Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
Ziua Constanta
22:13 21 11 2024 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

Pozitia CJC fata de intentia prefectului de a-l suspenda pe primarul municipiului Mangaliei

ro

11 Dec, 2009 20:53 1045 Marime text

CONSILIUL JUDEŢEAN CONSTANŢA

Compartiment Comunicare
Bd.Tomis nr.51, Constanta - 900725
www.cjc.ro
Tel.: +40-241-708001 / Fax:+40-241-708453
e-mail: consjud@cjc.ro

Comunicat de presă
11 decembrie 2009

 
Consiliul Judeţean Constanţa constată cu îngrijorare că partidul-stat condus de Traian Băsescu continuă să sfideze Constituţia şi drepturile fundamentale cetăţeneşti pregătindu-se să instaureze dictatura portocalie în România. În timp ce ieri la Bucureşti un şef de serviciu secret ameninţa public un ziarist iar jandarmii stopau violent o manifestaţie spontană a studenţilor, prefectul PDL Claudiu PALAZ începea la Constanţa acţiunea de anulare a voinţei electoratului din Mangalia exprimată la alegerile locale din iunie 2008.

Acuzele de incompatibilitate pe care prefectul portocaliu Claudiu PALAZ i le aduce primarului municipiului Mangalia sunt hilare şi ar face să zâmbească şi pe un elev de şcoală primară. Conform logicii pedeliste, primarul Claudiu TUSAC (care conform Legii 215 a administraţiei publice locale reprezintă interesele cetăţenilor localităţii) se află în incompatibilitate atunci când le reprezintă interesele în Adunările Generale ale Acţionarilor în companii de interes local şi public, precum SC Administrarea Parcului Industrial Mangalia SRL (desemnat prin HCL nr. 50/26.07.2008) SC RAJA SA Constanţa. 

“Confuzia” deliberată a prefectului PDL Claudiu PALAZ între termenii acţionar, administrator sau reprezentant în AGA, precum şi acelaşi tip de “confuzie” între o societate comercială şi o companie de interes public precum cele enumerate este instrumentul pe care cel care ar trebui să vegheze la respectarea legalităţii îl foloseşte pentru a anula voinţa exprimată de cetăţenii din Mangalia la alegerile locale din iunie 2008, pentru a suspenda un primar care reprezintă legitim şi constituţional interesele a peste 150.000 de cetăţeni.

Având în vedere prevederile articolelor 102 alineat 1, 103 alineat 3 şi 104 alineat 1 litera d din Legea nr 215 din 2001, Consiliul Judeţean Constanţa va face toate demersurile necesare pentru respectarea legilor ţării şi pentru stoparea derapajelor totalitariste înregistrate în aceste zile de reprezentanţii PDL din judeţul Constanţa.
_________________________
Nicuşor Daniel CONSTANTINESCU
Preşedinte


LEGE nr. 215 din 23 aprilie 2001 (*republicata*)
administratiei publice locale
...............................
...............................   



ART. 102
  (1) Preşedintele consiliului judeţean reprezintã judeţul în relaţiile cu celelalte autoritãţi publice, cu persoanele fizice şi juridice romane şi strãine, precum şi în justiţie.
  (2) Preşedintele rãspunde în fata consiliului judeţean de buna funcţionare a administraţiei publice judeţene.
  (3) Aparatul de specialitate al consiliului judeţean este subordonat preşedintelui acestuia. Functionarii din cadrul aparatului de specialitate al consiliului judeţean se bucura de stabilitate în funcţie, în condiţiile legii.
    ART. 103
  (1) Preşedintele consiliului judeţean rãspunde de buna funcţionare a aparatului de specialitate al consiliului judeţean, pe care îl conduce. Coordonarea unor compartimente din aparatul de specialitate poate fi delegatã, prin dispoziţie a preşedintelui consiliului judeţean, vicepreşedinţilor sau altor persoane, în condiţiile legii.
  (2) Preşedintele consiliului judeţean asigura respectarea prevederilor Constituţiei, punerea în aplicare a legilor, a decretelor Preşedintelui României, a hotãrârilor şi ordonanţelor Guvernului, a hotãrârilor consiliului judeţean, precum şi a altor acte normative.
    ART. 104
  (1) Preşedintele consiliului judeţean îndeplineşte, în condiţiile legii, urmãtoarele categorii principale de atribuţii:

  a) atribuţii privind funcţionarea aparatului de specialitate al consiliului judeţean, a instituţiilor şi serviciilor publice de interes judeţean şi a societãţilor comerciale şi regiilor autonome de interes judeţean;
  b) atribuţii privind relaţia cu consiliul judeţean;
  c) atribuţii privind bugetul propriu al judeţului;
  d) atribuţii privind relaţia cu alte autoritãţi ale administraţiei publice locale şi serviciile publice;

.........................................
.........................................

In legatura cu posibilitatea emiterii de catre Prefectul Judetului Constanta, Claudiu PALAZ, a unui ordin avand ca obiect constatarea incetarii de drept a mandatului Primarului Municipiului Mangalia pentru existenta unor situatii de incompatibilitate, exprimam urmatorul punct de vedere:

- prin adresa nr.88049/27.11.2009, Prefectul Judetului Constanta, a solicitat secretarului Primariei Municipiului Mangalia un punct de vedere privind masurile dispuse prin concluziile raportului Directiei Generale Control si Audit Intern al M.A.I. privind o presupusa stare de incompatibilitate a primarului Municipiului Mangalia, Mihai Claudiu TUSAC;

- in raportul susmentionat, se solicita, in contradictie cu dispozitiile legale ce reglementeaza sesizarea Prefectului numai de catre secretarul unitatii admnistrativ teritoriale, analizarea starii de incompatibilitate si luarea masurilor legale, in conformitate cu prevederile art.88, art.89 si art.91 din Legea nr.161/2003;

- analizand solicitarea Prefectului Judetului Constanta, prin prisma concluziilor raportului, secretarul Municipiului Mangalia a raspuns solicitarii susmentionate, precizand ca primarul Mihai Claudiu Tusac, nu se afla in vreo situatie de incompatibilitate reglementata de art.88, art.89 si art.91 din Legea nr.161/2003 si art.15 lit.b din Legea nr.393/2004 privind statutul alesilor locali;

- mai mult, atat reprezentatii Directiei Generale de Control si Audit Intern al M.A.I., cat si Prefectul Judetului Constanta, se afla intr-o stare de eroare totala, in ce priveste intemeierea in drept a solicitarilor formulate, motivate de imprejurarea ca dispozitiile art.88 reglementeaza exclusiv cazurile de incompatibilitate ale consilierilor locali sau judeteni;

- in fapt, solicitarea este intemeiata pe sustinerea ca primarul Mihai Claudiu TUSAC, ar avea calitatea de asociat/administrator, fara a preciza in concret in raport de ce probe se face aceasta mentiune;

- in realitate, art.87 din Legea nr.161/2003 reglementeaza in mod expres si limitativ cazurile de incompatibilitate ale primarului, insa nu enumera ca si stare de incompatibilitate calitatea de asociat/administrator intr-o societate comerciala organizata in conformitate cu dispozitiile Legii nr.31/1990;

- nelegalitatea demersului este determinata inclusiv de faptul ca, prefectul nu poate dispune nici o masura, in contextul in care prefectul nu este sesizat in acest sens de secretarul unitatii admnistrativ-teritoriale, care sa-i solicite emiterea unui ordin de constatare a incetarii de drept a mandatului numai daca constata incidenta unei stari de incompatibilitate, ceea ce nu este cazul in situatia de fata;

- in acest context, orice actiune avand ca obiect emiterea de catre prefect a unui ordin prin care sa se constate incetarea de drept a mandatului Primarului Municipiului Mangalia, Mihai Claudiu TUSAC, pentru presupusele motive de incompatibilitate retinute in concluziile raportului susmentionat, reprezinta o actiune abuziva, in dispretul dispozitiilor legale si al intereselor cetatenilor Municipiului Mangalia.

Urmareste-ne pe Google News
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp

Ti-a placut articolul?

Comentarii