Peste 100.000 de elevi participa anul acesta la cel mai mare program educational international in parteneriat public-privat din Romania
Peste 100.000 de elevi participa anul acesta la cel mai mare program educational international in parteneriat public-privatFolosind un model de buna practica internationala, aplicat cu succes in 82 de tari din lume de peste 50 de ani, JAR a reusit, intr-un climat economic dificil, sa implementeze o strategie si un continut educational cu aplicatii practice pentru ciclul primar, gimnaziu, liceu si universitate. Programele, dedicate introducerii in scolile publice a unor continuturi practice si corelate cu realitatea economica, de educatie financiara, antreprenoriala, economica si de orientare profesionala, sunt implementate in prezent, gratuit, ca programe unitare in peste 1.000 de scoli, intr-o forma flexibila (curriculum la decizia scolii, scoala dupa scoala, auxiliar la cursuri curente), adaptabila la contextul local.
In acest an scolar, JAR deruleaza peste 35 de programe, competitii si evenimente educationale, la care participa peste 115.000 de tineri si 2.350 de profesori din 340 de localitati.
Programul este elaborat pentru a oferi ca suport de lucru la clasa activitati learning by doing, cadrelor didactice cu competente si pregatire pedagogica variate, pentru trei categorii de educatie: antreprenoriala, financiara si de orientare profesionala.
Programele se desfasoara in parteneriat cu Ministerul Educatiei, Cercetarii, Tineretului si Sportului, fiind finantate de comunitatea de afaceri din Romania. Peste 250 de companii au raspuns demersului organizatiei de sustinere a acestor programe gratuit in scoli.
La inceputul acestui an scolar, JAR a lansat campania nationala de strangere de fonduri "Investeste in educatie!", prin care isi propune sa indeplineasca obiectivele organizatiei de prevenire a abandonului scolar si de crestere a accesului elevilor din zone si mediidefavorizate la aceste programe, care urmaresc pregatirea elevilor si a studentilor pentru a se integra in economia de piata, prin dezvoltarea spiritului antreprenorial si prin dobandirea unor competente transferabile in viata.
Scopul principal al campaniei este strangerea de fonduri pentru educatie, prin donatii provenite de la comunitatea de afaceri, institutii financiare, fundatii private, dar si de la populatie. Cu fondurile obtinute se doreste acoperirea participarii totale la programele si proiectele organizatiei a unui numar de 100.000 de elevi si studenti in anul 2012, precum si a 1.000 de profesori si 1.000 de consultanti voluntari din comunitatea de afaceri. Participantii la program, profesori, elevi, studenti, primesc gratuit manuale, suport didactic si training.
Primul inscris in campanie pentru sustinerea tiparirii celor 100.000 de manuale si seturi didactice dedicate anului scolar in curs a fost Romanian-American Foundation, cu o contributie de 250.000 USD.
"Este o activitate foarte interesanta, prin care elevii se obisnuiesc sa lucreze in echipe, si este un exercitiu de pregatire foarte util pentru lucrul in diverse proiecte si activitati viitoare ale acestor tineri. - Georgeta Stanica, profesor
"Pentru scoala noastra, o scoala mica, sateasca, programul a reprezentat o mare oportunitate. Activitatile practice au fost foarte antrenante si copiii s-au simtit grozav atunci cand au lucrat diverse activitati." - Gabriela Doroftei, profesor
"Este o sansa unica sa intri in contact cu reprezentantii din lumea businessului si sa afli informatii noi de pe piata muncii. In plus, castigi experienta valoroasa, utila pentru o viitoare profesie." - Apostol Iuliana, eleva
"A fost o experienta care, pe de o parte, mi-a amintit de anii mei de liceu, dar m-a si facut sa inteleg ca exista inca elevi bine pregatiti, talentati, cu idei originale, cu simtul raspunderii si al lucrului bine facut, cu sensibilitatea si emotiile specifice varstei." - Corina Chiriac, consultant voluntar JA
"Cu JAR am avut una dintre cele mai interesante experiente de pana acum. Am interactionat cu tineri cu comportamente, atitudini, personalitati si pregatiri diferite, dar cu o ingeniozitate si o curiozitate iesite din comun. Am ascultat idei uimitoare si am inteles adevarata semnificatie a conceptului de lucru in echipa. Am apreciat spiritul de fair-play, energia si implicarea. Sunt convinsa ca generatia tanara poate deveni exceptionala cu putin ajutor din partea noastra." Ioana Hanganu - consultant voluntar JA
Partenerii campaniei "Investeste in Educatie!": Vodafone, Orange, Cosmote, Saatchi&Saatchi, TVR, National Geographic, AXN, Elevate Media, Administratia Strazilor Bucuresti, www.actionamresponsabil.ro, www.cariereonline.ro, www.ejobs.ro, www.responsabilitatesociala.ro, www. romaniapozitiva.ro, www.startups.ro, www.wall-street.ro, The Association of Chartered Certified Accountants, Junior Chamber International, Fundatia Carturesti.
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp