Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
Ziua Constanta
08:51 23 11 2024 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

Comunicat referitor la modificările aduse Declaraţiei 112

ro

07 Sep, 2011 17:24 1349 Marime text

Direcţia Generală a Finanţelor Publice Constanţa informează că pentru veniturile aferente lunii octombrie 2011, termenul de depunere al formularului 112 „Declaraţia privind obligaţiile de plată a contribuţiilor sociale, impozitului pe venit şi evidenţa nominală a persoanelor asigurate" este trimestrial pentru următoarele categorii de contribuabili:

- asociaţii, fundaţii sau alte entităţi fără scop patrimonial, persoane juridice, cu excepţia instituţiilor publice, care în anul anterior au avut un număr mediu de până la 3 salariaţi exclusiv;

- persoanele juridice plătitoare de impozit pe profit care, în anul anterior, au înregistrat venituri totale de până la 100.000 euro şi au avut un număr mediu de până la 3 salariaţi exclusiv;

- persoanele juridice plătitoare de impozit pe veniturile microîntreprinderilor care, în anul anterior, au avut un număr mediu de până la 3 salariaţi exclusiv;

- persoanele fizice autorizate şi întreprinderile individuale, precum şi persoanele fizice care exercită profesii libere şi asocierile fără personalitate juridică constituite între persoane fizice, care au, potrivit legii, personal angajat pe bază de contract individual de muncă.

Depunerea trimestrială a declaraţiei constă în completarea şi depunerea a câte unei declaraţii pentru fiecare lună din trimestru prin mijloace electronice de transmitere la distanţă, pe portalul e-România.

Contribuabilii mai trebuie să ştie că ori de câte ori în cursul trimestrului încetează calitatea de asigurat a unei persoane, plătitorii de venituri din salarii şi asimilate salariilor, în calitate de angajatori sau de persoane asimilate angajatorului, depun formularul 112 până la data de 25 inclusiv a lunii următoare celei în care a intervenit încetarea calităţii de asigurat. În acest caz, declaraţia/declaraţiile aferentă/aferente perioadei rămase din trimestru se depune/se depun până la data de 25 inclusiv a lunii următoare trimestrului. Dacă încetarea calităţii de asigurat are loc în luna a doua a trimestrului, se vor depune atât declaraţia pentru prima lună a trimestrului, cât şi cea pentru luna a doua, urmând ca după încheierea trimestrului să se depună numai declaraţia pentru luna a treia.

Facem precizarea că până la data de 25 septembrie 2011 contribuabilii au obligaţia de a depune în format hârtie, la organul fiscal la care sunt arondaţi, opţiunea privind menţinerea termenului de depunere lunară a formularului 112 şi ne referim aici la cei ce îndeplinesc condiţiile pentru depunerea trimestrială dar nu doresc să utilizeze această facilitate.

Bogdan Huţucă

Director executiv

Urmareste-ne pe Google News
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp

Ti-a placut articolul?

Comentarii