Comunicat de presa ref masuri sprijinire activitati de imbunatatiri funciare
Comunicat de presa ref masuri sprijinire activitati de imbunatatiri funciare
25 Mar, 2015 13:50
ZIUA de Constanta
1145
Marime text
Guvernul a adoptat, printr-o Ordonanță de Urgență, unele măsuri în scopul sprijinirii activității Agenției Naționale de Îmbunătățiri Funciare (ANIF).
Potrivit actului normativ, se suplimentează cu 995 numărul de posturi din cadrul ANIF și al filialelor teritoriale, schema de personal a acestei instituții ajungând astfel la 2.495 de salariați. Măsura a fost luată în condițiile în care prin OUG nr.82/2011 numărul de posturi din cadrul acestei instituții s-a redus de la 5.000 de angajați, la 1.500.
Concedierea, în 2011, a 3.500 de angajați a generat o serie de disfuncționalități în activitatea ANIF:
De asemenea, actul normativ stabilește că se aprobă anual cuantumul tarifului de îmbunătățiri funciare de către Consiliul de de conducere al ANIF, la propunerea directorului general al acestei instituții.
Potrivit analizei cu privire la cheltuielile pe care le implică aplicarea acestui act normativ, rezultă o cheltuială anuală totală cu personalul de 19,683 milioane de lei. Însă, prin activitatea personalului angajat suplimentar se vor reduce anual cheltuielile înregistrate în prezent cu paza infrastructurii de îmbunătățiri funciare și cele de mentenanță a stațiilor de pompare cu suma de 26,592 milioane de lei. Prin urmare, rezulta un impact financiar pozitiv asupra bugetului general consolidat.
Neaplicarea în regim de urgență a măsurilor incluse în acest act normativ ar aduce prejudicii amenajărilor și lucrărilor de îmbunătățiri funciare din proprietatea publică a statului, funcționării acestora, îngreunând accesul direct sau indirect al locuitorilor din mediul rural la lucrările de îmbunătățiri funciare.
Potrivit actului normativ, se suplimentează cu 995 numărul de posturi din cadrul ANIF și al filialelor teritoriale, schema de personal a acestei instituții ajungând astfel la 2.495 de salariați. Măsura a fost luată în condițiile în care prin OUG nr.82/2011 numărul de posturi din cadrul acestei instituții s-a redus de la 5.000 de angajați, la 1.500.
Concedierea, în 2011, a 3.500 de angajați a generat o serie de disfuncționalități în activitatea ANIF:
- imposibilitatea funcționării stațiilor de pompare pentru irigații și desecare, în condiții de siguranță și conform solicitărilor producătorilor agricoli;
- imposibilitatea urmăririi permanente a stării tehnice a amenajărilor de îmbunătățiri funciare;
- nerespectarea regulamentelor de exploatare la construcțiile hidrotehnice.
De asemenea, actul normativ stabilește că se aprobă anual cuantumul tarifului de îmbunătățiri funciare de către Consiliul de de conducere al ANIF, la propunerea directorului general al acestei instituții.
Potrivit analizei cu privire la cheltuielile pe care le implică aplicarea acestui act normativ, rezultă o cheltuială anuală totală cu personalul de 19,683 milioane de lei. Însă, prin activitatea personalului angajat suplimentar se vor reduce anual cheltuielile înregistrate în prezent cu paza infrastructurii de îmbunătățiri funciare și cele de mentenanță a stațiilor de pompare cu suma de 26,592 milioane de lei. Prin urmare, rezulta un impact financiar pozitiv asupra bugetului general consolidat.
Neaplicarea în regim de urgență a măsurilor incluse în acest act normativ ar aduce prejudicii amenajărilor și lucrărilor de îmbunătățiri funciare din proprietatea publică a statului, funcționării acestora, îngreunând accesul direct sau indirect al locuitorilor din mediul rural la lucrările de îmbunătățiri funciare.
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp
Comentarii