Ziua Națională a Lecturii, moment de reflecție pentru elevii Școlii „Gheorghe Țițeica”
Ziua Națională a Lecturii, moment de reflecție pentru elevii Școlii „Gheorghe Țițeica”
20 Feb, 2023 13:33
ZIUA de Constanta
1195
Marime text
Ziua Națională a Lecturii, moment de reflecție pentru elevii Școlii „Gheorghe Țițeica”
Inaugurată în anul 2022, la sugestia ministrului Educației de la momentul acela, Sorin Cîmpeanu, Ziua Națională a Lecturii a fost prilej de sărbătoare pentru elevii de la Școala Gimnazială Nr. 30 „Gheorghe Țițeica” care au derulat, pe parcursul ultimelor trei zile de școală ale modulului al treilea, activități dedicate cititului. Preocuparea pentru stimularea interesului pentru lectură al elevilor, pentru dezvoltarea personală prin întoarcerea la marea cultură română și universală, clasică și contemporană deopotrivă este un crez al cadrelor didactice din instituția școlară constănțeană.
La inițiativa d-nei bilbiotecare Anca Moșoiu, clasele primare I D și a II-a E, coordonate de prof. înv. primar Mirela-Elena Cotoarbă și Florina-Natalia Andreiescu, au pornit într-o călătorie prin lumea cărților, având de dus la bun sfârșit mai multe provocări: să lectureze expresiv și corect textul „Cartea, un prieten minunat”, să desprindă ideile principale și să rezolve o fișă de lucru care conținea și două coduri QR care conduceau spre puzzle-uri online create în cinstea evenimentului aniversat. De asemenea, elevilor clasei a IV-a A, coordonați de prof. înv. primar Anca-Loredana Medeșan, li s-a propus, în afara joculețelor online, să vizioneze un clip realizat de Ramona Caba, bibliotecară la Școala Gimnazială Nr. 7 „Remus Opreanu” Constanța, conținând lectura textului „Invizibilii”, de Ioana Pârvulescu, un omagiu adus cărții și personajelor literare alături de care orice cititor poate trăi experiențe minunate. În plus, fiind mai mari, elevii clasei a IV-a A au prezentat fragmentele preferate din cărți citite de ei. Și pentru că de cărți trebuie să avem mare grijă, elevii au fost învățați să le protejeze, confecționându-le coperte din hârtie.
Elevii clasei pregătitoare C au pășit și ei în lumea lecturii îndemnați de prof.înv.primar dr. Simona-Anastasia Palasca. Eu aflat care sunt beneficiile lecturii și au citit fragmente din cărțile colecției ,, Învăț să citesc”, pășind acum cu mai multă încredere pe drumul lecturii, cea mai plăcută și de folos îndeletnicire a unui școlar. Puțin mai mari, elevii clasei a II-a B au avut o activitate interesantă în care au fost invitați de către prof.înv.primar Rodica Urlă să discute despre importanța lecturii. Apoi, copiii au prezentat cartea preferată și au desenat personajul preferat din cărțile citite.
Clasa a III-a A, îndrumată de prof.înv. primar Alina-Doina Nedelcu, a sărbătorit Ziua Națională a Lecturii citind în lanț textul „Poveste de iarnă”, scris de Mircea Sântimbreanu, au identificat tema, personajele, expresiile artistice folosite de autor, subliniind ce înseamnă cartea pentru fiecare și care este importanța lecturii în viața lor.
Elevilor claselor a V-a B, a VII-a A și C prof. Nicoleta Bercaru le-a propus să discute despre rolul și puterea lecturii. În ciuda preocupărilor moderne ale tinerilor, fascinați de lumile virtuale care li se deschid prin intermediul tehnologiei, aceștia și-au manifestat interesul pentru lectură și au punctat beneficiile acesteia din perspectiva dezvoltării personale și a formării unui bagaj solid de cunoștințe generale.
Prof. Nicoleta Ivanov i-a invitat pe elevii clasei a V-a E să viziteze, virtual, una dintre cele mai frumoase biblioteci din lume, aceea a Universității „Alexandru Ioan Cuza” din Iași. Apoi, elevii au discutat despre lectură ca urmare a vizionării filmulețului „De ce nu ne mai place să citim?”. Deoarece mulți dintre elevii acestei clase sunt pasionați de arta scrisului, prof. Nicoleta Ivanov a inițiat proiectul „Cărticica mea de vis” prin care fiecare elev își poate crea prima carte de autor, în care să adune compuneri create cu diferite ocazii, poezii scrise în momente de inspirație sau capitolele deja create din cărțile pe care le-au început unii dintre ei.
Pentru elevii clasei a VI-a E, activitatea a fost menținută la cote ludice și interactive de către Anca Moșoiu care le-a propus elevilor jocuri antrenante adecvate temei. Apoi elevii au scris ce reprezintă pentru ei lectura. După prezentarea unora dintre mărturiile elevilor, prof.dr. Veronica-Diana Hagi le-a propus elevilor să redefinească verbul „ a citi” căruia, în DEX, nu îi putem găsim decât o definiție simplă, impersonală, rece. Partea a doua a activității a constat în prezentarea de către fiecare elev a cărții lecturate cel mai recent sau a unei cărți care le-a plăcut în mod deosebit, contra cronometru, având la dispoziție doar un minut și jumătate pentru a-și convinge colegii să citească și ei cartea respectivă.
Au fost zile pline, în care elevii și-au dat seama, încă o dată, de faptul că o carte le poate deschide lumi infinite și că între paginile acesteia se pot simți liberi, creativi, visători.
Consilier de imagine
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp
Comentarii