De vineri, în cinematografe “Uneori faci filmele pe care nu le-ai văzut niciodată”, Gaspar Noé | LOVE 3D
De vineri, în cinematografe: “Uneori faci filmele pe care nu le-ai văzut niciodată”, Gaspar Noé | LOVE
15 Mar, 2016 16:25
ZIUA de Constanta
1367
Marime text
După Irreversible şi Enter the Void, regizorul Gaspar Noé revine pe ecrane cu o nouă provocare: LOVE 3D, o tulburătoare poveste de dragoste în trei desfăşurată la Paris. De vineri, 18 martie, în cinematografele româneşti. Distribuit de Independenţa Film. Un film Interzis Minorilor (18), conform C.N.C.
Mai jos aflaţi câteva amănunte mai puţin cunoscute despre film, dezvăluite chiar de regizor: de ce 3D, cine sunt cele două “actriţe” din rolurile principale, cum au fost realizate scenele de sex, respectiv care au fost referinţele cinematografice ale lui Gaspar Noé.
“Tuturor ne place să facem dragoste”, Gaspar Noé
“De ani de zile visez să fac un film care să reproducă pasiunea unui cuplu de îndrăgostiţi, cu toate excesele sale fizice şi emoţionale”, spune Gaspar Julio Noé în prezentarea filmului său. “Un fel de amour fou, o chintesenţă a ceea ce eu şi prietenii mei am experimentat la un moment dat”. LOVE 3D este un film cu numeroase scene de dragoste, lucru pe care nu-l mai întâlneşti în aşa zisele filme “normale”, cu toate că “tuturor ne place să facem dragoste”.
Gaspar Noé recunoaşte că, în adolescenţă, a fost mare consumator de filme porno, “ca majoritatea adolescenţilor care nu au o prietenă căreia să-i placă astfel de filme. Uneori faci filmele pe care nu le-ai văzut niciodată”.
“Am vrut să filmez ceva ce camerei rareori îi este permis - din varii motive, legale sau comerciale - şi anume dimensiunea organică a stării de a fi îndrăgostit”, spune regizorul. El este de părere că “LOVE nu e un film porno, ci un film cu multe scene de dragoste. E neobișnuit să vezi așa ceva în cinema-ul mainstream, de aceea te face să-l asociezi cu alt gen cinematografic. Cinema-ul cu rating X prezintă dragostea în manieră foarte ciudată, fără legătură cu viața sexuală a majorității oamenilor. Nu se reduce totul la shaved pussies, fake boobs, pompieri și polițiști. Chiar dacă se masturbează la astfel de scene, cei mai mulți oameni nu relaționează cu ele”.
Aflat la Festivalul Les Films de Cannes à Bucarest (unde LOVE a fost singurul film cu proiecție suplimentară), regizorul a declarat: "Sexul face parte din viaţă, la fel cum masturbarea e un fapt. Să faci dragoste este o situaţie comună, firească, ca şi gelozia. Ea este o boală a minţii, dar e esenţială". El a adăugat că este intrigat de faptul că, peste tot, mai ales la TV, se pot vedea imagini violente, imagini de război, însă cele de dragoste sunt condiţionate de orare şi legi de difuzare.
De ce 3D? Avantaje vs inconveniente
Noé a fost fascinat întotdeauna de imaginile tridimensionale. În urmă cu ceva timp, el a realizat o serie de fotografii în 3D şi a fost impresionat de cât de bine pot acestea să păstreze imaginea vie a ceva ce nu mai există. “O imagine tridimensională îţi dă impresia, aproape copilărească, de capturare a unui moment din trecut, mult mai bună decât orice imagine normală 2D”. Aşadar, cum LOVE spune povestea unei poveşti de dragoste pierdute, regizorul a decis să folosească această tehnică pentru a spori senzaţia de identificare a spectatorului cu personajul principal.
Au fost şi raţiuni financiare pentru alegerea acestui format pentru un film cu un buget redus cum a fost LOVE. „Inițial nu am gândit filmul în 3D dar, cu o lună înainte de începerea filmărilor, am aflat de niște fonduri pentru tehnologie ale Guvernului francez (cam 350.000 euro) pe care le puteam accesa dacă filmam în 3D”, îşi aminteşte regizorul într-un interviu acordat revistei Harper’s Bazaar. “Au fost și incoveniente. Camerele de filmat în 3D sunt atât de grele și de dificil de manevrat, încât toate scenele pe care am vrut să le filmez cu steadycam au devenit un coșmar.”
La vie d'Adèle, da. Ultimul tango la Paris, nu
În acelaşi interviu luat anul trecut, la proiecţia filmului de la Cannes, cineastul spune că i-a plăcut La vie d'Adèle (de Abdélatif Kechiche), însă la clasicul Ultimul tango la Paris al lui Bertolucci s-a plictisit.
“Actriţele” principale, întâlnite într-un club
Tot anul trecut, invitat fiind la Festivalul Les Films de Cannes à Bucarest, Gaspar Noé a dezvăluit că cele două “actriţe”, Aomi Muyock și Klara Kristin, au fost alese dintr-un club. „Mi-a plăcut carisma actorilor și faptul că n-au adus cu ei nici o prejudecată. Au fost ei înșiși. M-am străduit să creez o atmosferă de petrecere și de joc pe platou (...) Unele scene de sex sunt reale, altele mimate, dar am vrut ca toate să pară reale. Imaginile le-am creat pe platou. N-aveam referințe, spuneam doar: Hai să-i punem în pat și să găsim unghiul potrivit! Uneori, pentru scene de 40 de secunde filmam cîte două ore și alegeam trei momente magice de cîte un minut, din care trebuia să păstrăm unul pe care să-l reducem la 40 de secunde”, a continuat regizorul în interviul acordat Iuliei Blaga pentru Harper’s Bazaar.
