Precizari referitoare la declaratia Asociatiei Patronale Mamaia, privind desele intreruperi in alimentarea cu energie electrica
Precizari referitoare la declaratia Asociatiei Patronale Mamaia, privind desele intreruperi in alimentarea cu energie03.08.2010
COMUNICAT DE PRESA
Referitor la declaratia Asociatiei Patronale Mamaia, privind desele intreruperi in alimentarea cu energie electrica, dorim sa facem urmatoarele precizari:
Enel Distributie Dobrogea a modernizat pana in prezent peste 70% din reteaua electrica din Mamaia. Reamintim ca Enel a preluat in urma cu cinci ani o retea veche de peste 40 de ani, depasita, cu diverse probleme tehnice, in care a investit in ultimii ani masiv pentru a o aduce la un nivel adecvat de functionare. Una din cauzele intreruperilor care inca se produc in statiunea Mamaia o constituie cele aproape 30% din retelele electrice nemodernizate, in care se executa lucrari de investitii.
Pe de alta parte, frecventele intreruperi in alimentarea cu energie electrica inregistrate in statiunea Mamaia au ca o alta cauza importanta supraconsumul de energie. In urma verificarilor efectuate de Enel Distributie Dobrogea, s-au determinat o serie de factori care conduc la desele pene de curent:
- Putere contractata prin avizul tehnic de racordare inferioara consumului real, fapt ce conduce la declansarea frecventa a sigurantelor consumatorilor, care sunt subdimensionate si nu fac fata consumului efectiv de energie electrica
- Interventii neautorizate asupra grupurilor de masura (contorilor) ce duc la fraudarea consumului de energie electrica
- Bransamente ilegale, facute direct la retea sau prin intermediulul consumatorilor existenti (aparitia asa-numitilor subconsumatori)
- Nepermiterea accesului in instalatii pentru a inlocui contoarele vechi sau pentru a efectua lucrari de modernizare
- Au fost identificate multe cazuri de clienti care functioneaza fara insa a avea contract de furnizare a energiei electrice si fara a plati energia consumata
O pondere ridicata o au cazurile clientilor care solicita o anumita putere, dar care depasesc, uneori chiar dublu, puterea contractata, fapt ce conduce la dese interventii din partea echipelor Enel Distributie Dobrogea pentru a remedia avariile provocate. Pentru a evita aceste situatii neplacute, recomandarea Enel Distributie Dobrogea este de a solicita noi avize tehnice de racordare, corelate consumului real si efectuarea lucrarilor necesare cu firme autorizate in acest sens. Instalatiile improvizate, artizanale, sunt la randul lor generatoare de intreruperi frecvente.
Pentru a reduce impactul acestor factori asupra instalatiilor proprii, Enel Distributie Dobrogea a derulat in ultima perioada o serie de lucrari de investitii de amploare, menite sa aduca echipamentele electrice proprii la standarde europene. Astfel, ca parte a planului propriu de investitii, au fost efectuate lucrari de montare a 12.5 km de cablu de medie tensiune si a 15 km de cablu de joasa tensiune. Pentru a face fata solicitarii de putere, au fost modernizate 14 posturi de transformare, iar pentru a reduce timpii de interventie in instalatii si, implicit, pentru reducerea timpilor de intrerupere, au fost telecomandate 6 posturi de transformare.
Regretam disconfortul produs turistilor si hotelierilor care isi respecta obligatiile contractuale, insa Enel Distributie Dobrogea nu poate fi facut responsabil de toate incidentele cauzate de supraconsum. Pentru a aduce la normalitate aceasta situatie, Enel Distributie Dobrogea va interveni de fiecare data cu operativitate pentru remedierea defectiunilor si va lua toate masurile legale impotriva celor care consuma fraudulos energie electrica.
Biroul de presa Enel
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp