Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
Ziua Constanta
18:09 23 11 2024 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

Colegiul director al FAR

ro

01 Feb, 2010 22:04 2386 Marime text

FORUMUL ADMINISTRATIEI ROMANESTI
EDITIA A IV-a, Brasov
27-29 ianuarie 2010


Colegiul director al FAR

Colegiul director  este organismul de conducere si organizare al FAR, alcatuit din reprezentantii structurilor asociative din administratia publica locala.( Asociatia Comunelor din Romania, Asociatia Oraselor din Romania, Asociatia Municipiilor din Romania, Asociatia Directorilor Economici si Contabililor din judetele din Romania).
Colegiul director al FAR decide tematica si modalitatile de abordare ale acesteia pentru plenul forumului forumului.
Tema propusa pentru editia a IV-a : Depasirea crizei. Implicatii, optiuni si oportunitati pentru administratia publica locala.
Evenimente propuse sub egida FAR :
1. Calitatea vietii in localitatile romanesti. Un studiu comparativ rural – urban, 1990 – 2010.
2. Patrimoniul cultural are nevoie de sprijin. Bisericile de lemn din Nordul Moldovei si Castelele transilvane.
3. Exercitiu de sociologie vizuala. ( Expozitie de fotografii cu cele mai frumoase fotografii din Romania.
4. Douazeci de ani de administratie publica locala in douazeci de ani delibertate.
5. Mese rotunde ( organizarea de domenii de competenta ale administratiei publice locale).
6. ’’Administratia locala la inaltime’’.
7. Scoala pentru jurnalisti.
8. Intalniri structuri asociative – consilii directoare extinse.


9. Consiliul reunit al structurilor asociative.
10. Plenul FAR Forumul Administratiei Romanesti.

COLEGIUL DIRECTOR AL FAR™ Forumul Administrației Româneşti
Această ediție, a IV‐a, stă sub semnul crizei economice globale şi urmăreşte să evidențieze modul în care aceasta afectează administrația publică locală, spectrul de opțiuni ale administrației locale pentru depăşirea momentului şi oportunitățile pe care
aceasta le poate genera în planul reformei structurale a administrației locale. Realitatea, zugrăvită de termeni economici greu de înțeles, se propagă din sistemul financiar în toate spațiile societății, afectând deopotrivă mediul privat şi mediul public. La aproape un an de la declanşarea crizei în România se impune o analiză privind efectele, posibilele soluții, dar şi eventualele beneficii reflectate în sublinierea nevoii de reformă structurală instituțională a statului român.
Utilizarea potențialului Administrației Publice Locale: Ne propunem să răspundem la un set de întrebări, pornind de la sublinierea rolului administrației locale în depăşirea crizei cu care România se confruntă. Cum putem utiliza potențialul administrației locale?
Cum putem redefini relația dintre central şi local, astfel încât cele peste 3000 de motoare locale să aducă un plus de energie şi resurse pentru depăşirea crizei? Ce modificări structurale trebuie făcute în sistemul finanțelor publice locale astfel încât impactul unei crize economice de tipul celei pe care o traversăm acum asupra bugetelor locale să fie diminuat? Ar trebui reexaminată distribuția rolurilor, puterii şi autorității între administrații, în lumina crizei?
Administrațiile publice locale au fost puse în bernă. Deşi au un potențial ce poate fi exploatat, rolul ce le‐a fost acordat în depăşirea actualei crize economice este nesemnificativ. Mai mult, ele însele, lovite de criză, reuşesc cu greu să mai livreze servicii publice cetățenilor.
De la criza economică la criza de sistem: Demersurile insuficiente în ce priveşte reforma administrativă, întârzierea procesului descentralizării, incoerența legislativă reflectată şi de alocarea de competențe fără resursele financiare aferente, toate acestea
amplifică efectele crizei globale la nivelul localităților României. Criza economică evidențiază de fapt criza de sistem în care se găseşte statul român, iar pentru administrația locală acest moment este unul oportun pentru identificarea acelor măsuri care pot tura la maxim motoarele locale ale economiei naționale.


FAR™ Forumul Administrației Româneşti, la a patra ediție, îşi propune să ridice toate aceste probleme, astfel încât dialogul dintre reprezentanții administrației centrale şi reprezentanții administrației locale să ducă la soluții care să permită, pe viitor, minimalizarea efectelor recesiunilor economice.
Tematica propusă pentru plenul FAR™ Forumul Administrației Româneşti
‐ Cum poate fi redus impactul crizei economice asupra bugetului local? Bugetul pentru 2010 – cea mai bună structură a unui buget de criză. Subiecte abordate: Reducerea cheltuielilor. Creşterea gradului de încasare a veniturilor la bugetul local.
Impactul crizei asupra proiectelor în derulare.
‐ Utilizarea potențialului administrației publice locale pentru accelerarea ieşirii din criză. Atragerea de investiții pe timp de criză. Surse alternative de finanțare. Subiecte abordate: Criza vine, investițiile pleacă. Facilități pentru investitori.
Valorificarea resurselor locale. Cele mai eficiente tipuri de investiții. De unde se pot obține resurse pentru susținerea proiectelor de investiții.
‐ Reorganizarea activității pe timp de criză. Livrarea de servicii publice în condițiile diminuării resurselor bugetare. Subiecte abordate: Asociațiile de dezvoltare intercomunitară. Modele de management al serviciilor publice. Parteneriatul public ‐
privat.
‐ Ce modificări structurale trebuie făcute în sistemul finanțelor publice locale astfel încât să fie diminuat impactul crizei economice asupra bugetelor locale? Subiecte abordate: Legea finanțelor publice locale. Bugetul multianual. Buget minim de funcționare. Descentralizare financiară.
‐ De la criza economică la criza de sistem. Reexaminarea distribuției rolurilor, puterii şi autorității între central şi local.
Subiecte abordate: Continuarea procesului descentralizării; garanția stabilității financiare a administrațiilor locale.
Creşterea capacității de acțiune în plan local a factorilor de decizie locali. Reexaminarea distribuției rolurilor, puterii şi autorității între central şi local, în contextul crizei economice.
Forumul va genera un raport semnat de toate structurile asociative ce va fi înmânat Preşedintelui, Primului Ministru, Ministrului Administrației şi Internelor, Preşedinților Comisiilor Parlamentare de Administrație ca şi fiecărui membru al acestora, precum şi presei.
CD FAR Sesiunea I : urmăreşte luarea unor decizii privind tematica abordată; corelarea temelor; stabilirea raportorilor din partea structurilor asociative;
CD FAR Sesiunea a II – a : urmăreşte luarea unor decizii privind invitații şi complexul de evenimente FAR – plenul
FAR, Şcoala pentru jurnalişti APL, consilii şi comitete directoare ale structurilor
asociative, întâlniri ale corpurilor profesionale, evenimente de prezentare bune practici,
CD FAR Sesiunea a III – a : urmăreşte luarea unor decizii privind planul de comunicare al FAR, campanii de informare privind forumul, stabilizarea obiectivelor concrete privind ediția a IV‐a a FAR.
 Din partea administratiei publice centrale au fost prezenti : Dl. Catalin Avramescu, consilier prezidential, dl. Dan Marinescu, director al Directiei Buget, Finante din cadrul Ministerului Administratiei si Internelor, dl. Tanszos Barna, delegat din partea d-lui Marko Bela, dl. Cristian Roman, vicepresedinte Agentia Nationala a Functionarilor Publici, secretari de stat pentru Reforma Administratiei Publice.

Urmareste-ne pe Google News
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp

Ti-a placut articolul?

Comentarii