Primul Concurs Şcolar la Limba şi Literatura Română pentru elevii cu C.E.S. incluşi în învăţământul de masă, la Şcoala cu clasele I – VIII „N. Tonitza” din Constanţa
Primul Concurs Şcolar la Limba şi Literatura Română pentru elevii cu C.E.S. incluşi în învăţământulPrimul Concurs Şcolar la Limba şi Literatura Română pentru elevii cu C.E.S. incluşi în învăţământul de masă, la Şcoala cu clasele I – VIII „N. Tonitza” din Constanţa
Constanţa – 26.05.2012
Pentru prima dată în judeţul Constanţa, sâmbătă, 26 mai 2012, cu începere de la ora 09:00, cadre didactice ale Şcolii cu clasele I – VIII ”N. Tonitza” , în parteneriat cu psihopedagogi ai Centrului Judeţean de Resurse şi de Asistenţă Educaţională , organizează Concursul Şcolar ”Demostene” la Limba şi Literatura Română pentru elevii cu C.E.S. integraţi în învăţământul de masă, la nivelul gimnazial.
Iniţiată de prof. Nicoleta Cornescu şi prof. Marina Balaban, activitatea poartă numele marelui om politic şi orator atenian Demostene, deoarece este cunoscut faptul că acesta articula greşit cuvintele în copilărie şi avea spasme articulatorii (bâlbâială). Într-una din teoriile sale, psihologul austriac Alfred Adler explică cum simţul imperfecţiunii antrenează şi mobilizează posibilităţile ascunse, profunde, ale organismului şi le dirijează spre compensarea deficienţei respective, explicând astfel performanţele deosebite ale lui Demostene prin supracompensare. Acesta fiind unul din obiectivele activităţii propuse, realizabil pe termen lung, în condiţiile creării egalităţii de şanse în adevăratul sens al cuvântului. Dar, deşi elevii cu C.E.S. integraţi beneficiază de dreptul la adaptare curriculară în privinţa conţinuturilor predate în şcoală, participă însă la examene cu subiecte gândite pentru nivelul mediu de dezvoltare a copilului normal, şansele egale la educaţie rămânand încă doar un deziderat.
Pentru că implicarea comunităţii face diferenţa, instituţia organizatoare a evenimentului, Şcoala ”N. Tonitza”, alături de C.J.R.A.E. Constanţa, vă învită să susţineţi demersul inedit al cadrelor didactice, care îşi propun astfel să promoveze elevii cu nevoi speciale, nu prin prisma deficienţelor acestora, ci dimpotrivă, prin prisma capacităţilor lor, oferind totodată un exemplu de bune practici în ceea ce priveşte adaptarea individualizată a itemilor de concurs.
Rezultatele concursului vor fi anunţate în cadrul unei festivităţi de premiere ce va fi anunţată ulterior.
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp