Retrospectivă 2024 Insolvența Damen Shipyards Mangalia SA. An greu pentru angajații din șantier, încheiat cu peste 290 de disponibilizări
Retrospectivă 2024: Insolvența Damen Shipyards Mangalia SA. An greu pentru angajații din șantier, încheiat
12 Jan, 2025 17:00
ZIUA de Constanta
257
Marime text
- Tribunalul Constanța a decis miercuri, 19 iunie 2024, ca Damen Shipyards Mangalia SA (Șantierul Mangalia) să intre în insolvență!
Anul 2024 a fost un an încărcat pentru mediul de afaceri, iar intrarea în insolvență a Șantierului Naval Damen de la Mangalia a fost o lovitură pe piața de profil. Cotidianul ZIUA de Constanța prezintă o retrospectivă a elementelor ce au marcat anul 2024 și a dus la intrarea în insolvență a unei companii puternice din sudul litoralului românesc.
Dan Egmond Ognef a renunțat la mandatul din directoratul companiei Damen Shipyards Mangalia SA, decizia Consiliului de Supraveghere prin care s-a luat la cunoștință de demisia sa fiind publicată în Monitorul Oficial al României, la începutul lui 2024. Conform sursei citate, CS s-a întrunit în cadrul ședinței din 27 noiembrie 2023 pentru a luat la cunoștință de renunțarea la mandat / demisia lui Dan Egmond Ognef din funcția de membru al directoratului, depusă la data de 1 noiembrie 2023.
În locul său, a fost numit cetățeanul indian Pravin Jape, pentru durata rămasă membrilor directoratului în funcție, respectiv începând cu data deciziei CS și până la data de 10 noiembrie 2026.
Discuții la MEAT, în primăvara 2024
Marți, 19 martie 2024, la sediul Ministerului Economiei, Antreprenoriatului și Turismului (MEAT), ministrul Ștefan-Radu Oprea a primit delegația reprezentanților Sindicatului Liber Navalistul, formată din președintele Laurențiu Gobeajă, vicepreședintele Eugen Arsenie, avocat Emil Tatu, însoțiți de secretarul general al Blocului Național Sindical, Horațiu Raicu, se arată într-un comunicat al MEAT. În cadrul discuțiilor purtate a fost prezentată situația lucrărilor actuale din șantierul naval Damen Shipyards Mangalia, iar reprezentanții sindicali și-au exprimat îngrijorarea cu privire la comenzile viitoare și, de asemenea, au revenit cu solicitarea fermă de a obține sprijinul necesar pentru protejarea locurilor de muncă și redresarea șantierului naval din Mangalia, considerat obiectiv strategic de interes național.
Ministrul Ștefan-Radu Oprea a subliniat, la rândul său, importanța pe care șantierul naval o are, atât ca activ al statului român, dar mai ales din perspectiva resursei umane specializate. Conform sursei citate, în momentul de față, partenerul olandez Damen Holding BV continuă să dețină managementul și controlul operațional al Damen Shipyard Mangalia, în conformitate cu acordul de asociere semnat în anul 2018.
Anterior întâlnirii cu reprezentanții Sindicatului Liber Navalistul, la sediul MEAT, ministrul Ștefan-Radu Oprea a avut o întrevedere cu reprezentanții directoratului Damen Shipyard Mangalia, numiți de Damen Holding B.V., președintele directoratului Sofien Lamiri și Liana Constantin, membru al directoratului. Aceștia au prezentat potențialele proiecte de reparații, modernizări, dar și construcții noi pentru care sunt în curs de ofertare și pentru care sunt necesare scrisori de garanție bancară. Pe parcursul ambelor întâlniri, ministrul Ștefan-Radu Oprea a reafirmat faptul că MEAT este preocupat, pe de o parte, de situația angajaților care reprezintă o resursă de personal specializat extrem de importantă pentru România, iar pe de altă parte, de identificarea unor noi oportunități, în acord cu noile tehnologii, care implicit să asigure stabilitate și siguranța unui venit adecvat pentru forța de muncă existentă. Acesta a precizat ferm că va sprijini întru totul, în limita competențelor pe care le are, toate părțile implicate în vederea implementării celor mai bune soluții pentru șantierul Damen Shipyards Mangalia, menținând o comunicare strânsă și transparentă cu aceștia.
