Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
Ziua Constanta
03:52 23 11 2024 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

Campania educaţională „Igienă acasă şi la şcoală" premiază şcolile câştigătoare

ro

01 Apr, 2011 16:50 898 Marime text

Domestos, marcă internaţională a companiei Unilever, în parteneriat cu Ministerul Educaţiei, Cercetării, Tineretului şi Sportului (MECTS), premiază cele mai bune rezultate obţinute de şcolile participante în etapa naţională a proiectului „Igiena acasă şi la şcoala". Astfel:

Premiul pentru cel mai bun scenariu ajunge la Şcoala Nicolae Simache din Ploieşti, care câştigă -pentru copiii participanţi şi profesorii coordonatori- o săptămână la Atelierul de Creaţie Arted, din Durău. Pe durata programului de dezvoltare creativă, copiii vor lucra sub îndrumarea unui coordonator teatral pe scenariul creat chiar de ei, urmând ca la final să pună în scenă piesa propusă, cu decoruri şi costume lucrate manual în cadrul atelierelor.

Premiul întâi pentru cea mai bună campanie de igienă ajunge la Şcoala Octavian Goga din Satu Mare. Premiul oferit şcolii constă într-o imprimantă multifuncţională HP, iar locul doi revine Şcolii nr. 25 din Braşov, copiii participanţi câştigând pentru şcoală un Notebook Toshiba.

În campania educaţională „Igienă acasă şi la şcoală", desfăşurată în 15 judeţe din ţară, au fost implicate 330 de şcoli şi 200 de grădiniţe, însumând peste 33.000 de copii şi peste 20.000 de părinţi.

Punctajele obţinute de şcolile participante au fost foarte strânse, materialele fiind extrem de bine realizate dând dovadă de multă dedicaţie, creativitate şi implicare din partea copiilor, profesorilor şi părinţilor. Pe lângă punctajele oferite de Unilever şi de reprezentanţii MECTS pentru fiecare criteriu de jurizare, campaniile şi scenariile dezvoltate de copii au beneficiat şi de votul publicului.

În doar o săptămână, campania "Igiena acasă şi la şcoală" a obţinut peste 250.000 de voturi din toată ţara, iar platforma online a campaniei www.zeromicrobi.ro a fost accesată de mai bine de 130.000 de ori. Iniţiativei de a promova campania s-au alăturat reprezentanţii presei, bloggeri, precum şi profesori şi copii din toată ţara.

„Ne bucură faptul că, din ce în ce mai mult, societatea civilă este alături de noi în oferirea de oportunităţi elevilor pentru a-şi valorifica, în mod creativ, cunoştinţele, abilităţile, aptitudinile şi talentul, pentru propria lor dezvoltare personală. Campania „Igienă acasă şi la şcoală" realizată de Ministerul Educaţiei, Cercetării, Tineretului şi Sportului în parteneriat cu UNILEVER reprezintă un exemplu de colaborare în beneficiul copiilor. Suntem convinşi că unul dintre elementele definitorii care au asigurat succesul campaniei a fost diversitatea formelor de exprimare artistică în abordarea unei teme generoase", spune doamna Tania Mihaela Sandu, Director Direcţia Generală Învăţare pe tot Parcursul Vieţii şi Programe, M.E.C.T.S.

Proiectul „Igienă acasă şi la şcoală" (www.zeromicrobi.ro) a avut la bază o serie de activităţi dedicate copiilor din ciclul preşcolar (grădiniţe), celor din ciclul primar (clasele I-IV), cadrelor didactice şi părinţilor. În urma feedback-ului obţinut din programul pilot desfăşurat în primăvara anului 2010, etapa naţională a proiectului a fost lansată într-o formulă îmbunătăţită, construită pe 3 piloni: concursul şcolar de campanii de igienă, concursul de scenarii şi jocul interactiv Germ Killer.

Am avut deosebită plăcere să jurizăm campaniile dezvoltate de copii şi atunci am înţeles că cele mai importante aspecte ale acestei iniţiative au fost, înainte de toate, dedicaţia şi bucuria cu care aceştia au participat. Domeniul educaţiei este, aşa cum spuneau şi profesorii, unul în care se lucrează cu suflete, iar misiunea pe care ne-am asumat-o încă de la începutul proiectului a fost una educativă, de a ajunge la copii prin metode creative şi inovative, şi de a le stârni interesul pentru igienă şi dezinfecţie, două subiecte ce reprezintă o mare provocare. Ne bucurăm să aflăm că împreună cu partenerii noştri, Ministerul Educaţiei, Cercetării, Tineretului şi Sportului, reuşim să ducem această misiune cât mai aproape de ceea ce au nevoie copiii", spune Diana Stan, SBM House Hold Cleaners la Unilever South Central Europe.

Judeţele în care s-a desfăşurat campania educaţională „Igiena acasă şi la şcoală", ediţia 2010-2011 au fost: Bucureşti, Iaşi, Cluj, Braşov, Timiş, Botoşani, Tulcea, Prahova, Olt, Bistriţa-Năsăud, Constanţa, Buzău, Vâlcea, Satu-Mare şi Maramureş.

Una dintre cele mai importante schimbări la nivelul structurii proiectului a constat în faptul că cerinţele de lucru pentru copii au implicat mai multă interactivitate; pentru copiii din ciclul primar a fost introdus un concurs de scenarii în care aceştia s-au putut implica atât în secţiunea organizatorică (scenariu, regie, decor etc), cât şi în secţiunea artistică (interpretare).

Interactivitatea duce la dezvoltarea relaţiilor interumane, un factor extrem de important în formarea copiilor, în dezvoltarea şi menţinerea rolului lor în cadrul familiei şi a şcolii, precum şi a creşterii încrederii în sine.

„Succesul campaniei Igienă acasă şi la şcoală este unul de necontestat. Participarea atât de multor elevi din cele 330 de şcoli selecţionate şi creativitatea demonstrată în realizarea materialelor: afişe, logo-uri, steguleţe, mesaje, pliante, scenarii, susţin, pe deplin, gradul de interes şi de implicare a copiilor în protejarea mediului lor de viaţă. Un mediu sănătos relevă un nivel ridicat de educaţie, iar noi, Ministerul Educaţiei, Cercetării, Tineretului şi Sportului, încercăm să oferim acest lucru, alături de parteneri ca UNILEVER, pentru cât mai mulţi copii", declară doamna Rodica Cherciu, Inspector General, Direcţia Învăţare pe tot Parcursul Vieţii şi Programe, M.E.C.T.S.

Despre Unilever

În fiecare zi, 160 milioane de consumatori aleg un produs Unilever dintre cele 400 de mărci şi 14 categorii de produse destinate alimentaţiei, îngrijirii locuinţei şi îngrijirii personale.

Printre mărcile Unilever se numără branduri de renume internaţional: Domestos, Cif, Coccolino, Rexona, Dove, Clear, Lipton, Knorr, Rama sau Algida, dar şi mărci locale care au câştigat încrederea consumatorilor, precum Dero, DeliKat, Delma şi Napoca.

Compania investeşte anual peste 1 miliard de euro în cercetare şi dezvoltare, în cele 5 laboratoare Unilever care explorează noi idei şi tehnici pentru dezvoltarea produselor companiei.

Domestos a fost lansat în anul 1920, fiind una dintre primele mărci de produse pentru dezinfectat. În România, Domestos a apărut în anul 1996, poziţionându-se ca produs de curăţat cu vâscozitate ridicată, care îndepărtează nu doar murdăria vizibilă, ci şi toţi microbii cunoscuţi - virusuri, bacterii, fungi, chiar şi spori - dezinfectând astfel suprafeţele lavabile din locuinţă. Pentru că oferă nu doar curăţenie, ci şi dezinfecţie, Domestos contribuie de fapt la protejarea sănătăţii întregii familii.

Urmareste-ne pe Google News
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp

Ti-a placut articolul?

Comentarii