Clarificări ale Secţiei pentru procurori
Clarificări ale Secţiei pentru procuroriSecţia pentru procurori a Consiliului Superior al Magistraturii a stabilit că efectuarea verificărilor de către Inspecţia Judiciară referitor la eficienţa managerială a procurorilor cu funcţii de conducere nu afectează egalitatea de şanse a candidaţilor care s-au angajat în cursa pentru obţinerea unui loc de membru al Consiliului Superior al Magistraturii şi nici posibilitatea procurorilor de a participa efectiv la dezbaterile electorale ce se vor organiza în procedura alegerilor noului Consiliu.
Secţia pentru procurori a Consiliului Superior al Magistraturii a respins în 9 septembrie 2010 solicitarea formulată de Asociaţia Procurorilor din România pentru următoarele considerente:
Verificările ce se vor efectua de către Inspecţia Judiciară la Parchetul de pe lângă Curtea de Apel Bucureşti în perioada 20 septembrie 2010-29 octombrie 2010 vizează eficienţa managerială a procurorilor cu funcţii de conducere.
Perioada în care se vor efectua verificările la această unitate de parchet, respectiv luna septembrie 2010, a fost stabilită prin Hotărârea nr. 2149/10.12.2009 adoptată de Plenul Consiliului Superior al Magistraturii şi ca o consecinţă a Raportului Comisiei Europene din iulie 2009. Realizarea calendarului de control de către inspecţie reprezintă unul dintre obiectivele monitorizate în cadrul mecanismului de MCV.
Analiza comparativă a celor două calendare - a celui după care se vor realiza verificările de către Inspecţia Judiciară şi cel al alegerilor pentru noii membri ai Consiliului Superior al Magistraturii - relevă faptul că data primei adunări generale privind alegerile primare pentru desemnarea candidaţilor (17.09. 2010) este anterioară perioadei stabilite pentru efectuarea controlului (20 septembrie 2010-29 octombrie 2010).
Numai ultima săptămână a perioadei aferente verificărilor (21.10. 2010-29.10.2010) se suprapune intervalului de timp în care au loc activităţi electorale. Potrivit Metodologiei de realizare a controalelor Inspecţiei Judiciare, în această etapă echipa de inspectori prezintă conducerii parchetului verificat, în linii generale, constatările şi concluziile formulate (pag. 10-13 din document). De asemenea, conform aceleiaşi metodologii, procurorilor - pe perioada verificată - nu le revin sarcini suplimentare iar verificările nu pot afecta funcţionarea normală a parchetului. Implicit, procurorii vor putea participa la activităţile electorale.
Inspecţia Judiciară s-a manifestat transparent şi a comunicat tuturor parchetelor calendarul controalelor pe anul 2010, imediat după aprobarea sa de către Plenul consiliului, astfel încât situaţia era cunoscută de la sfârşitul anului trecut şi nu a fost contestată.
BIROUL DE INFORMARE PUBLICĂ ŞI RELAŢII CU MASS-MEDIA
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp