Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
Ziua Constanta
//
13:37 23 12 2024 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

Facturi mai mici la ȋntreţinere şi energie, efectele pozitive pe termen scurt ale implementãrii Directivei Europene privind Eficienţa Energeticã

ro

04 Dec, 2012 00:37 834 Marime text

Reducerea facturilor la energie şi ȋntreţinere, ȋncurajarea controlului consumului individual, facturi detaliate, consiliere ȋn materie energeticã, noi locuri de muncã sunt principalele schimbãri pe termen scurt şi mediu anticipate de cãtre furnizorul de servicii energetice ista Romȃnia, ca urmare a transpunerii Directivei Europene privind Eficienţa Energeticã ȋn legislaţia naţionalã

Directiva 2012/27/UE a fost publicatã ȋn Jurnalul Oficial al Uniunii ȋn data de 14 noiembrie 2012 şi va intra ȋn vigoare ȋncepȃnd de mȃine, 4 decembrie 2012

În cel mult 18 luni, statele membre UE vor trebui sã transpunã prevederile Directivei 2012/27/UE ȋn legislaţia naţionalã astfel ȋncȃt sã fie îndeplinit obiectivul de reducere a consumului de energie cu 20% până în 2020

Bucureşti, 03 decembrie 2012 - Compania ista Romȃnia, lider ȋn domeniul contorizãrii individuale a apei şi cãldurii, analizeazã cele mai benefice efecte pe care implementarea Directivei Europene privind Eficienţa Energeticã (DEE) le poate avea asupra consumatorilor finali din Romȃnia.

„Transpunerea ȋn legislaţia naţionalã a prevederilor Directivei Europene privind eficienţa energeticã va avea un impact real asupra tuturor consumatorilor romȃni, iar pe termen mediu acestea se vor traduce inclusiv ȋn costuri mai mici pentru facturile la ȋntreţinere", declarã Marian Şişu, director general ista Romȃnia. Directiva 2012/27/UE, care intrã, ȋncepȃnd de mȃine, ȋn vigoare, va face obligatorii măsuri vizând economisirea de energie, inclusiv renovarea clădirilor publice, programe de economisire pentru sectorul serviciilor publice și auditurile energetice pentru companii astfel ȋncȃt consumul de energie sã scadã cu 20% la nivelul Uniunii Europene pȃnã ȋn anul 2020. Pȃnã la data de 5 iunie 2014, Romȃnia, alãturi de celelalte state membre UE, va trebui sã transpunã prevederile Directivei Europene privind eficienţa energeticã ȋn legislaţia naţionalã.

ista Romȃnia a identificat cele mai importante efecte pe termen scurt şi mediu ale directivei europene asupra consumatorilor finali:

1. Reducerea facturilor la energie

Directiva prevede ca statele membre sã stabileascã o strategie pe termen lung pentru mobilizarea investițiilor în renovarea stocului de clădiri rezidențiale și comerciale, atât publice, cât și private, existente la nivel național. „Avȃnd ȋn vedere costurile ridicate pentru ȋncãlzirea termicã a locuinţelor, reabilitarea termicã sau ȋmbunãtãţirea performanţei energetice a clãdirilor are un impact pozitiv asupra facturilor la utilitãţi ale consumatorilor şi contribuie la ȋmbunãtãţirea calitãţii vieţii acestora. Investițiile pentru îmbunătățirea eficienței energetice vor conduce, pe termen scurt şi mediu, la reducerea facturilor la energie", explicã Marian Şişu.

Clădirile sunt responsabile pentru 40% din totalul consumului de energie în Uniunea Europeanã.În acest context, reducerea consumului de energie și utilizarea energiei din surse regenerabile în sectorul clădirilor constituie măsuri importante necesare pentru reducerea dependenței energetice a Uniunii și a emisiilor de gaze cu efect de seră.

2. Încurajarea controlului consumului individual

Directiva europeanã subliniazã faptul cã este benefică utilizarea contoarelor individuale sau a repartitoarelor de costuri pentru energia termică pentru măsurarea consumului individual de energie termică în clădirile cu mai multe apartamente alimentate prin rețeaua de termoficare sau prin încălzirea centrală comună, în măsura în care consumatorii finali au posibilitatea de a-și controla consumul individual.

„În momentul de faţã, mai mult de 50% din locuinţele aflate ȋn sistemul centralizat de termoficare sunt necontorizate. Instalarea contoarelor individuale sau a repartitoarelor de costuri reprezintã un pas important ȋn responsabilizarea consumatorilor care vor reuşi sã plãteascã exact atȃt cȃt consumã şi, mai mult, ȋşi vor regla consumul ȋn funcţie de nevoile de moment, avȃnd controlul deplin asupra deciziei de consum", explicã Marian Şişu.

Potrivit directivei, contoarele şi repartitoarele de costuri care măsoară consumul individual se instalează până la 31 decembrie 2016 pentru măsurarea consumului de energie pentru încălzire sau de apă caldă pentru fiecare unitate în parte.

3. Costuri mai mici cu plata facturilor de ȋntreţinere

Montarea de contoare individuale şi a repartitoarelor de costuri va determina, pentru consumatorii finali persoane fizice, o reducere a costurilor cu plata facturilor lunare.

„Utilizarea unui sistem de contorizare individualã scade costurile facturii cu pȃnã la 30%. De exemplu, pentru un apartament cu douã camere dotat cu patru calorifere, ȋn Bucureşti, costurile pentru un sezon de ȋncãlzire fãrã repartitoare sunt de 1.550 lei/sezon, ȋn timp ce, pentru acelaşi apartament, costurile cu ȋncãlzirea pot scãdea la 1.130 de lei/sezon ȋn urma contorizãrii", explicã Marian Şişu, directorul general ista Romȃnia. Costurile cu instalarea contoarelor individuale poate fi amortizat ȋn decurs de cel mult 12 luni de utilizare, din diferenţa costurilor lunare de ȋntreţinere.

4. Noi locuri de muncã

Potrivit directivei care va intra mȃine ȋn vigoare, statele membre promovează, pentru toți consumatorii finali, disponibilitatea auditurilor energetice de înaltă calitate, rentabile. Auditurile energetice pot fi efectuate de cãtre experți interni sau auditori energetici. Pentru a asigura un numãr suficient de experţi disponibili, statele membre încurajează programele de formare pentru calificarea auditorilor energetici.

5. Transparenţã maximã la facturare şi consiliere

Directiva 2012/27/UE prevede faptul cã toţi consumatorii primesc, la cerere, o explicație clară și ușor de înțeles a modului de stabilire a facturii, în special în cazul în care facturile nu sunt bazate pe consumul real. Consumatorii vor avea acces la informaţii privind prețurile reale actuale și consumul real de energie; comparații între consumul actual de energie al consumatorului final și consumul corespunzător aceleiași perioade a anului anterior, preferabil sub formă grafică; informații de contact pentru organizațiile consumatorilor finali, agențiile pentru energie sau organisme similare, inclusiv adrese de site-uri internet de unde se pot obține informații privind măsurile disponibile de îmbunătățire a eficienței energetice, profiluri comparative ale utilizatorilor finali și specificații tehnice obiective privind echipamentele energetice.

Statele membre stabilesc norme privind sancțiunile aplicabile în caz de nerespectare a dispozițiilor naționale adoptate şi, ȋncepȃnd cu anul viitor, pȃnã la data de 30 aprilie a fiecărui an, vor prezenta un raport privind progresul înregistrat în legătură cu îndeplinirea obiectivelor naționale de eficiență energetică.

Despre ista

ista oferã soluţii inovatoare şi durabile pentru eficienţa energeticã a clãdirilor. Furnizorul de servicii energetice cu sediul central ȋn Essen - Germania este lider de piaţã la nivel mondial ȋn mãsurarea şi calculul pe baza consumului pentru energie termicã, apã şi alte costuri auxiliare. Serviciile oferite dezvoltatorilor imobiliari, administratorilor de imobile, proprietarilor şi furnizorilor de utilitãţi acoperã nu numai furnizarea şi instalarea de echipamente de mãsurare, ci şi calculul ȋn funcţie de consum, precum şi analiza datelor ȋn domeniul energetic. În plus, faţã de serviciile clasice, ista dezvoltã soluţii durabile ȋn domeniul serviciilor de gestionare a energiei pentru conservarea resurselor limitate. Compania are aproximativ 4.600 de angajaţi ȋn 25 de ţãri şi oferã servicii ȋn mod regulat pentru peste 11 milioane de proprietãţi rezidenţiale şi comerciale. În 2011, grupul ista a ȋnregistrat vȃnzãri de 671,6 milioane de euro. Prezentă pe piaţa din România cu servicii de calcul al consumurilor individuale de apă şi căldură începând din anul 1995, ista numãrã ȋn prezent 100 de angajaţi. Numărul clienţilor ista Romȃnia a crescut constant, iar compania acoperã ȋn momentul de faţă toate zonele ţării. a ajuns la 23 de birouri aflate ȋn cele mai importante oraşe din Romȃnia şi deţine ȋn portofoliu peste de 250.000 de clienţi.

Mai multe informatii gasiti pe: www.ista.ro; www.ista.com

Urmareste-ne pe Google News
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp

Ti-a placut articolul?

Comentarii