează, evaluează şi pune în circuitul pieţei de artă opere cu autenticitate garantată, susţinând în paralel activitatea Centrului Cultural ArtSociety, care organizează expoziţii de artă de anvergură naţională.
În cei cinci ani de existenţă, Artmark, liderul pieței de artă din România (76% cotă de piață în 2013, conform datelor Indexului Pieței Românești de Artă), a organizat peste 120 de licitaţii de artă, care au pus în vânzare peste 15.000 de opere de artă şi obiecte de colecţie (dintre care, numai în 2013, aproximativ 5.000). Piața licitațiilor de artă din România s-a situat în 2013 la aprox. 15,1 milioane euro (comparativ cu valoarea de 14,6 milioane euro în 2012 și 13,7 milioane euro în 2011), într-o piață de artă ce poate fi estimată ca depășind 28 milioane euro. Diversificarea ofertei în piață a dus la creșterea numărului de tranzacții, licitațiile de artă înregistrând adjudecarea mai multor obiecte de artă decât în 2012 cu 6%.
Din poziția de lider, Artmark și-a asumat rolul de formator de piață, promovând activitățile educative și de sporire a interesului și fondului de cunoștințe despre arta românească, în context internațional. În 2013, Artmark a itinerat o seamă de expoziții de licitație la nivel național, facilitând amatorilor de artă din țară (orașe precum Constanța, Timișoara, Arad, Iași, Ploiești, Brașov, Focșani, Buzău, Sfântul Gheorghe, Bacău, Piatra Neamț etc.) accesul la capodopere ale creației artistice românești din colecții private. Tot din seria de evenimente de informare și educare a publicului, Artmark a continuat și dezvoltat, prin Institutul Artmark de Management al Artei, programa de cursuri de weekend despre arta românească și mecanismele de funcționare a pieței de artă.
Către sfârșitul lui 2013, casa Artmark comunică oficial înființarea Consiliului său de Excelență, ce acoperă, ghidează și girează activitatea întregii platforme culturale Artmark, inclusiv Centrul Cultural ArtSociety și Institutul de Management al Artei, cuprinzând ilustre personalități culturale sau publice românești, cu misiunea declarată de a se implica în creșterea vizibilității culturii românești și a impactului acesteia în modelarea societății românești, de la Președintele României (1996-2000) prof. univ. dr. Emil Constantinescu la Prințesa Marina Sturdza ori la artistul Ioan Sbârciu, Președintele Senatului Universității de Artă Cluj, sau la Catrinel Pleșu, directorul Centrului Național al Cărții etc. Este de menționat și numirea în Consiliu a Angelei Baillou, directorul general al Christie’s Austria, în coordonarea activităților pentru Europa Centrală și de Est, pe fondul intensificării colaborării profesionale între cele două case și a interesului manifest al Christie’s pentru evoluția pieței regionale.
București, 21 februarie
Licitația de Mărțisor I – Pictură și sculptură s-a dovedit a fi una dintre cele mai așteptate seri de către pasionații online de capodopere de de artă românească de format miniatural. Începând cu ora 19:20, Artmark Live a fost utilizat de 1.700 de vizitatori diferiți, cu 17.000 de vizualizări la un interval de 10 minute, specialiștii IT fiind nevoiți să majoreze resursele alocate site-ului de 4 ori. Entuziamul utilizatorilor online, tradus în numărul de accesări simultane, s-a dovedit a fi un record pentru sistemul Artmark Live și un plus pentru dezvoltarea licitațiilor online din România. Dintre loturile vedetă ale serii s-a putut remarca competiția dintre două opere semnate Nicolae Grigorescu, Măr înflorit (50.000 raportat la prețul de pornire de 25.000 euro) și Țărăncuță cu broboadă albă (60.000 raportat la prețul de pornire de 28.000 euro), ambele fiind adjudecate la aproape dublul valorii maxime estimate.
Și a doua seară de licitații s-a aflat sub semnul recordului. De data aceasta recordul a fost obținut în cadrul Licitației Cabinetul de curiozități tehnice de un obiect rar, un Jukebox Wurlitzer din anii 1950, care a fost adjudecat la prețul de 20.000 de euro, de 10 ori mai mult decât prețul de pornire.
Ultima seară din această sesiune, cea dedicată Licitației de Mărțișor II și Licitației de Artă Românească Importantă, pe lângă faptul că a oferit ocazia de a achiziționa mult așteptatele mărțișoare de epocă, a continuat tendița recordurilor din primele două zile. Astfel, pictorul Constantin Isachie Popescu a înregistrat un record de autor în valoare de 6.000 de euro cu opera Intimitate, secondat de George Nichita a cărui pictură Reculegere devine cel mai bine tranzacționată operă a artistului (4.750 de euro, aproape dublul estimării maxime).
Se cuvine menționat în mod special Nicolae Tonitza cu lotul vedetă al serii, Pregătiri de masă (Interior IV), achiziționat la suma de 85.000 de euro, care devine astfel cel mai bine vândută pictură a lui Tonitza datând din perioada ”roșie” a pictorului (anii 1919 – 1923).
După cum se observă, licitațiile lunii februarie s-au aflat sub umbrela diversității recordurilor. Diversitatea va rămâne printre obiectivele urmărite de Artmark și în licitațiile care vor urma. De altfel, licitațiile de pe 6 martie își propun să surprindă publicul printr-o expoziție pe cât de inedită, pe atât de prețioasă. Astfel, noul eveniment, Licitația Colecției Generalului Constantin Doncea aduce în atenția pasionaților de frumos povestea unui colecționar atipic epocii sale și obiecte de artă create de artiștii români importanți.
Pe Generalul Constantin Doncea, fost viceprimar al Bucureștiului între 1947-1948, publicul îl va recunoaște în portretul realizat de Corneliu Baba și din bustul realizat de Milița Petrașcu, ambele prezente în licitație. În ciuda rolului jucat ca și lider comunist, imaginea lui Constantin Doncea este completată insolit de latura vieții sale de iubitor al artelor și prieten al artiștilor. Luchian, Grigorescu, Pallady, Dărăscu, Ressu și Dimitrescu sunt doar o parte din numele marilor artiști care compun colecția acestuia și care spun povestea omului Constantin Doncea. Totuși, surprinzătoare pentru un om al timpului său, este lipsa operelor inspirate de realismul socialist, stil predominant în anii ’50, ce au reprezentat, totodată, anii de glorie ai lui Doncea.
Realismul socialist va fi prezent la Artmark, dar într-o altă licitație, dedicată Epocii de Aur, care va prezenta vestigii ale RepubliciiSocialiste România. Pe lângă artiști reprezentanți ai realismului socialist, colecționarii vor putea viziona obiecte de colecție care au aparținut cuplului Ceaușescu, de la blănuri și vase, la documente și fotografii intrigante.
Despre Artmark
Artmark este o casă de licitaţii de artă înfiinţată în 2008 care selectează, evaluează şi pune în circuitul pieţei de artă opere cu autenticitate garantată, susţinând în paralel activitatea Centrului Cultural ArtSociety, care organizează expoziţii de artă de anvergură naţională.
În cei cinci ani de existenţă, Artmark, liderul pieței de artă din România (76% cotă de piață în 2013, conform datelor Indexului Pieței Românești de Artă), a organizat peste 120 de licitaţii de artă, care au pus în vânzare peste 15.000 de opere de artă şi obiecte de colecţie (dintre care, numai în 2013, aproximativ 5.000). Piața licitațiilor de artă din România s-a situat în 2013 la aprox. 15,1 milioane euro (comparativ cu valoarea de 14,6 milioane euro în 2012 și 13,7 milioane euro în 2011), într-o piață de artă ce poate fi estimată ca depășind 28 milioane euro. Diversificarea ofertei în piață a dus la creșterea numărului de tranzacții, licitațiile de artă înregistrând adjudecarea mai multor obiecte de artă decât în 2012 cu 6%.
Din poziția de lider, Artmark și-a asumat rolul de formator de piață, promovând activitățile educative și de sporire a interesului și fondului de cunoștințe despre arta românească, în context internațional. În 2013, Artmark a itinerat o seamă de expoziții de licitație la nivel național, facilitând amatorilor de artă din țară (orașe precum Constanța, Timișoara, Arad, Iași, Ploiești, Brașov, Focșani, Buzău, Sfântul Gheorghe, Bacău, Piatra Neamț etc.) accesul la capodopere ale creației artistice românești din colecții private. Tot din seria de evenimente de informare și educare a publicului, Artmark a continuat și dezvoltat, prin Institutul Artmark de Management al Artei, programa de cursuri de weekend despre arta românească și mecanismele de funcționare a pieței de artă.
Către sfârșitul lui 2013, casa Artmark comunică oficial înființarea Consiliului său de Excelență, ce acoperă, ghidează și girează activitatea întregii platforme culturale Artmark, inclusiv Centrul Cultural ArtSociety și Institutul de Management al Artei, cuprinzând ilustre personalități culturale sau publice românești, cu misiunea declarată de a se implica în creșterea vizibilității culturii românești și a impactului acesteia în modelarea societății românești, de la Președintele României (1996-2000) prof. univ. dr. Emil Constantinescu la Prințesa Marina Sturdza ori la artistul Ioan Sbârciu, Președintele Senatului Universității de Artă Cluj, sau la Catrinel Pleșu, directorul Centrului Național al Cărții etc. Este de menționat și numirea în Consiliu a Angelei Baillou, directorul general al Christie’s Austria, în coordonarea activităților pentru Europa Centrală și de Est, pe fondul intensificării colaborării profesionale între cele două case și a interesului manifest al Christie’s pentru evoluția pieței regionale.
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp
Comentarii