Demisie la vârful Damen Shipyards Mangalia SA!
Dorin Ionuț Grosu a demisionat din funcția de președinte al Consiliului de Supraveghere al Damen Shipyards Mangalia SA. Informația a fost publicată în Monitorul Oficial al României nr. 1799 din 10 aprilie 2024, care cuprinde Decizia Consiliului de Supraveghere al Damen Shipyards Mangalia SA din 20 februarie 2024. În timpul ședinței Consiliului de Supraveghere s-a luat la cunoștință de renunțarea la mandat / demisia din funcția de membru și președinte al CS a lui Dorin Ionuț Grosu, începând cu data de 19 ianuarie 2024. La discuții au participat vicepreședintele CS Constantin Dan Dobrea, membrii CS Ion Iordăchescu, Manuel Zaharia, Constantin George Brezoi, dar și Lambert Zielhuis, reprezentat de Deon Andre Vorster. Au fost invitați președintele Directoratului, Sofien Lamiri, alături de membrii Directoratului Liana Laura Constantin și Pravin Jape.
Damen Holding cere falimentul Damen Shipyards Mangalia SA (Șantierul Mangalia)
Compania Damen Holding B.V., cu sediul în Țările de Jos, cere intrarea în faliment a Damen Shipyards Mangalia SA (Șantierul Mangalia)! Solicitarea companiei Damen se află pe rolul Tribunalului Constanța – dosar 3688/118/2024, cu obiect „deschiderea procedurii la cererea creditorului“.Conform portalului instanțelor de judecată, părțile cauzei sunt Damen Holding B.V. cu domiciliul ales la Reff & Asociatii SPRL – creditor, dar și Damen Shipyards Mangalia SA – debitor. Primul termen de judecată a fost stabilit pentru data de 14 iunie 2024.
Laurențiu Gobeajă, lider de sindicat - „Această știre reprezintă un șoc!“. Întrerupere temporară a activității, din 3 iunie 2024 până pe 31 decembrie 2024
Laurențiu Gobeajă, lider de sindicat în cadrul Damen Mangalia, a declarat, pentru ZIUA de Constanța, că „această știre reprezintă un șoc“ și că s-a „primit și notificarea scrisă privind decizia angajatorului de a întrerupe temporar activitatea pentru o perioadă destul de lungă, începând cu 3 iunie până pe 31 decembrie 2024, pentru un număr semnificativ de salariați, aproximativ 70 % din numărul total de angajați“.
„Până la 1038 de salariați vor întrerupe temporar activitatea pentru o perioadă foarte lungă. Acesta este un alt șoc! În perioada următoare se va aplica procedura de insolvență! Este un motiv de îngrijorare pentru salariați“, a mai spus Laurențiu Gobeajă, lider de sindicat în cadrul Damen Mangalia.
„Vorbim despre ceva concret, despre ceva care se întâmplă! Și noi am fost puși în fața faptului împlinit, am aflat de pe portalul instanțelor de judecată că la Tribunalul Constanța a fost depusă cererea Damen Holding de deschidere a procedurii de faliment! Această știre reprezintă un șoc! După alte și alte șocuri. În aceeași perioadă am primit și notificarea scrisă privind decizia angajatorului de a întrerupe temporar activitatea pentru o perioadă destul de lungă, începând cu 3 iunie până pe 31 decembrie 2024, pentru un număr semnificativ de salariați, aproximativ 70 % din numărul total de salariați. Până la 1038 de salariați vor întrerupe temporar activitatea pentru o perioadă foarte lungă. Acesta este un alt șoc! În perioada următoare se va aplica procedura de insolvență! Este un motiv de îngrijorare pentru salariați“, ne-a mai declarat Laurențiu Gobeajă.
