Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
Ziua Constanta
12:54 24 11 2024 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

72.000 de consumatori au fost ajutaţi de Reţeaua Centrelor Europene ale Consumatorilor în anul 2012

ro

20 Feb, 2013 15:12 877 Marime text

Ieri la Parlamentul European, în cadrul unui eveniment găzduit de Dl. Malcom Harbour, Preşedinte al Comitetului pentru Piaţa Internă şi Consumatorilor (IMCO), Tonio Borg, Comisarul European pentru Sănătate şi Consumatori a prezentat rezultatele Raportului Anual pentru anul 2012 al Reţelei Centrelor Europene ale Consumatorilor (ECC Net). Raportul arată că an de an din ce în ce mai mulţi consumatori beneficiază de informaţii şi asistenţă din partea ECC Net, reţea ce este cofinanţată de Comisia Europeană şi de autorităţile naţionale în domeniu ale statelor membre în toate ţările UE, precum şi în Norvegia şi Islanda.

În 2012 Centrele Europene ale Consumatorilor au înregistrat mai mult de 72.000 de cereri de informare şi reclamaţii de la consumatori referitoare la achiziţiile transfrontaliere între statele UE, Norvegia sau Islanda. Din cele 32.000 de reclamaţii, aproximativ 60% sunt referitoare la comerţul electronic, ceea ce demonstrează tendinţa în creştere pentru achiziţiile online. Aproape o treime din reclamaţii se referă la sectorul de transporturi, 22% dintre acestea fiind despre transportul aerian.

În comparaţie cu anul precedent, un sector problematic în 2012 s-a dovedit a fi sectorul produselor medicale non-farmaceutice, al aparatelor şi echipamentelor terapeutice. Aceasta reflectă o tendinţă în creştere a vânzărilor online a produselor ce furnizează de cele mai multe ori informaţii nefondate sau înşelătoare asupra calităţilor medicale, de sănătate ale acestora, pastilele de slăbit fiind exemplul cel mai întâlnit.

În 2012, mai mult de jumătate dintre reclamaţii, care au necesitat intervenţia Centrelor Europene ale Consumatorilor faţă de comerciantul reclamat, au fost soluţionate amiabil sau au fost redirecţionate altor organisme de soluţionare: 45% din reclamaţii au fost încheiate cu succes după găsirea pe cale amiabilă a unei soluţii de către Centrul European al Consumatorilor implicat cu vânzătorul, 13% din reclamaţii fiind transferate pentru soluţionare altor organisme (ex. organisme ADR, autorităţi naţionale în domeniu, instanţe).

Pentru simplificarea procedurilor, Centrele Europene ale Consumatorilor au oferit consumatorilor consiliere pentru ca aceştia să-şi exercite singuri drepturile.

Raportul Anual furnizează o imagine de ansamblu asupra activităţilor Reţelei Centrelor Europene ale Consumatorilor în anul 2012 subliniind câteva cazuri de succes ale acesteia. Reţeaua Centrelor Europene ale Consumatorilor este o reţea Europeană ce furnizează gratuit cetăţenilor europeni consultanţă şi suport în probleme transfrontaliere de consum, de exemplu atunci când călătorim folosim pentru achiziţia pachetului de servicii turistice comerţul electronic.

Reţeaua Centrelor Europene ale Consumatorilor acoperă 29 de state (toate statele membre UE plus Norvegia şi Islanda). Pentru mai multe informaţii inclusive pentru vizualizarea întregului Raport Anual al Centrelor Europene ale Consumatorilor - 2012 utilizaţi: http://www.eccromania.ro/media/pdf/Report_ECC-Net_2012.pdf

Urmareste-ne pe Google News
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp

Ti-a placut articolul?

Comentarii