Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
Ziua Constanta
//
13:01 22 12 2024 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

A fost aprobat Programul START

ro

22 Jun, 2009 15:53 2718 Marime text

Nr.764/22.06.2009

GUVERNUL ROMÂNIEI PRIN
AGENŢIA PENTRU IMPLEMENTAREA PROIECTELOR ŞI PROGRAMELOR PENTRU ÎNTRERINDERI MICI ŞI MIJLOCII
SPRIJINǍ TINERII PRIN „PROGRAMULUI PENTRU DEZVOLTAREA ABILITĂŢILOR ANTREPRENORIALE ÎN RÂNDUL TINERILOR ŞI FACILITAREA ACCESULUI ACESTORA LA FINANŢARE – START”,

Prin Decizia Preşedintelui Agenţiei pentru Implementarea Proiectelor şi Programelor pentru Întreprinderi Mici şi Mijlocii nr. 145/12.06.2009, publicat în Monitorul Oficial nr. 420 din 19.06.2009, a fost aprobat „Programul pentru dezvoltarea abilităţilor antreprenoriale în rândul tinerilor şi facilitarea accesului acestora la finanţare – START”,

Obiectivul Programului
Obiectivul Programului îl constituie stimularea înfiinţării de noi microîntreprinderi, îmbunătăţirea performanţelor economice ale celor existente, creşterea potenţialului de accesare a surselor de finanţare şi dezvoltarea aptitudinilor antreprenoriale ale tinerilor în scopul implicării acestora în structuri economice private.
 
Bugetul Programului
Bugetul alocat pentru anul 2009 este de 4.500 mii lei pentru acordarea de alocaţii financiare nerambursabile.

Programul se va derula in 2 etape:
- etapa I -cursuri gratuite de pregătire antreprenorială UNCTAD EMPRETEC pentru dezvoltarea competenţelor personale antreprenoriale dezvoltat de Universitatea Harvard împreună cu Management Systems International şi McBeer & Co  care se va desfăşura pe parcursul a 9 zile calendaristice.
- etapa a II-a reprezinta implementarea celor mai bune Planuri de Afaceri în următoarele condiţii:

Beneficiari eligibili
Pot beneficia de prevederile Programului persoanele fizice şi societăţi comerciale (microîntreprinderi), care îndeplinesc cumulativ, la data completarii on-line a formularului de inscriere, criteriile de eligibilitate specifice Progamului.

Tipul de ajutor financiar
In cadrul etapei a II-a se finanţeaza cele mai bune Planuri de Afaceri prin urmatoarele scheme de finanţare:
a) Schema de finanţare cu credit bancar:
Alocaţie Financiară Nerambursabilă – maxim 49% din valoarea cheltuielilor eligibile aferente proiectului de investiţii , dar nu mai mult de 60.000 lei/beneficiar;
- credit bancar - maxim 41% din valoarea cheltuielilor eligibile aferente proiectului de investiţii, dar nu mai mult de 50.000 lei/beneficiar - acordat de către instituţia de credit parteneră. Instituţia de credit parteneră poate acorda finanţare si pentru cheltuielile neeligibile aferente proiectului de investiţii;
- contribuţie proprie – minim 10% din valoarea cheltuielilor eligibile aferente proiectului de investiţii.


b) Schema de finanţare fără credit bancar :
Alocaţie Financiară Nerambursabilă – maxim 49% din valoarea cheltuielilor eligibile aferente proiectului de investiţii, dar nu mai mult de 60.000 lei/beneficiar
- contribuţie proprie – minim 51% din valoarea cheltuielilor eligibile aferente proiectului de investiţii.

In cadrul etapei a II- a se finanţeaza urmatoarele tipuri de cheltuieli:
1. Echipamente tehnologice (maşini, utilaje şi instalaţii de lucru - inclusiv software-ul aferent, subgrupa 2.1, conform Hotărârii Guvernului nr. 2139/2004 pentru aprobarea catalogului privind clasificarea şi duratele normale de funcţionare a mijloacelor fixe, cu modificările şi completările ulterioare );
2. Aparate şi instalaţii de măsură, control şi reglare (subgrupa 2.2 conform Hotărârii Guvernului nr.  2139/2004 pentru aprobarea catalogului privind clasificarea si duratele normale de funcţionare a mijloacelor fixe, cu modificările şi completările ulterioare );
3. Mijloace de transport auto pentru mărfuri (subclasa 2.3.2.2 conform Hotărârii Guvernului nr. 2139/2004 pentru aprobarea catalogului privind clasificarea si duratele normale de funcţionare a mijloacelor fixe, cu modificările şi completările ulterioare );
4. Licenţe, brevete, mărci, francize, etichetare ecologică;
5. Taxe pentru înfiinţare societate comercială la Registrul Comerţului (doar pentru aplicanţi persoane fizice).

           OTIMMC demarează implementarea Programului în termen de 5 zile de la data publicării acestuia în Monitorul Oficial al României.
        


  Din data de 25.06.2009, ora 9.00 până în data de 01.07.2009, ora 20.00, solicitanţii se pot inscrie in cadrul etapei I - cursuri gratuite de pregătire antreprenorială UNCTAD EMPRETEC - prin completarea on-line a formularului de preselecţie, conform aplicaţiei software care va fi disponibilă pe pagina web a instituţiei, la adresa www.animmc.ro.

RELAŢII SUPLIMENTARE SE POT OBŢINE DE LA SEDIUL O.T.I.M.M.C. CONSTANŢA, Bld. Tomis, nr.79-81, et.1, cod poştal 900669 (POŞTA MARE), Tel. 0241.66.12.53, Fax. 0241.66.12.54, CONSTANŢA sau la adresa http://www.animmc.ro/programe/start2009/

Biroul de presa

Urmareste-ne pe Google News
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp

Ti-a placut articolul?

Comentarii