Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
Ziua Constanta
13:02 23 11 2024 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

6.300 de oameni au transformat poezia în monedă de schimb pentru o zi

ro

31 Oct, 2013 19:01 882 Marime text
Dacă ne-ai călcat pragul vineri,
sigur te-ai bucurat de o cafea pe care ai putut să o plătești cu…
versuri.
 
Pentru că #poeziaexista și face #lumeamaibuna.
 
 
București, 31 octombrie 2013 – Peste 6.300 de persoane au compus, vinerea trecută, pe 25 octombrie, poezii sau doar câteva versuri și rime, fără să fie artiști, poeți, muzicieni sau textieri. Versurile, scrise cu creionul pe șervețele, au fost folosite ulterior ca monedă de schimb în cafenele Julius Meinl din 31 de orașe din România, unde, timp de 24 de ore, costul unei cafele nu s-a mai exprimat în lei, ci în… versuri.
Initiațiva a făcut parte din campania Julius Meinl „Poezia poate face lumea mai bună”, prin care brandul urmărește readucerea poeziei în vizorul publicului larg.
Ca urmare a activării, pe parcursul zilei de 25 octombrie, în peste 80 de cafenele din 31 de orașe din întreaga țară, 6.300 de cafele au fost achitate nu cu bani, ci cu versuri!
6.300 de oameni s-au transformat pentru o zi în ambasadori ai poeziei, într-un gest clar că aceasta are putere și potențial de atracție pentru publicul larg. Nu ne rămâne altceva de făcut decât să repetăm isprava, de data asta la scară mult mai mare”, spune Radu Pilat, Community Marketing Expert Heist Industries, agenția care se ocupă de campanie.
În București, versurile au funcționat pe post de monedă în 12 locații Julius Meinl, respectiv: Goccia, La Belle Vie, Tress Cafe, Legere Café, Blues Café, Ludic, Green Hours Jazz Café, Energiea, Filos Pub, Les Bourgeois, Bistro Zattara și La Belle Vie Café Boutique.
La fel s-a întâmplat și în cafenele din alte 30 de orașe din țară: Arad, Bistrița, Botoșani, Buzău, Cluj Napoca, Constanța, Craiova, Cristuru Secuiesc, Dej, Deva, Galați, Gherla, Odorheiu Secuiesc, Petroșani, Pitești, Ploiești, Rădăuți, Râmnicu Vâlcea, Roman, Sâncrăieni, Selimbar, Sf. Gheorghe, Sibiu, Sighișoara, Slatina, Suceava, Târgoviște, Târgu Mureș, Târnăveni și Timișoara.
Julius Meinl, brandul care inspiră poeții încă de la 1862 („Inspiring poets since 1862”), provoacă la redescoperirea și recunoașterea poeziei din viața secolului în care trăim.
În urmă cu mai mult de o lună, într-una dintre cele mai ploioase zile din această toamnă, Julius Meinl a oferit bucureștenilor o dimineață neașteptat de frumoasă: o parte din trenurile de metrou au circulat timp de două zile tapetate cu post-it-uri cu versuri. Ulterior, Julius Meinl a revenit cu un nou proiect, construind pe aceeași idee și lansând singura zi din an în care versurile s-au transformat în monedă de schimb!
Julius Meinl, ambasador al culturii cafenelelor vieneze - unde, de-a lungul secolelor, artiștii s-au întâlnit să își împărtășească unii altora gândurile, ideile și dorințele, sau pur și simplu să citească sau să își compună capodoperele – și-a făcut o misiune din a spune oamenilor că poezia poate transforma societatea în care trăim într-o lume mai bună și mai frumoasă.
Câteva argumente puteți găsi și în filmul prin care Julius Meinl încearcă să afle dacă poezia poate să schimbe lumea.

 
# # #
 
Încă din 1862, Julius Meinl a răspândit calitate, tradiție și inspirație tuturor poeților, zi de zi. Cine crede că poezia poate fi creată doar de poeți, cântăreți sau artiști, se înșală. Fiecare este poet în felul său. Poezia poate lua diferite forme, dar întotdeauna este o emanație a inspirației, iar inspirația este prezentă în fiecare dintre noi. S-ar putea ca unii să nu aibă nevoie de mult pentru a da frâu liber inspirației, iar alții să aibă nevoie de un imbold puternic. Julius Meinl este sursa perfectă de inspirație, o singură înghițitură din cafeaua noastră oferă gândurilor întreaga libertate de a curge în voie.
 
Urmareste-ne pe Google News
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp

Ti-a placut articolul?

Comentarii