Comunicat de presă - DNA - 29.08.2014
Comunicat de presă - DNA - 29.08.2014
29 Aug, 2014 14:24
ZIUA de Constanta
1674
Marime text
Cu referire la cauza mediatizată prin comunicatul nr. 510 din 25 aprilie 2014, în care procurorii din cadrul Serviciului Teritorial Constanţa au dispus trimiterea în judecată a inculpatului CONSTANTINESCU NICUŞOR DANIEL, preşedintele Consiliului Judeţean Constanţa, pentru săvârșirea infracțiunii de abuz în serviciu în formă continuată, Biroul de Informare şi Relaţii Publice este abilitat să transmită următoarele:
Procurorii din cadrul Serviciului Teritorial Constanţa au solicitat, la data de 25 august 2014, judecătorului de cameră preliminară din cadrul Tribunalului Constanţa, luarea măsurii arestării preventive a inculpatului Constantinescu Nicuşor Daniel, pe o durată de 30 zile, de la data punerii în executare a măsurii arestării preventive şi dispunerea emiterii de îndată a mandatului de arestare preventivă.
Solicitarea a fost formulată în considerarea faptului că inculpatul nu va putea fi judecat în dosarul trimis spre judecare Tribunalului Constanţa la data de 25 aprilie 2014, ulterior eventualei sale extrădări (cerute pentru a fi judecat într-o altă cauză aflată pe rolul Tribunalului Bucureşti), având în vedere dispoziţiile art. 74 din Legea nr. 302/2004 privind cooperarea judiciară internațională în materie penală și art. 17 din Legea nr. 111/2008 pentru ratificarea Tratatului de extrădare dintre România și SUA. Potrivit dispoziţiilor menţionate, persoana predată ca efect al extrădării nu va fi nici urmărită, nici judecată, nici deținută în vederea executării unei pedepse, nici supusă oricărei alte restricţii a libertăţii sale individuale, pentru orice fapt anterior predării, altul decât cel care a motivat extrădarea.
Astfel, prin rechizitoriul procurorilor ce formează obiectul cauzei aflate pe rolul Tribunalului Constanţa, în cameră preliminară, s-a reţinut că inculpatul Constantinescu Nicuşor Daniel, în perioada 2009 – 27 noiembrie 2013, cu ştiinţă, în exercitarea atribuţiilor care decurgeau din calitatea de preşedinte al Consiliului Judeţean Constanţa, în mai multe rânduri, nu şi-a îndeplinit sau şi-a îndeplinit în mod defectuos obligaţiile potrivit art.76 din Legea nr.446/2006. Astfel, în raport de funcţia publică deţinută, inculpatul nu a asigurat finanţarea Centrului Militar Zonal Constanţa, neefectuând reparaţiile necesare la sediul acestuia, dispunând rezilierea contractelor pentru furnizarea de utilităţi şi servicii de pază necesare funcţionării în condiţii normale a Centrului Militar Zonal Constanţa şi încercând de mai multe ori să evacueze instituţia din sediul pe care îl ocupa, fapte care au provocat vătămări ale drepturilor şi intereselor legale ale Ministerului Apărării Naţionale precum şi pagube acestei instituţii.
Reamintim că în dosarul aflat pe rolul Tribunalului Bucureşti, în care inculpatul CONSTANTINESCU NICUȘOR DANIEL a fost trimis în judecată, sub control judiciar, s-a constatat la data de 12 iunie 2014, că acesta nu se afla în țară (depășind limita teritorială fixată de judecător și nerespectând perioada pentru care a primit încuviințarea de a se afla în afara teritoriului României).Astfel,la solicitarea procurorilor DNA, instanța de judecată a dispus înlocuirea măsurii controlului judiciar față de inculpatul Constantinescu Nicușor Daniel, cu măsura arestării preventive.
În acel dosar în care s-a emis mandat de arestare preventivă, inculpatul CONSTANTINESCU NICUȘOR DANIEL fusese trimis în judecată de procurorii Secției de combatere a infracțiunilor conexe infracțiunilor de corupție, pentru săvârșirea a 3 infracțiuni de abuz în serviciu contra intereselor publice cu obținerea de foloase necuvenite sub forma complicității și 21 de infracțiuni de abuz în serviciu contra intereselor persoanelor cu obținerea de foloase (vezi comunicat nr 664 din 27 mai 2014).
La pronunțarea măsurii înlocuirii măsurii controlului judiciar cu măsura arestării preventive, judecătorul de cameră preliminară a reţinut că inculpatul se află în situaţiile prev. de art.215 alin.7 C.p.p., întrucât - pe durata măsurii controlului judiciar - a încălcat, cu rea-credinţă, obligaţiile care îi revin, respectiv prev. de art.223 alin. 1 lit.a), alin.2 C.p.p., din probe rezultând suspiciunea rezonabilă că acesta a săvârşit o infracţiune şi a fugit, în scopul de a se sustrage de la judecată, iar privarea de libertate este necesară pentru înlăturarea unei stări de pericol pentru ordinea publică.
Astfel, judecătorul de cameră preliminară a constatat că şi la acest moment procesual, rezultă din materialul probator administrat în faza de urmărire penală, condiţia existenţei suspiciunii rezonabile că inculpatul Constantinescu Nicuşor Daniel a comis pretinsa activitate infracţională reţinută în sarcina sa, fără a se afecta prezumţia sa de nevinovăţie.
Soluţia dispusă, și anume cea a arestului preventiv, a rămas definitivă prin respingerea contestaţiei formulate de inculpatul Constantinescu Nicuşor Daniel, prin încheierea pronunţată de Curtea de Apel Bucureşti.
În acest context, judecătorul delegat din cadrul Tribunalului Bucureşti a formulat cerere de arestare provizorie, având în vedere propunerea de extrădare din data de 8 august 2014 emisă în dosarul Tribunalului Bucureşti, în referire la inculpatul CONSTANTINESCU NICUSOR DANIEL, în vederea punerii în executare a mandatului de arestare preventivă emis de judecătorul de cameră preliminară de la Tribunalul Bucureşti. Cererea de arestare provizorie s-a întemeiat pe art.12 din Legea nr. 111/2008 pentru ratificarea Tratatului de extrădare dintre România şi Statele Unite ale Americii.
În eventualitatea extrădării, legislația prevede că persoana predată ca efect al extrădării nu va fi nici urmărită, nici judecată, nici deținută în vederea executării unei pedepse, nici supusă oricărei alte restricţii a libertăţii sale individuale, pentru orice fapt anterior predării, altul decât cel care a motivat extrădarea.
Prin urmare, rezultă că judecarea inculpatului CONSTANTINESCU NICUȘOR DANIEL, în cauza aflată pe rolul Tribunalului Constanța, nu se va putea desfășura decât în condițiile existenței unui mandat de arestare distinct față de cel deja dispus, care să se raporteze la starea de fapt din dosarul trimis Tribunalului Constanţa.
Prezenta propunere de arestare preventivă a fost înaintată judecătorului de cameră preliminară din cadrul Tribunalului Constanța.
Procurorii din cadrul Serviciului Teritorial Constanţa au solicitat, la data de 25 august 2014, judecătorului de cameră preliminară din cadrul Tribunalului Constanţa, luarea măsurii arestării preventive a inculpatului Constantinescu Nicuşor Daniel, pe o durată de 30 zile, de la data punerii în executare a măsurii arestării preventive şi dispunerea emiterii de îndată a mandatului de arestare preventivă.
Solicitarea a fost formulată în considerarea faptului că inculpatul nu va putea fi judecat în dosarul trimis spre judecare Tribunalului Constanţa la data de 25 aprilie 2014, ulterior eventualei sale extrădări (cerute pentru a fi judecat într-o altă cauză aflată pe rolul Tribunalului Bucureşti), având în vedere dispoziţiile art. 74 din Legea nr. 302/2004 privind cooperarea judiciară internațională în materie penală și art. 17 din Legea nr. 111/2008 pentru ratificarea Tratatului de extrădare dintre România și SUA. Potrivit dispoziţiilor menţionate, persoana predată ca efect al extrădării nu va fi nici urmărită, nici judecată, nici deținută în vederea executării unei pedepse, nici supusă oricărei alte restricţii a libertăţii sale individuale, pentru orice fapt anterior predării, altul decât cel care a motivat extrădarea.
Astfel, prin rechizitoriul procurorilor ce formează obiectul cauzei aflate pe rolul Tribunalului Constanţa, în cameră preliminară, s-a reţinut că inculpatul Constantinescu Nicuşor Daniel, în perioada 2009 – 27 noiembrie 2013, cu ştiinţă, în exercitarea atribuţiilor care decurgeau din calitatea de preşedinte al Consiliului Judeţean Constanţa, în mai multe rânduri, nu şi-a îndeplinit sau şi-a îndeplinit în mod defectuos obligaţiile potrivit art.76 din Legea nr.446/2006. Astfel, în raport de funcţia publică deţinută, inculpatul nu a asigurat finanţarea Centrului Militar Zonal Constanţa, neefectuând reparaţiile necesare la sediul acestuia, dispunând rezilierea contractelor pentru furnizarea de utilităţi şi servicii de pază necesare funcţionării în condiţii normale a Centrului Militar Zonal Constanţa şi încercând de mai multe ori să evacueze instituţia din sediul pe care îl ocupa, fapte care au provocat vătămări ale drepturilor şi intereselor legale ale Ministerului Apărării Naţionale precum şi pagube acestei instituţii.
Reamintim că în dosarul aflat pe rolul Tribunalului Bucureşti, în care inculpatul CONSTANTINESCU NICUȘOR DANIEL a fost trimis în judecată, sub control judiciar, s-a constatat la data de 12 iunie 2014, că acesta nu se afla în țară (depășind limita teritorială fixată de judecător și nerespectând perioada pentru care a primit încuviințarea de a se afla în afara teritoriului României).Astfel,la solicitarea procurorilor DNA, instanța de judecată a dispus înlocuirea măsurii controlului judiciar față de inculpatul Constantinescu Nicușor Daniel, cu măsura arestării preventive.
În acel dosar în care s-a emis mandat de arestare preventivă, inculpatul CONSTANTINESCU NICUȘOR DANIEL fusese trimis în judecată de procurorii Secției de combatere a infracțiunilor conexe infracțiunilor de corupție, pentru săvârșirea a 3 infracțiuni de abuz în serviciu contra intereselor publice cu obținerea de foloase necuvenite sub forma complicității și 21 de infracțiuni de abuz în serviciu contra intereselor persoanelor cu obținerea de foloase (vezi comunicat nr 664 din 27 mai 2014).
La pronunțarea măsurii înlocuirii măsurii controlului judiciar cu măsura arestării preventive, judecătorul de cameră preliminară a reţinut că inculpatul se află în situaţiile prev. de art.215 alin.7 C.p.p., întrucât - pe durata măsurii controlului judiciar - a încălcat, cu rea-credinţă, obligaţiile care îi revin, respectiv prev. de art.223 alin. 1 lit.a), alin.2 C.p.p., din probe rezultând suspiciunea rezonabilă că acesta a săvârşit o infracţiune şi a fugit, în scopul de a se sustrage de la judecată, iar privarea de libertate este necesară pentru înlăturarea unei stări de pericol pentru ordinea publică.
Astfel, judecătorul de cameră preliminară a constatat că şi la acest moment procesual, rezultă din materialul probator administrat în faza de urmărire penală, condiţia existenţei suspiciunii rezonabile că inculpatul Constantinescu Nicuşor Daniel a comis pretinsa activitate infracţională reţinută în sarcina sa, fără a se afecta prezumţia sa de nevinovăţie.
Soluţia dispusă, și anume cea a arestului preventiv, a rămas definitivă prin respingerea contestaţiei formulate de inculpatul Constantinescu Nicuşor Daniel, prin încheierea pronunţată de Curtea de Apel Bucureşti.
În acest context, judecătorul delegat din cadrul Tribunalului Bucureşti a formulat cerere de arestare provizorie, având în vedere propunerea de extrădare din data de 8 august 2014 emisă în dosarul Tribunalului Bucureşti, în referire la inculpatul CONSTANTINESCU NICUSOR DANIEL, în vederea punerii în executare a mandatului de arestare preventivă emis de judecătorul de cameră preliminară de la Tribunalul Bucureşti. Cererea de arestare provizorie s-a întemeiat pe art.12 din Legea nr. 111/2008 pentru ratificarea Tratatului de extrădare dintre România şi Statele Unite ale Americii.
În eventualitatea extrădării, legislația prevede că persoana predată ca efect al extrădării nu va fi nici urmărită, nici judecată, nici deținută în vederea executării unei pedepse, nici supusă oricărei alte restricţii a libertăţii sale individuale, pentru orice fapt anterior predării, altul decât cel care a motivat extrădarea.
Prin urmare, rezultă că judecarea inculpatului CONSTANTINESCU NICUȘOR DANIEL, în cauza aflată pe rolul Tribunalului Constanța, nu se va putea desfășura decât în condițiile existenței unui mandat de arestare distinct față de cel deja dispus, care să se raporteze la starea de fapt din dosarul trimis Tribunalului Constanţa.
Prezenta propunere de arestare preventivă a fost înaintată judecătorului de cameră preliminară din cadrul Tribunalului Constanța.
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp
Comentarii