TURISM TRANSFRONTALIER LA MAREA NEAGRĂ
TURISM TRANSFRONTALIER LA MAREA NEAGRĂ
26 Feb, 2014 19:28
ZIUA de Constanta
1408
Marime text
Partenerii din cadrul proiectului „Crearea unei reţele pentru dezvoltarea durabilă a turismului la Marea Neagră în Bulgaria, România, Ucraina, Moldova şi Georgia“ s-au reunit la Chișinău, în Republica Moldova, în perioada 24-25 februarie, pentru a discuta referitor la progresul implementării proiectului. Obiectivul principal al proiectului este crearea unei rețele turistice la Marea Neagră, care să furnizeze un serviciu de gestionare online a informațiilor privind ofertele turistice și posibilitățile de petrecere a timpului liber în regiunea Mării Negre, la nivel local, național și transfrontalier. Partenerii în proiect sunt: Primăria din Varna (Bulgaria), Centrul Economic pentru Marea Neagră (Bulgaria), Primăria din Odesa – Departamentul de Cultură şi Turism (Ucraina), Academia de Știinţe de Mediu – Sucursala de la Marea Neagră (Ucraina), Asociaţia Europeană de Mediu (România), Universitatea de Stat din Tbilisi - Departamentul de Geografie al Facultăţii de Ştiinţe Sociale şi Politice (Georgia), AGRICOLA (Ucraina) şi Uniunea Internaţională de Studiu a Cuaternarului – INQUA Moldova (Republica Moldova).
Chestionar pentru operatorii din turism
Discuțiile s-au axat pe elaborarea unui chestionar pentru factorii interesați, a unor oferte turistice și designul informațiilor pentru website-ul proiectului. Scopul acestui chestionar este identificarea factorilor interesați activi în domeniul turismului în regiunea Mării Negre (tour-operatori, agenții de turism, hoteluri, restaurante etc.), în ceea ce privește forma de organizare, tipul de servicii oferite, disponibilitatea de a face parte din rețeaua de tururi transfrontaliere și percepția acestora privind dezvoltarea pieței. În cadrul întâlnirii, s-a analizat website-ul Black Sea Tourism Net și s-au făcut propuneri și sugestii pentru îmbunătățirea acestuia. În următoarele luni, se vor organiza în cele cinci state partenere workshop-uri naționale cu factorii interesați din domeniul turistic, în cadrul cărora se vor discuta rezultatele chestionarelor și va fi stabilită strategia viitoare a Rețelei turistice de la Marea Neagră.
Tururi transfrontaliere
În cadrul întâlnirii, au fost creionate propunerile de tururi, plecând de la ideea că regiunea Mării Negre trebuie promovată atât ca o destinație unitară, cât și ca țări individuale. Au fost selectate șase categorii de tururi ca prioritare pentru a fi dezvoltate ulterior în regiune: 1. Tururi maritime: croaziere și navigație; 2. Tururi istorice care interconectează regiunea Mării Negre prin moștenirea antică comună greacă, romană și bizantină; 3. Tururi etnografice (tradiții regionale); 4. Tururi în natură; 5. Ciclism și excursii pe jos; 6. Tururi gastronomice (bucătărie tradițională și vinuri).
Întâlnirea de lucru s-a încheiat cu o vizită practică la Combinatul de Vinuri de Calitate Mileştii Mici. Localitatea a devenit faimoasă pentru colecția sa de vinuri (Colecția de Aur). Aceasta a intrat în Cartea Recordurilor ca cea mai mare colecție de vinuri din Europa, cu peste 1,5 milioane de sticle. În total, numărul de sticle prezente în pivnițele de la Mileștii Mici depășește 2 milioane. Complexul de galerii (pivnițe) de la Mileștii Mici este la rândul său cel mai mare din Europa, întinzându-se pe aproape 250 km, din care doar 120 km sunt folosiți. O astfel de locație poate fi integrată într-un tur transfrontalier de tip gastronomic, cuplată, spre exemplu, cu Crama de la Murfatlar (Constanța, România).
Chestionar pentru operatorii din turism
Discuțiile s-au axat pe elaborarea unui chestionar pentru factorii interesați, a unor oferte turistice și designul informațiilor pentru website-ul proiectului. Scopul acestui chestionar este identificarea factorilor interesați activi în domeniul turismului în regiunea Mării Negre (tour-operatori, agenții de turism, hoteluri, restaurante etc.), în ceea ce privește forma de organizare, tipul de servicii oferite, disponibilitatea de a face parte din rețeaua de tururi transfrontaliere și percepția acestora privind dezvoltarea pieței. În cadrul întâlnirii, s-a analizat website-ul Black Sea Tourism Net și s-au făcut propuneri și sugestii pentru îmbunătățirea acestuia. În următoarele luni, se vor organiza în cele cinci state partenere workshop-uri naționale cu factorii interesați din domeniul turistic, în cadrul cărora se vor discuta rezultatele chestionarelor și va fi stabilită strategia viitoare a Rețelei turistice de la Marea Neagră.
Tururi transfrontaliere
În cadrul întâlnirii, au fost creionate propunerile de tururi, plecând de la ideea că regiunea Mării Negre trebuie promovată atât ca o destinație unitară, cât și ca țări individuale. Au fost selectate șase categorii de tururi ca prioritare pentru a fi dezvoltate ulterior în regiune: 1. Tururi maritime: croaziere și navigație; 2. Tururi istorice care interconectează regiunea Mării Negre prin moștenirea antică comună greacă, romană și bizantină; 3. Tururi etnografice (tradiții regionale); 4. Tururi în natură; 5. Ciclism și excursii pe jos; 6. Tururi gastronomice (bucătărie tradițională și vinuri).
Întâlnirea de lucru s-a încheiat cu o vizită practică la Combinatul de Vinuri de Calitate Mileştii Mici. Localitatea a devenit faimoasă pentru colecția sa de vinuri (Colecția de Aur). Aceasta a intrat în Cartea Recordurilor ca cea mai mare colecție de vinuri din Europa, cu peste 1,5 milioane de sticle. În total, numărul de sticle prezente în pivnițele de la Mileștii Mici depășește 2 milioane. Complexul de galerii (pivnițe) de la Mileștii Mici este la rândul său cel mai mare din Europa, întinzându-se pe aproape 250 km, din care doar 120 km sunt folosiți. O astfel de locație poate fi integrată într-un tur transfrontalier de tip gastronomic, cuplată, spre exemplu, cu Crama de la Murfatlar (Constanța, România).
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp
Comentarii