Comunicat referitor stabilirea criteriilor pentru condiţionarea înregistrării în scopuri de TVA
Comunicat referitor stabilirea criteriilor pentru condiţionarea înregistrării în scopuri de TVAÎncepând cu data de 01 decembrie 2011 societăţile comerciale care solicită înregistrare în scopuri de TVA vor respecta noile reglementări potrivit O.M.F.P. nr.2.795/2011 privind stabilirea criteriilor pentru condiţionarea înregistrării în scopuri de TVA.
Astfel, societăţile comerciale care sunt înfiinţate în baza Legii nr. 31/1990 privind societătile comerciale, republicată, care sunt supuse înmatriculării la registrul comerţului şi care solicită înregistrarea în scopuri de TVA conform art.153 alin.(1) lit.a) şi c) din Legea nr.571/2003 privind Codul fiscal cu modificările şi completările ulterioare, respectiv de la înfiinţare sau pe parcursul desfăşurării activităţii înainte de atingerea plafonului de 35.000 euro, trebuie să depună la organele fiscale competente o cerere de înregistrare în scopuri de TVA, precum şi anexa la cererea de înregistrare, în aceeaşi zi cu depunerea cererii de înmatriculare în Registrul Comerţului.
Totodată, este obligatoriu să se depună la organele fiscale competente şi o declaraţie de menţiuni, însoţită de anexa la declaraţie.
Noua procedură de înregistrare a firmelor presupune depunerea formularului (098) şi a Anexei la Cererea de înregistrare în scopuri de TVA. Anexele se completează cu ajutorul programului informatic pus la dispoziţie de ANAF şi care poate fi descărcat de pe pagina de internet www.anaf.ro.
Concomitent cu depunerea Anexelor, persoana impozabilă depune documentele însoţitoare ce constau în declaraţie pe proprie răspundere din care să rezulte dacă desfăşoară sau nu activităţi economice la sediul social, la sediile secundare sau în afara acestora, declaraţia pe proprie răspundere a administratorilor şi/sau asociaţilor că au sau nu au înscrise în cazierul fiscal infracţiuni şi/sau fapte conform legislaţiei în vigoare.
Controlul documentelor se realizează de către organul fiscal pe baza documentelor prezentate ori pe baza evidenţelor proprii ale organului fiscal.
După efectuarea controlului documentar, organul fiscal competent verifică existenţa faptică a spaţiului aferent sediului social şi/sau sediilor secundare declarate, efectuând astfel o cercetare la faţa locului.
După analiza criteriilor de evaluare, organul fiscal întocmeşte un referat prin care va stabili punctajul obţinut de persoana impozabilă şi emite decizia de aprobare sau respingere.
Bogdan Huţucă
Director executiv
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp