CN APMC emite informatii false privind solicitarile Operatorului Portuar si ale Federatiei Nationale a Sindicatelor Portuare Constanța, 30 martie 2015
CN APMC emite informatii false privind solicitarile Operatorului Portuar si ale Federatiei Nationale a Sindicatelor
30 Mar, 2015 15:29
ZIUA de Constanta
1581
Marime text
Urmare a comunicatului de presa transmis in data de 24.03.2015 de catre Compania Nationala „Administratia Porturilor Maritime" S.A. Constanta, privind solicitarile celor doua organizatii reprezentative, Organizatia Patronala „Operatorul Portuar" Constanta face urmatoarele clarificari:
1. Protestele initiate in data de 9 martie 2015 de catre cele doua organizatii, nu reprezinta actiuni in forta, ci doar o consecinta a numeroaselor demersuri anterioare, efectuate in scopul reglementarii problemelor existente pe platforma portuara si sesizate in mod constant, dar nereglementate de autoritatea portuara.
Numeroasele demersuri ale Operatorului Portuar in scopul demararii procedurii de subconcesiune, solicitarile repetate in vederea consultarii sale in procesul de elaborare al Master Planului, cat si cele privind clarificarea componentei tarifului UDP si privind necesitatea majorarii acestuia, au fost ignorate total de catre reprezentantii CN APMC, acestia ignorand orice propunere venita din partea operatorilor privati.
Operatorul Portuar cat si Federatia Nationala a Sindicatelor Portuare au refuzat intradevar dialogul, doar in contextul protestelor in curs de desfasurare, considerand ca in acest moment invitatiile la dialog sunt tardive si inoportune, fiind depasita etapa unui dialog constructiv si nemairecunoscand in acest moment, legitimitatea si capacitatile profesionale ale actualului Consiliu de Administratie si a conducerii executive.
2. Referitor la Master Planul Portului Constanta, Operatorul Portuar si Federatia Nationala a Sindicatelor Portuare nu au contestat in niciun moment necesitatea si importanta intocmirii unui astfel de proiect pentru Portul Constanta, ci au sesizat constant faptul ca in elaborarea acestuia, CN APMC a manifestat rea credinta, punand la dispozitia consultantului date eronate si false, ca acest Master Plan este in total dezacord cu Master Planul General de Transport al Romaniei si faptul ca acesta a fost intocmit fara consultari prealabile intre compania nationala si comunitatea portuara.
Totodata, mentionam faptul ca, desi Master Planul nu este „un document restrictiv”, CN APMC a refuzat sa dea curs sesizarilor si criticilor formulate de catre operatori, iar in cadrul intalnirii din data de 9 martie 2015, a avut loc doar o prezentare a consultantului, punctele de vedere exprimate si intrebarile adresate cu aceasta ocazie de catre comunitatea portuara ramanand de asemenea fara raspuns.
3. Politica tarifara a CN APMC nu este transparenta.
Desi s-a solicitat in numeroase randuri sa se comunice in mod transparent si defalcat care sunt componentele tarifelor practicate de companie, cat si o motivare completa si intemeiata pentru cresterea solicitata, CN APMC a invocat faptul ca toate aceste informatii reprezinta ”o componenta a strategiei comerciale a companiei” si nu pot fi divulgate.
De asemenea, desi componenta tarifului UDP a fost convenita bilateral si acceptata de comun acord in contractul incheiat intre parti, aceasta a fost modificata de-a lungul timpului in mod constant, fara acordul operatorilor portuari, iar in prezent acopera cheltuieli pentru servicii inexistente.
In consecinta, consideram ca modificarea unilaterala a tarifelor, transmisa in mod abuziv sub forma unor acte aditionale si a unor facturi fiscale aferente, fara o negociere prealabila, desi conform contractelor existente, acestea pot fi revizuite doar cu acordul partilor, reprezinta un abuz, prin incalcarea legislatiei in materie.
Referitor la cresterea chiriilor si la impactul avut de aceasta crestere asupra cheltuielilor operationale ale operatorilor portuari, apreciem ca va avea un impact semnificativ asupra bugetului, planurilor de afaceri si existentei oricarei societati si vor afecta competitivitatea pe plan regional, generand totodata reducerea traficului prin Portul Constanta.
4. In ceea ce priveste precizarea reprezentantilor CN APMC potrivit careia procedura de subconcesiune a bunurilor proprietate publica a statului „a fost demarata inca din anii trecuti, fiind in prezent in derulare si dependenta de contextul legislativ actual”, atragem atentia ca, operatorii portuari, in cursul ultimelor 15 luni, si-au manifestat explicit, in numeroase randuri, individual sau prin intermediul Organizatiei, acordul in sensul demararii procedurii de negociere si incheiere a contractelor de subconcesiune cu CN APMC , in calitate de concesionar al acestor bunuri.
De asemenea, mentionam ca in prezent, exista cadrul legal necesar demararii acestei proceduri, respectiv H.G. 80/2008 – pentru aprobarea concesionarii, prin atribuirea directa a bunurilor proprietatea publica a statului aflate in administrarea Ministerului Transporturilor, O.G. 22/1999 – privind administrarea porturilor si cailor navigabile, O.U.G. 54/2006 – privind regimul contractelor de concesiune de bunuri proprietate publica.
Astfel, in pofida existentei reglementarilor legale, in pofida tuturor demersurilor operatorilor, inclusiv a comunicarii unui proiect de contract, si totodata fiind clarificate si agreate toate aspectele privind cadrul legal si organizatoric legate de demararea acestei proceduri, consideram ca aceste tergiversari nu au o cauza obiectiva, sunt voite si afecteaza in mod negativ strategia de dezvoltare a fiecaruia dintre operatori.
5. Referitor la precizarea potrivit careia „Operatorul Portuar nu reprezinta intreaga comunitate portuara, ci doar 4-5 companii din Portul Constanta”, mentionam ca Organizatia Patronala „Operatorul Portuar” Constanta este infiintata inca din anul 1992, fiind singura organizatie patronala reprezentativa pe platforma portuara, care reprezinta, promoveaza si apara interesele economice, tehnice si juridice ale membrilor sai.
In prezent, aceasta reuneste un numar de 35 de membri care, prin activitatea lor contribuie cu peste 85% la veniturile Administratiei Portului Constanta, iar cei peste 6000 de salariati ai acestora, reprezinta mai bine de 60% din numărul total de persoane angajate pe platforma portuara.
Precizam de asemenea ca, interesul in scopul reglementarii problemelor sesizate, apartine intregii comunitati portuare.
###
Despre Organizația Patronală ”Operatorul Portuar” Constanța
Reunește 35 de companii care își desfășoară activitatea pe domeniul portuar.
În cadrul companiilor membre ale Organizației Patronale își desfășoară activitatea peste 6.000 salariați, ceea ce reprezintă mai bine de 60% din numărul total de persoane angajate pe domeniul portuar.
Companiile membre ale Organizației Patronale, prin activitatea desfășurată, contribuie cu peste 85% la veniturile Administrației Portului Constanța (CN APM).
Contribuția Organizației Patronale la bugetul local prin activitatea desfășurată este de cca 2 milioane de euro între 2011-2013, ceea ce reprezintă aproximativ 30% din respectivul buget.
Contribuția Organizației Patronale la bugetul de stat este de 45 milioane de euro/3 ani (2011-2013).
1. Protestele initiate in data de 9 martie 2015 de catre cele doua organizatii, nu reprezinta actiuni in forta, ci doar o consecinta a numeroaselor demersuri anterioare, efectuate in scopul reglementarii problemelor existente pe platforma portuara si sesizate in mod constant, dar nereglementate de autoritatea portuara.
Numeroasele demersuri ale Operatorului Portuar in scopul demararii procedurii de subconcesiune, solicitarile repetate in vederea consultarii sale in procesul de elaborare al Master Planului, cat si cele privind clarificarea componentei tarifului UDP si privind necesitatea majorarii acestuia, au fost ignorate total de catre reprezentantii CN APMC, acestia ignorand orice propunere venita din partea operatorilor privati.
Operatorul Portuar cat si Federatia Nationala a Sindicatelor Portuare au refuzat intradevar dialogul, doar in contextul protestelor in curs de desfasurare, considerand ca in acest moment invitatiile la dialog sunt tardive si inoportune, fiind depasita etapa unui dialog constructiv si nemairecunoscand in acest moment, legitimitatea si capacitatile profesionale ale actualului Consiliu de Administratie si a conducerii executive.
2. Referitor la Master Planul Portului Constanta, Operatorul Portuar si Federatia Nationala a Sindicatelor Portuare nu au contestat in niciun moment necesitatea si importanta intocmirii unui astfel de proiect pentru Portul Constanta, ci au sesizat constant faptul ca in elaborarea acestuia, CN APMC a manifestat rea credinta, punand la dispozitia consultantului date eronate si false, ca acest Master Plan este in total dezacord cu Master Planul General de Transport al Romaniei si faptul ca acesta a fost intocmit fara consultari prealabile intre compania nationala si comunitatea portuara.
Totodata, mentionam faptul ca, desi Master Planul nu este „un document restrictiv”, CN APMC a refuzat sa dea curs sesizarilor si criticilor formulate de catre operatori, iar in cadrul intalnirii din data de 9 martie 2015, a avut loc doar o prezentare a consultantului, punctele de vedere exprimate si intrebarile adresate cu aceasta ocazie de catre comunitatea portuara ramanand de asemenea fara raspuns.
3. Politica tarifara a CN APMC nu este transparenta.
Desi s-a solicitat in numeroase randuri sa se comunice in mod transparent si defalcat care sunt componentele tarifelor practicate de companie, cat si o motivare completa si intemeiata pentru cresterea solicitata, CN APMC a invocat faptul ca toate aceste informatii reprezinta ”o componenta a strategiei comerciale a companiei” si nu pot fi divulgate.
De asemenea, desi componenta tarifului UDP a fost convenita bilateral si acceptata de comun acord in contractul incheiat intre parti, aceasta a fost modificata de-a lungul timpului in mod constant, fara acordul operatorilor portuari, iar in prezent acopera cheltuieli pentru servicii inexistente.
In consecinta, consideram ca modificarea unilaterala a tarifelor, transmisa in mod abuziv sub forma unor acte aditionale si a unor facturi fiscale aferente, fara o negociere prealabila, desi conform contractelor existente, acestea pot fi revizuite doar cu acordul partilor, reprezinta un abuz, prin incalcarea legislatiei in materie.
Referitor la cresterea chiriilor si la impactul avut de aceasta crestere asupra cheltuielilor operationale ale operatorilor portuari, apreciem ca va avea un impact semnificativ asupra bugetului, planurilor de afaceri si existentei oricarei societati si vor afecta competitivitatea pe plan regional, generand totodata reducerea traficului prin Portul Constanta.
4. In ceea ce priveste precizarea reprezentantilor CN APMC potrivit careia procedura de subconcesiune a bunurilor proprietate publica a statului „a fost demarata inca din anii trecuti, fiind in prezent in derulare si dependenta de contextul legislativ actual”, atragem atentia ca, operatorii portuari, in cursul ultimelor 15 luni, si-au manifestat explicit, in numeroase randuri, individual sau prin intermediul Organizatiei, acordul in sensul demararii procedurii de negociere si incheiere a contractelor de subconcesiune cu CN APMC , in calitate de concesionar al acestor bunuri.
De asemenea, mentionam ca in prezent, exista cadrul legal necesar demararii acestei proceduri, respectiv H.G. 80/2008 – pentru aprobarea concesionarii, prin atribuirea directa a bunurilor proprietatea publica a statului aflate in administrarea Ministerului Transporturilor, O.G. 22/1999 – privind administrarea porturilor si cailor navigabile, O.U.G. 54/2006 – privind regimul contractelor de concesiune de bunuri proprietate publica.
Astfel, in pofida existentei reglementarilor legale, in pofida tuturor demersurilor operatorilor, inclusiv a comunicarii unui proiect de contract, si totodata fiind clarificate si agreate toate aspectele privind cadrul legal si organizatoric legate de demararea acestei proceduri, consideram ca aceste tergiversari nu au o cauza obiectiva, sunt voite si afecteaza in mod negativ strategia de dezvoltare a fiecaruia dintre operatori.
5. Referitor la precizarea potrivit careia „Operatorul Portuar nu reprezinta intreaga comunitate portuara, ci doar 4-5 companii din Portul Constanta”, mentionam ca Organizatia Patronala „Operatorul Portuar” Constanta este infiintata inca din anul 1992, fiind singura organizatie patronala reprezentativa pe platforma portuara, care reprezinta, promoveaza si apara interesele economice, tehnice si juridice ale membrilor sai.
In prezent, aceasta reuneste un numar de 35 de membri care, prin activitatea lor contribuie cu peste 85% la veniturile Administratiei Portului Constanta, iar cei peste 6000 de salariati ai acestora, reprezinta mai bine de 60% din numărul total de persoane angajate pe platforma portuara.
Precizam de asemenea ca, interesul in scopul reglementarii problemelor sesizate, apartine intregii comunitati portuare.
###
Despre Organizația Patronală ”Operatorul Portuar” Constanța
Reunește 35 de companii care își desfășoară activitatea pe domeniul portuar.
În cadrul companiilor membre ale Organizației Patronale își desfășoară activitatea peste 6.000 salariați, ceea ce reprezintă mai bine de 60% din numărul total de persoane angajate pe domeniul portuar.
Companiile membre ale Organizației Patronale, prin activitatea desfășurată, contribuie cu peste 85% la veniturile Administrației Portului Constanța (CN APM).
Contribuția Organizației Patronale la bugetul local prin activitatea desfășurată este de cca 2 milioane de euro între 2011-2013, ceea ce reprezintă aproximativ 30% din respectivul buget.
Contribuția Organizației Patronale la bugetul de stat este de 45 milioane de euro/3 ani (2011-2013).
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp
Comentarii