Mai jos aflaţi câteva amănunte mai puţin cunoscute despre film, dezvăluite chiar de regizor: de ce 3D, cine sunt cele două “actriţe” din rolurile principale, cum au fost realizate scenele de sex, respectiv care au fost referinţele cinematografice ale lui Gaspar Noé.
“Tuturor ne place să facem dragoste”, Gaspar Noé
“De ani de zile visez să fac un film care să reproducă pasiunea unui cuplu de îndrăgostiţi, cu toate excesele sale fizice şi emoţionale”, spune Gaspar Julio Noé în prezentarea filmului său. “Un fel de amour fou, o chintesenţă a ceea ce eu şi prietenii mei am experimentat la un moment dat”. LOVE 3D este un film cu numeroase scene de dragoste, lucru pe care nu-l mai întâlneşti în aşa zisele filme “normale”, cu toate că “tuturor ne place să facem dragoste”.
Gaspar Noé recunoaşte că, în adolescenţă, a fost mare consumator de filme porno, “ca majoritatea adolescenţilor care nu au o prietenă căreia să-i placă astfel de filme. Uneori faci filmele pe care nu le-ai văzut niciodată”.
“Am vrut să filmez ceva ce camerei rareori îi este permis - din varii motive, legale sau comerciale - şi anume dimensiunea organică a stării de a fi îndrăgostit”, spune regizorul. El este de părere că “LOVE nu e un film porno, ci un film cu multe scene de dragoste. E neobișnuit să vezi așa ceva în cinema-ul mainstream, de aceea te face să-l asociezi cu alt gen cinematografic. Cinema-ul cu rating X prezintă dragostea în manieră foarte ciudată, fără legătură cu viața sexuală a majorității oamenilor. Nu se reduce totul la shaved pussies, fake boobs, pompieri și polițiști. Chiar dacă se masturbează la astfel de scene, cei mai mulți oameni nu relaționează cu ele”.
Aflat la Festivalul Les Films de Cannes à Bucarest (unde LOVE a fost singurul film cu proiecție suplimentară), regizorul a declarat: "Sexul face parte din viaţă, la fel cum masturbarea e un fapt. Să faci dragoste este o situaţie comună, firească, ca şi gelozia. Ea este o boală a minţii, dar e esenţială". El a adăugat că este intrigat de faptul că, peste tot, mai ales la TV, se pot vedea imagini violente, imagini de război, însă cele de dragoste sunt condiţionate de orare şi legi de difuzare.
De ce 3D? Avantaje vs inconveniente
Noé a fost fascinat întotdeauna de imaginile tridimensionale. În urmă cu ceva timp, el a realizat o serie de fotografii în 3D şi a fost impresionat de cât de bine pot acestea să păstreze imaginea vie a ceva ce nu mai există. “O imagine tridimensională îţi dă impresia, aproape copilărească, de capturare a unui moment din trecut, mult mai bună decât orice imagine normală 2D”. Aşadar, cum LOVE spune povestea unei poveşti de dragoste pierdute, regizorul a decis să folosească această tehnică pentru a spori senzaţia de identificare a spectatorului cu personajul principal.
Au fost şi raţiuni financiare pentru alegerea acestui format pentru un film cu un buget redus cum a fost LOVE. „Inițial nu am gândit filmul în 3D dar, cu o lună înainte de începerea filmărilor, am aflat de niște fonduri pentru tehnologie ale Guvernului francez (cam 350.000 euro) pe care le puteam accesa dacă filmam în 3D”, îşi aminteşte regizorul într-un interviu acordat revistei Harper’s Bazaar. “Au fost și incoveniente. Camerele de filmat în 3D sunt atât de grele și de dificil de manevrat, încât toate scenele pe care am vrut să le filmez cu steadycam au devenit un coșmar.”
La vie d'Adèle, da. Ultimul tango la Paris, nu
În acelaşi interviu luat anul trecut, la proiecţia filmului de la Cannes, cineastul spune că i-a plăcut La vie d'Adèle (de Abdélatif Kechiche), însă la clasicul Ultimul tango la Paris al lui Bertolucci s-a plictisit.
“Actriţele” principale, întâlnite într-un club
Tot anul trecut, invitat fiind la Festivalul Les Films de Cannes à Bucarest, Gaspar Noé a dezvăluit că cele două “actriţe”, Aomi Muyock și Klara Kristin, au fost alese dintr-un club. „Mi-a plăcut carisma actorilor și faptul că n-au adus cu ei nici o prejudecată. Au fost ei înșiși. M-am străduit să creez o atmosferă de petrecere și de joc pe platou (...) Unele scene de sex sunt reale, altele mimate, dar am vrut ca toate să pară reale. Imaginile le-am creat pe platou. N-aveam referințe, spuneam doar: Hai să-i punem în pat și să găsim unghiul potrivit! Uneori, pentru scene de 40 de secunde filmam cîte două ore și alegeam trei momente magice de cîte un minut, din care trebuia să păstrăm unul pe care să-l reducem la 40 de secunde”, a continuat regizorul în interviul acordat Iuliei Blaga pentru Harper’s Bazaar.
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp
Comentarii