Comunicat - Instituţiei Prefectului
Comunicat - Instituţiei Prefectului
10 Jul, 2014 16:30
ZIUA de Constanta
2127
Marime text
Astăzi, 10.07.2014, a fost convocat la sediul Instituţiei Prefectului-judeţul Constanţa, Comandamentul Operativ pentru Depoluare Marină, care a analizat situaţia creată în urma apariţiei unor irizaţii de hidrocarburi pe suprafaţa Mării Negre, în apropierea capătului digului de larg, în zona în care s-au scufundat în anul 1995 navele Paris şi You Xiu.
La fața locului s-a intervenit cu șalupele ”CRISTAL” și ”RUBIN”, aparținând Agenției Române de Salvare a Vieții Omenești pe Mare (ARSVOM) Constanța, pentru instalarea a 400 de metri liniari de baraj antipoluant de mare tip ”cortină”, care a fost fixat cu două ancore tip ”corp mort”. De asemenea, s-a folosit material absorbant pentru recuperarea agentului poluant existent. Zona va fi monitorizată în permanență pentru a se putea interveni în cel mai scurt timp, dacă situația o va impune.
Reamintim că, în noaptea de 4 spre 5 ianuarie 1995, din cauza eșuării în digul de nord al Portului Constanța navele Paris, sub pavilion Malta, și You Xiu, sub pavilion Hong Kong s-au scufundat. În momentul scufundării, în tancurile de combustibil ale navelor existau, conform evidenţelor de la bordul navelor, 236 tone păcură şi 11 tone motorină (nava PARIS) şi 437 tone păcură, 40 tone ulei şi 17 tone motorină (nava YOU XIU).
În luna octombrie 2009 a apărut pentru prima data o poluare determinată de fisuri în tancurile navei Paris, oprită prin intervenţia scafandrilor ARSVOM, care au efectuat o lucrare subacvatică de cimentare a fisurilor.
CANCELARIA PREFECTULUI
La fața locului s-a intervenit cu șalupele ”CRISTAL” și ”RUBIN”, aparținând Agenției Române de Salvare a Vieții Omenești pe Mare (ARSVOM) Constanța, pentru instalarea a 400 de metri liniari de baraj antipoluant de mare tip ”cortină”, care a fost fixat cu două ancore tip ”corp mort”. De asemenea, s-a folosit material absorbant pentru recuperarea agentului poluant existent. Zona va fi monitorizată în permanență pentru a se putea interveni în cel mai scurt timp, dacă situația o va impune.
Reamintim că, în noaptea de 4 spre 5 ianuarie 1995, din cauza eșuării în digul de nord al Portului Constanța navele Paris, sub pavilion Malta, și You Xiu, sub pavilion Hong Kong s-au scufundat. În momentul scufundării, în tancurile de combustibil ale navelor existau, conform evidenţelor de la bordul navelor, 236 tone păcură şi 11 tone motorină (nava PARIS) şi 437 tone păcură, 40 tone ulei şi 17 tone motorină (nava YOU XIU).
În luna octombrie 2009 a apărut pentru prima data o poluare determinată de fisuri în tancurile navei Paris, oprită prin intervenţia scafandrilor ARSVOM, care au efectuat o lucrare subacvatică de cimentare a fisurilor.
CANCELARIA PREFECTULUI
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp
Comentarii