Strategia națională privind incluziunea socială și reducerea sărăciei
Strategia națională privind incluziunea socială și reducerea sărăciei
27 May, 2015 18:30
ZIUA de Constanta
837
Marime text
Printr-o Hotărâre adoptată astăzi, Guvernul a aprobat Strategia națională privind incluziunea socială și reducerea sărăciei pentru perioada 2015-2020 și Planul strategic de acțiuni pentru perioada 2015-2020. Documentele creează cadrul legal și strategic în domeniu și îndeplinesc o condiționalitate ex-ante a României, stabilită de Comisia Europeană pentru accesarea fondurilor structurale aferente perioadei de programare 2014-2020.
Strategia urmărește două linii generale de acțiune – reducerea sărăciei și promovarea incluziunii sociale –, având două domenii distincte de politici: politici care vizează persoanele (ocuparea forței de muncă, prestații de natură socială, acces la finanțare, educație, sănătate, locuințe) și politici zonale (zonele rurale și comunitățile urbane marginalizate, inclusiv cele de romi).
Principalele rezultate vizate prin implementarea Strategiei sunt:
Persoanele și/sau familiile sărace sunt cele al căror venit anual este sub 60% din venitul mediu, exprimat per echivalent adult. În anul 2008, în acest grup se aflau aproape 5 milioane de români. Sărăcia absolută a crescut în România, în perioada 2008-2012, de la 23,4% în 2008, la 27,7% în 2012. De asemenea, în 2013, 40,4% din populația țării era expusă riscului de sărăcie și excluziune socială. La nivelul anului 2012 (ultimul pentru care există date), sărăcia era de trei ori mai mare în zonele rurale decât în cele urbane, iar o treime dintre copiii României trăia în sărăcie.
Obiectivul Guvernului este ca, prin măsurile aplicate, din 2012 până în 2020, cel puțin 400.000 de persoane să fie scoase din categoria populației sărace.
Biroul de presă
Strategia urmărește două linii generale de acțiune – reducerea sărăciei și promovarea incluziunii sociale –, având două domenii distincte de politici: politici care vizează persoanele (ocuparea forței de muncă, prestații de natură socială, acces la finanțare, educație, sănătate, locuințe) și politici zonale (zonele rurale și comunitățile urbane marginalizate, inclusiv cele de romi).
Principalele rezultate vizate prin implementarea Strategiei sunt:
- Creșterea gradului de ocupare a persoanelor sărace și vulnerabile prin programe de activare pe piața muncii;
- Creșterea sprijinului financiar pentru persoanelor cu venituri reduse (venitul minim de inserție – VMI) și introducerea stimulentelor pro-activare;
- Promovarea incluziunii sociale a comunităților marginalizate printr-o abordare integrată, concentrată asupra copiilor;
- Îmbunătățirea funcționalității serviciilor sociale;
- Integrarea beneficiilor de asistență socială, a serviciilor sociale, a serviciilor de ocupare și a altor servicii publice prin transformarea asistentului social într-un „integrator” cu o atribuție solidă de management de caz;
- Investiții într-un sistem de e-asistență socială;
- Creșterea rolului economiei sociale;
- Consolidarea mecanismelor de coordonare, monitorizare și evaluare.
Persoanele și/sau familiile sărace sunt cele al căror venit anual este sub 60% din venitul mediu, exprimat per echivalent adult. În anul 2008, în acest grup se aflau aproape 5 milioane de români. Sărăcia absolută a crescut în România, în perioada 2008-2012, de la 23,4% în 2008, la 27,7% în 2012. De asemenea, în 2013, 40,4% din populația țării era expusă riscului de sărăcie și excluziune socială. La nivelul anului 2012 (ultimul pentru care există date), sărăcia era de trei ori mai mare în zonele rurale decât în cele urbane, iar o treime dintre copiii României trăia în sărăcie.
Obiectivul Guvernului este ca, prin măsurile aplicate, din 2012 până în 2020, cel puțin 400.000 de persoane să fie scoase din categoria populației sărace.
Biroul de presă
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp
Comentarii