S-a lansat executia de lucrari pentru reabilitarea tronsonului DJ228 DN 22C (Nazarcea) – DN 2A (Ovidiu)
S-a lansat executia de lucrari pentru reabilitarea tronsonului DJ228: DN 22C (Nazarcea) – DN 2A (Ovidiu)Comunicat de presă
Constanţa,August 2010
S-a lansat execuţia de lucrări pentru reabilitarea tronsonului DJ228: DN 22C (Nazarcea) – DN 2A (Ovidiu)
În data 16 august 2010 s-a lansat execuţia de lucrări pentru Proiectul nr. SE/5/2/2.1/13/20.02.2008 Cod SMIS 1483 ”Reabilitare şi modernizare de drumuri judeţene, Tronsonul DJ 228: DN22C (Nazarcea) – DN 2A (Ovidiu)”, proiect finanţat prin Programul Operaţional Regional 2007-2013, Axa prioritară: 2 – ”Îmbunătăţirea infrastructurii de transport regionale şi locale”, Domeniul major de intervenţie: 2.1 – ”Reabilitarea şi modernizarea reţelei de drumuri judeţene, străzi urbane – inclusiv construcţia / reabilitarea şoselelor de centură”.
Proiectul „Reabilitare şi modernizare de drumuri judeţene, Tronsonul DJ 228: DN 22C (Nazarcea) – DN2A (Ovidiu)”, are o valoare totală de 50.783.251,31 lei din care contribuţia proprie a beneficiarului este de 9.948.116,90 lei. Valoarea contractului de execuţie lucrări este 30.751.686,81 lei fără TVA, iar execuţia lucrărilor se va desfăşura pe o perioadă de 17 luni calendaristice de la data primirii ordinului de începere.
Proiectul este o componentă a unei iniţiative promovate de Consiliul Judeţean Constanţa pentru modernizarea reţelei judeţene de drumuri şi poduri cu finanţare din fonduri structurale ale Uniunii Europene. Modernizarea şi reabilitarea acestui tronson va asigura o legătura rutieră (în concordanţă cu cerinţele de exploatare actuale) astfel încât o parte a traficului pe DN 22C şi DN 2A, pe direcţia Bucureşti – Cernavodă – Medgidia spre/dinspre Tulcea, Năvodari, Mamaia nu va mai ocoli pe alte rute şi va prefera acest traseu. Din datele furnizate de CESTRIN, volumul traficului pe acest tronson de drum judeţean este de 2,26 ori mai mare decât media naţională zilnică. În concluzie rezultă că sectorul de drum judeţean DJ228 Nazarcea – Ovidiu intră în categoria drumurilor publice cu trafic mare, care justifică poziţia prioritară în ceea ce priveşte necesitatea investiţiilor în lucrări de reabilitare şi modernizare. Proiectul prevede ca valoare adăugată, realizarea unor lucrări de drum necesare pentru aducerea la standardele tehnice corespunzătoare nivelului de trafic desfăşurat, şi anume: Lucrări de reabilitare a drumului pe traseul existent, ranforsarea structurii rutiere existente, lucrări de colectare şi evacuare a apelor pluviale, lucrări de poduri şi podeţe, trotuare, racordări cu drumurile laterale, parapeţi de siguranţă şi borne kilometrice, semnalizări şi marcaje rutiere, mutări şi protejări de instalaţii şi realizări de staţii de autobuz necesare pe traseul drumului.
Rezultatele induse ale proiectului sunt: creşterea traficului de la 12.% la 19.2 %; creşterea numărului de staţii de autobuz de la 0 la 8 buc; reducerea noxelor în urma circulaţiei fluente cu viteză constantă.
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp
- vcalmas 22 Jan, 2011 19:30 cine executa lucrarea? stie cineva?