Modificări privind îndreptarea erorilor materiale din actul administrativ
Modificări privind îndreptarea erorilor materiale din actul administrativReferitor: modificări privind îndreptarea erorilor materiale din actul administrativ
O.G. nr.29/2011 pentru modificarea şi completarea O.G. nr.92/2003 privind Codul de procedură fiscală, publicată în Monitorul Oficial nr.626 din 2 septembrie 2011, stabileşte că organul fiscal poate îndrepta erorile materiale din cuprinsul actului administrativ fiscal din oficiu sau la cererea contribuabilului.
Erorile materiale sunt de tipul greşelilor de redactare, omisiuni sau menţiuni greşite din actele administrativ fiscale, cu excepţia acelora care atrag nulitatea actului administrativ fiscal, potrivit legii, sau care privesc fondul actului administrativ fiscal.
Îndreptarea acestor erori materiale se face prin emiterea unui act de îndreptare a erorii materiale.
În cazul în care, după comunicarea actului administrativ fiscal, organul fiscal constată, din oficiu, că există erori materiale în cuprinsul documentului, va comunica contribuabilului actul de îndreptare a erorii materiale.
Însă, în situaţia în care îndreptarea erorii materiale este solicitată de contribuabil, organul fiscal analizează cererea, iar dacă aceasta este întemeiată, emite contribuabilului actul de îndreptare a erorii materiale.
Dacă se constată că cererea nu este întemeiată, organul fiscal respinge cererea printr-o decizie ce se comunică contribuabilului.
Bogdan Huţucă
Director executiv
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp