Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
Ziua Constanta
22:24 19 07 2024 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

Pozitia companiei Enel cu privire la Apelul Public lansat de CCINA Constanta

ro

06 May, 2011 17:17 836 Marime text

Referitor la comunicatul de presă transmis de Camera de Comerţ, Industrie, Navigaţie şi Agricultură Constanţa, Enel Distribuţie Dobrogea face următoarele precizări:

În perioada vacanţei de 1 Mai, în staţiunea Mamaia cât şi în celelalte staţiuni de pe litoral nu s-au înregistrat avarii majore, care să afecteze consumatorii pe o perioadă de timp mai mare de 60 de minute.

Astfel, în staţiunea Mamaia, în intervalul 29 aprilie - 1 mai 2011, au avut loc şase deranjamente dintre care 5 individuale şi unul singur colectiv, a căror remediere nu a depăşit o oră de la anunţarea lor în Call Center. Deranjamentul colectiv a afectat 15 consumatori (agenţi economici) din zona Pelican - Danubius şi a fost cauzat de declanşarea unui întrerupător de joasă tensiune în postul de transformare, ca urmare a supraconsumului de energie electrică. De asemenea, în staţiunea Vama Veche au fost înregistrate patru deranjamente în alimentarea cu energie electrică, dintre care trei individuale, remediate în mai puţin de o oră, şi un deranjament colectiv, remediat în 30 de minute. În celelalte staţiuni de pe litoral nu au fost semnalate întreruperi în alimentarea cu energie electrică.

Precizăm că din datele pe care Enel Distribuţie Dobrogea le deţine, ca urmare a verificărilor efectuate în teren, rezultă că cele mai multe întreruperi de energie electrică înregistrate în zona litoralului sunt cauzate de supraconsumul de energie electrică. Printre factorii determinanţi în producerea întreruperilor de energie electrică se numără:

- Puterea contractată prin avizul tehnic de racordare este inferioară consumului real, fapt ce conduce la declanşarea frecventă a siguranţelor consumatorilor, care sunt subdimensionate şi nu fac faţă consumului efectiv de energie electrică;

- Intervenţii neautorizate asupra grupurilor de măsură (contoarelor electrice) care duc la fraudarea consumului de energie electrica;

- Branşamente ilegale, făcute direct la reţea sau prin intermediulul consumatorilor existenţi (apariţia aşa-numiţilor subconsumatori);

- Nepermiterea accesului în instalaţii pentru a înlocui contoarele vechi sau pentru a efectua lucrări de modernizare;

- Existenţa unor locuri de consum care funcţionează fără contract de furnizare a energiei electrice şi fără plata energie consumate.

Enel Distribuţie Dobrogea a semnalat de altfel toate aceste aspecte inclusiv Asociaţiei Patronale Mamaia a hotelierilor şi a recomadat în numeroase rânduri, tuturor agenţilor economici, să-şi reevalueze puterea absorbită, urmând ca, în cazul în care au aparut modificări, să solicite emiterea unui nou aviz tehnic de racordare care să corespundă noilor necesităţi de consum.

În acest sens, contăm şi sperăm inclusiv în sprijinul Camerei de Comerţ, Industrie, Navigaţie şi Agricultură Constanţa în vederea convingerii şi determinării membrilor săi de a preîntâmpina orice situaţii care ar putea să ducă la apariţia supraconsumului de energie electrică în staţiunile de pe litoral, mai ales în perioada sezonului estival.

Menţionăm că totalul investiţiilor efectuate până în prezent, la nivelul Enel Distribuţie Dobrogea depăşeşte 660 milioane RON. Numai în staţiunea Mamaia, reţeaua electrică a fost deja modernizată în proporţie de 70%. Aceste lucrări de modernizare vor continua la nivelul tuturor staţiunilor de pe litoral în scopul îmbunătăţirii gradului de siguranţă în alimentarea cu energie electrică, dar şi pentru reducerea numărului şi a duratei întreruperilor.

Biroul de presă Enel România

Urmareste-ne pe Google News
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp

Ti-a placut articolul?

Comentarii