„Rolul acționarilor și implicit al Statului Român și al tuturor părților interesate și al conducerii societății să asigure continuarea acestui șantier. Partea bună a lucrurilor este că facilitățile șantierului ne așează pe o poziție preferabilă de către clienți și experiența pe care o avem în construcția de structuri off-shore. Am făcut astfel de structuri. Doar ce am livrat al doilea proiect de acest gen. Sunt șanse reale ca începând cu anul 2025 să ne replofilăm și să intrăm cu adevărat pe această piață, care este foarte profitabilă și ne-ar asigura de lucru pentru următorii ani. În perioada imediat următoare, conducerea societății împreună cu Ministerul Economiei trebuie să se asigure că relațiile cu clienții nu sunt afectate de acest șoc al intrării în insolvență. Marți, 28 mai, o parte dintre salariați s-au adunat îngrijorați la sediul sindicatului din șantier. Mă aștept ca salariații să se adreseze către sindicat și către angajator. Le transmit salariaților să aibă curaj și încredere că putem depăși această perioadă dificilă, așa cum am făcut-o și în trecut“, potrivit lui Laurențiu Gobeajă, lider de sindicat în cadrul Damen Mangalia.
Șantierul Mangalia cere să intre în insolvență!
Societatea comercială Damen Shipyards Mangalia SA (Șantierul Mangalia) cere să intre în insolvență! Solicitarea vine la puțin timp după ce compania Damen Holding B.V., cu sediul în Țările de Jos, a investit Tribunalul Constanța cu o solicitare asemănătoare, vizată fiind tot compania Damen Shipyards Mangalia SA. Cererea Damen Shipyards Mangalia a fost înregistrată pe rolul Tribunalul Constanţa, dosar 3753/118/2024, în materie faliment, cu obiect „deschiderea procedurii la cererea debitorului“.
Cu privire la cererea Șantierului Mangalia de a intra în insolvență, liderul de sindicat Laurențiu Gobeajă, a declarat, pentru ZIUA de Constanța, că declanșarea procedurii de insolvență nu agravează situația în care se află compania.
„Declanșarea este pentru a se proteja societatea la deschiderea procedurii de insolvență și la alegerea administratorului judiciar. (...) Nu se agravează situația, este o măsură de protecție“, a mai adăugat Laurențiu Gobeajă.
Șantierul Mangalia intră în insolvență! (MINUTĂ)
Tribunalul Constanța a decis miercuri, 19 iunie 2024, ca Damen Shipyards Mangalia SA (Șantierul Mangalia) să intre în insolvență!
Solutia pe scurt: ÎNCHEIERE 19.06.2024 Admite cererea formulată de debitoarea DAMEN SHIPYARDS MANGALIA S.A.
În temeiul art. 65 alin. 1 coroborat cu art. 38 alin. 1, art. 71 din Legea nr. 85/2014 privind procedurile de prevenire a insolventei si de insolventa:
Dispune deschiderea procedurii generale a insolvenţei împotriva debitoarei DAMEN SHIPYARDS MANGALIA S.A.
În temeiul art. 66 alin. 7 din Legea nr. 85/2014 privind procedurile de prevenire a insolvenţei şi de insolvenţă, califică cererilor creditoarelor DAMEN HOLDING BV, NRG NAVY REN GROUP MARITIME S.R.L., MESSER ROMÂNIA GAZ S.R.L., PIPE CONSTRUCT S.R.L., BIAMAR FOCUS S.R.L., SUBSHORE MANGALIA S.R.L., SUBSORE R S.R.L., JOTUN ROMÂNIA S.R.L., IRIDEX GROUP SALUBRIZARE S.R.L., MUEHLHAN S.R.L., CUCOR CONSTRUCT S.R.L., PACHIRA&VALVEN S.R.L., ŞANTIERUL NAVAL 2 MAI S.A., MAHA PUB CATERING S.R.L., RADU CONSTRUCT ALPIN S.R.L., INDUSTRIAL CRUMAN S.R.L. ca fiind declaraţii de creanţă ce vor urma procedura de verificare şi înregistrare la masa pasivă.
În temeiul art. 73 si 45 alin. 1 lit. d coroborat cu art. 57 alin. 1 din Legea nr. 85/2014: Desemnează, în mod provizoriu, în calitate de administrator judiciar pe CITR SPRL cu un onorariu fix de 7.000 lei, exclusiv TVA şi onorariu variabil 10% din totalul sumelor recuperate în contul averii debitoarei, exclusiv TVA, care va îndeplini atribu?iile prevăzute de art. 58 din lege. În temeiul art. 75 alin. 1 din Legea nr. 85/2014 se suspendă de drept toate acţiunile judiciare, extrajudiciare sau măsurile de executare silită pentru realizarea creanţelor asupra averii debitorului.
În temeiul art. 74 din Legea nr. 85/2014, Debitoarea este obligată să depună la dosarul cauzei, în termen de 10 zile de la deschiderea procedurii insolvenţei, actele şi informaţiile prevăzute de art. 67 alin. 1 din Legea nr. 85/2014. Men?ine pe perioada de observa?ie dreptul debitoarei de administrare, constând în dreptul de a-şi conduce activitatea, de a-şi administra bunurile din avere şi de a dispune de acestea, sub condiția declarării intenției de reorganizare în termen de 10 zile de la deschiderea procedurii, în condiţiile art. 74, conform art. 85 alin. 1 din Legea nr. 85/2014.
În temeiul art. 71 alin. 2 coroborat cu art. 73 şi art. 99-100 din Legea nr. 85/2014, Dispune ca administratorul judiciar să notifice deschiderea procedurii generale creditorilor, debitoarei şi Oficiului Registrului Comerţului de pe lângă Tribunalul Constanţa în vederea efectuării menţiunii. În baza art. 99 alin. 3 din Legea nr. 85/2014, dispune publicarea notificării într-un ziar de largă circulaţie şi în Buletinul Procedurilor de Insolvenţă, pe cheltuiala averii debitorului.
Termenul de depunere, de către creditori, a opoziţiilor la hotărârea de deschidere a procedurii generale este de 10 zile de la primirea notificării. Fixează termenul limita pentru înregistrarea cererilor de admitere a creanţelor asupra averii debitorului la data de 02.08.2024. Stabileşte termenul de verificare a creanţelor, de întocmire si publicare în BPI a tabelului preliminar de creanţe la 22.08.2024. Termenul pentru formularea eventualelor contestaţii este 7 zile de la publicarea în Buletinul procedurilor de Insolvenţă a tabelului preliminar, conform art. 111 alin. 2 din Legea nr. 85/2014. Stabileşte termenul de definitivare a tabelului creanţelor la data de 16.09.2024. Fixează data primei şedinţe a adunării creditorilor la data de 27.08.2024, ora 12, la sediul administratorului judiciar si dispune convocarea creditorilor.
În baza art. 39 alin. 1-3 din Legea nr. 85/2014: Dispune deschiderea de către debitor a unui cont distinct la o unitate bancară din care vor fi suportate cheltuielile aferente procedurii, în termen de 5 zile de la notificarea deschiderii procedurii. În caz de neîndeplinire a atribuţiei, contul va fi deschis de către administratorul judiciar. Plăţile se vor face din contul deschis pe numele averii debitoarei, pe bază de dispoziţii emise de către administratorul judiciar.
Toate operaţiunile contabile dispuse asupra acestui cont vor fi evidenţiate în rapoartele întocmite de către administratorul judiciar şi vor fi justificate, prin depunerea la dosar a documentelor de plată şi a extraselor de cont.
În conformitate cu art. 76 din Legea nr. 85/2014, dispune comunicarea prezentei hotărâri către instanţele judecătoreşti din circumscripţia Tribunalului Constanţa, în a căror jurisdicţie se află sediul debitorului declarat la Oficiul Registrului Comerţului Constanta, iar potrivit art. 99 lichidatorul judiciar va notifica deschiderea procedurii creditorilor, debitoarei si Oficiului Registrului Comerţului de pe lângă Tribunalul Constanta în vederea efectuării menţiunii.
Potrivit art. 101 din Legea nr. 85/2014, administratorul judiciar va efectua, în termen de 60 de zile, inventarierea bunurilor din averea debitoarei. Fixează termen de judecata la data de 25.11.2024, ora 09.30, complet F6. Cu apel în 7 zile de la comunicare conform dispozițiilor Codului de procedură civilă.
Cererea de apel se va depune la Tribunalul Constanţa.
Pronunţată astăzi, 19.06.2024, prin punerea soluţiei la dispoziţia părţilor prin mijlocirea grefei instanţei.
Povestea oficială. Cum a intrat în insolvență Damen Shipyards Mangalia SA
Criza economică generală, Covid-19, războiul din Ucraina – acestea sunt unele dintre motivele enumerate în cererea de intrare în insolvență a Damen Shipyards Mangalia SA, conform Tribunalului Constanța.
Motivele au fost consemnate în Încheierea de ședință 274/2024 a Tribunalului Constanța, prin care judecătorul sindic a aprobat cererea și a dispus deschiderea procedurii generale a insolvenței.
Conform BPI citat, în cauză, judecătorul sindic este magistratul Iuliana Maria Simion, din cadrul Secției a II-a Civile a Tribunalului Constanța.
Conform sursei citate, motivelor enumerate anterior li se adaugă „scăderea semnificativă a cifrei de afaceri, lipsa unor comenzi ferme, lipsa de suport din partea acționarilor pentru obținerea de facilități de finanțare independente“.
Se arată în documentul citat că „la data de 30.05.2024 debitoarea Damen Shipyards Mangalia SA SRL, a investit judecătorul sindic din cadrul Tribunalului Constanța – Secția a II-a Civilă cu soluționarea cererii de deschidere a procedurii generale a insolvenței reglementată de Legea nr. 85/2014, înregistrată sub nr.3753/118/2024“.
„În fapt, prezenta debitoare a apreciat că este în stare de insolvență, activitatea sa fiind perturbată ca urmare a crizei economice generale, COVID – 19, războiul din Ucraina, scăderea semnificativă a cifrei de afaceri, lipsa unor comenzi ferme, lipsa de suport din partea acționarilor pentru obținerea de facilități de finanțare independente“, conform Tribunalului Constanța.
„În acest context, prezenta debitoare și-a declarat intenția de reorganizare pe bază de plan în considerarea dispozițiilor art. 67 alin. 1 litera g din Legea nr. 85/2014, fără a nominaliza un administrator judiciar“, se mai arată în BPI.
Judecătorul sindic a mai arătat că instanța a calificat cererile creditoarelor Damen Holding BV, Nrg Navy Ren Group Maritime SRL, Messer România Gaz SRL, Pipe Construct SRL, Biamar Focus SRL, Subshore Mangalia SRL, Subsore R SRL, Jotun România SRL, Iridex Group Salubrizare SRL, Muehlhan SRL, Cucor Construct SRL, Pachira&Valven SRL, Șantierul Naval 2 Mai SA, Maha Pub Catering SRL, Radu Construct Alpin SRL, Industrial Cruman SRL „ca fiind declarații de creanță ce vor urma procedura de verificare și înregistrare la masa pasivă“.
Tribunalul a desemnat practicianul în insolvență propus de creditoarele Damen Holding BV, Subshore Mangalia SRL, Subsore R SRL și Muehlhan SRL, respectiv CITR SPRL din Cluj-Napoca.
Legat de acest aspect, se arată în BPI că „judecătorul sindic are în vedere faptul că, în ceea ce privește creanțele creditoarelor Damen Holding BV, Subshore Mangalia SRL, Subsore R SRL și Muehlhan SRL, valoarea însumată a acestora este mult superioară creanțelor celorlalte creditoare, chiar și prin raportare la valoarea cumulată a creanțelor creditoarelor Jotun România SRL, Iridex Group Salubrizare SRL, Cucor Construct SRL, Pachira&Valven SRL, Șantierul Naval 2 Mai SA, Maha Pub Catering SRL, Radu Construct Alpin SRL și Industrial Cruman SRL, care au solicitat desemnarea practicianului în insolvență Rtz&Partners SPRL Filiala București“.
Tabelul preliminar cranțelor poate fi consultat AICI.
Întâlnire cu CITR, cei care gestionează procedura de insolvență a Damen Shipyards Mangalia
Miercuri, 18 septembrie, la Millenium Hub & Hotel de pe bulevardul Mamaia nr. 135A-137, Constanța, are loc o întâlnire cu reprezentanții CITR, cei care gestionează procedura de insolvență a Damen Shipyards Mangalia.
Paul Dieter Cîrlănaru, CEO al CITR și Florin Constantin, partener în cadrul CITR și Project Manager în procedura Damen Shipyards Mangalia, vor oferi informații despre: stadiul actual al procedurii insolvență Damen Shipyards Mangalia, obiectivul procedurii, acțiuni și perspectiva de reorganizare, provocări și următorii pași.
„Pentru că am identificat, încă de la primele analize, un potențial de redresare a acestei companii, prioritatea numărul unu în această perioadă a fost sprijinirea companiei în identificarea unor contracte noi, care să asigure continuarea activității curente. În acest sens compania a contractat deja lucrări de reparații pentru două nave și, în același timp, ne aflăm în discuții cu potențiali clienți pentru contractarea unor proiecte mai mari care să asigure necesarul de cash pentru cel puțin următorii ani. În același timp, compania se concentrează pe eficientizarea activității operaționale.” a spus Paul Dieter Cîrlănaru, CEO CITR.
Cu sprijinul CITR, DSMa a reușit să semneze contracte pentru reparația a două noi nave, un tanc petrolier de 274,5 m, cu o capacitate de transport de 157.022 tone și un transportor de produse chimice și petrol de183m și o capacitate de transport de 50,994 tone. Lucrările de reparație pentru fiecare dintre acestea vor dura aproximativ o lună de zile și vor începe la finalul lunii septembrie. Principala provocare specifică activității companiei este legată de accesarea resurselor financiare necesare continuării activității și susținerii unor contracte de magnitudinea corespunzătoare a șantierului naval. Structura de costuri și profilul activității companiei fac absolut necesară încărcarea la o capacitate cât mai aproape de maximum a întregului șantier.
„Pe termen lung, compania are în vedere posibilitatea de contractare a unor noi proiecte pentru construcții de structuri offshore în condițiile în care în vara anului 2025 este posibil să fie lansate noi proiecte în acest sens. În același timp, avem în vedere și creșterea productivității și a profitabilității activității curente prin implementarea unor măsuri de eficientizare a costurilor. Nu în ultimul rând, atragerea de parteneri strategici care ar putea aduce capital și expertiză de afaceri este una dintre oportunitățile pe care le avem în vedere.” a adăugat Florin Constantin, Senior Partner CITR și manager de proiect.
Rolul administratorului judiciar debutează la deschiderea procedurii de insolvență a companiei odată cu desemnarea decisă de judecătorul sindic. Conform mandatului legal, rolul CITR este acela de a identifica soluțiile optime pentru redresarea companiei. Pașii care urmează în procedura de insolvență sunt definirea strategiei de redresare și planul pentru realizarea acesteia.
Etapele esențiale derulării procesului de redresare sunt: analiza situației actuale a companiei în ceea ce privește datoriile companiei care vor fi consemnate în tabelul definitiv al creanțelor, apoi identificarea structurii optime a patrimoniului, eficientizarea unităților de producție deținute de companie, precum și analiza capacității operaționale de derulare a unor proiecte la nivelul potențialului șantierului.
„Ca urmare a identificării tabloului complet, CITR va putea propune apoi un plan de reorganizare având ca obiectiv echilibrarea activității și plata datoriilor.” a concluzionat Florin Constantin.
Directorul General al Șantierului Naval Damen Mangalia anunță disponibilizări masive
Sofien Lamiri, Directorul General al santierului naval Damen Mangalia a susținut pe 18 decembrie 2024 o conferință de presă în cadrul căreia oferă informatii despre stadiul companiei și următoarele etape pe care aceasta le are de parcurs. Prezent la eveniment a fost și Florin Constantin, Partener în cadrul CITR și Project Manager în procedura Damen Shipyards Mangalia, care a oferit informații despre stadiul procedurii de insolvență.
„Sunt managerul, directorul Damen din iunie 2023. Când am intrat în companie am găsit un șantier competitiv. Am încheiat mai multe proiecte de înaltă tehnolpgie, iar apoi am intrat în insolvență. În ultimele 6 luni, ne-am plătit datoriile către salariații oamenilor. Angajații au fost devotați, responsabili și conștiincioși despre provocările de la șantier. Am avut proiecte la șantier pe care le-am livrat. Am primit și noi proiecte care au fost livrate către clienți. Angajații și colegii mei de la Damen Shipyards ar trebui să fie mândrii de ei. Șantierul este unul mare. Este nevoie de mai bine de 2 milioane de ore pentru a se susține.
Am reușit să luăm proiecte noi de reparații, însă ele nu oferă decât câteva zeci de mii de ore de producție, iar banii care vin sunt mai puțini decât banii care ies. Am încercat foarte mult să preluăm proiecte mari. Am fost în negocieri și am discutat, însă proiectele mari au nevoie de capital mare, cât și prefinanțare. Discutăm cu instituții financiare pentru a securiza astfel de investiții.
Timpul merge împotriva noastră, iar cele mai bune șanse să supraviețuim și să avem restartul pentru a trăi mai mult, trebuie să reducem personalul cu 295. Este o zi grea pentru noi și îmi e greu să vă anunț asta.
Procesul a fost foarte bine gândit pentru a reduce costurile. Chiar după acest plan de măsuri, va fi destul de greu fără proiecte mari“ - a precizat Sofien Lamiri, Directorul General al Șantierului naval Damen Mangalia.
Vă spuneam că prima măsura imediată a fost să aducem capital. Singura modalitate era să vinzi activele neesențiale. Ne-au adus niște bani, am încheiat contracte noi. 1430 de angajați erau inițial. Conducerea companiei anunță astfel cu regret disponibilizările, administratorul judiciar făcând mențiunile că au făcut tot ce au putut și au luat toate masurile premergătoare înainte de a se ajunge la această decizie.
Nu există salarii neplătite în acest moment. Inclusiv oamenii care vor fi disponibilizați în urma acestei măsuri, inclusiv ei vor fi plătiți în continuare. Mai putem accesa din fond până în martie, așa prevede legea.
Procesul este în faza de start, disponibilizarea - efectele vor fi făcute în februarie-martie. Angajați din toate departamentele vor fi luați în calcul pentru disponibilizări“ - a precizat Florin Constantin.
PRECIZĂRI:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.
Citește și:
Firme ConstanțaDemisie la vârful Damen Shipyards Mangalia SA!
Oficial!Se cere intrarea în faliment a Șantierului din Mangalia! Laurențiu Gobeajă, lider de sindicat - „Această știre reprezintă un șoc!“
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp
Comentarii