"Amprenta" brandului tau in mintea consumatorului
"Amprenta" brandului tau in mintea consumatoruluiBrandul (marca) este elementul de distinctie al afacerii tale fata de concurenti si produsele sau serviciile pe care le vand acestia. Brandul tau in functie de calitatea serviciilor si/sau a produselor va oferi incredere consumatorilor fideli companiei tale.
La inceput a fost numele si culoarea, acum este brandul. Toata lumea stie ca un produs sau un serviciu este un ansambul de avantaje si functii care sunt oferite consumatorilor. Produsele si serviciile sunt "impachetate" cu elemente care scot foarte mult sau mai putin in evidenta calitatea si provenienta lor, astfel pentru produse avem: numele si culoarea (impreuna formeaza o marca) dar si eticheta, greutatea, stilul, etc., elemente folosite de producator pentru a evidentia anumite calitati. Pentru servicii sunt utilizate mai putine elemente de scoatere in evidenta cum ar fi: numele si culoarea, dar acest lucru nu inseamna ca nu sunt de efect.
In zilele noastre culoarea este un element de multe ori primordial in alegerea produselor si/sau serviciilor. Cele mai bune exemple in domeniul serviciilor este Orange, o marca de rezonanta pe piata serviciilor de telecomunicatii si folosita adesea sub mai multe forme, cea mai des intalnita fiind patratul portocaliu:
Cand Orange a depus marca formata dintr-un patrat portocaliu la OSIM (deci au solicitat inregistrarea doar pentru o singura culoare fara parte verbala), examinatorii OSIM au cerut foarte multe documente si un istoric pentru a fi acceptata la inregistrare. De regula sunt foarte putine marci acceptate la inregistrare doar cu o singura culoare considerandu-se ca marca nu ar fi distinctiva.
Un alt producator care a ales sa atraga atentia prin culoare este Kraft Foods Romania pentru produsul Milka. Ambalajele produselor Milka au in proportie foarte mare culoarea mov, iar Milka a sustinut ca a dobandit distinctivitate prin folosinta indelungata si publicitatea masiva, la fel ca in cazul operatorului de telecomunicatii Orange.
Culoarea este un punct de referinta pentru consumatori, multi dintre ei orientandu-se mai mult dupa culoare decat dupa denumirea produselor.
Acest lucru dovedeste increderea consumatorilor in calitatea produselor si loialitatea fata de producatorul lor, spune avocat Elena Grecu consilier in proprietate intelectuala la Nomenius.ro.
Nu putin au fost clientii care au venit cu cerinta de a folosi doar o anumita culoare pentru inregistrarea marcii lor pentru a scoate in evidenta mai mult produsele / serviciile luand exemplele oferite mai sus mai precizeaza D-na avocat Elena Grecu de la Nomenius.ro. Dar protectia nu se poate acorda decat atunci cand solicitantul dovedeste faptul ca marca lui este distinctiva si cunoscuta de catre consumatori.
In schimb, daca marca este formata atat dintr-o culoare cat si dintr-o parte verbala marca se inregistreaza fara nicio problema.
Studiile au aratat ca un produs de culoare influenteaza 60-80 % decizia de cumparare a clientului, ceea ce face ca alegerea culorii gresite este o condamnare la esec inainte ca orice brand sa aiba o oarecare ascendenta.
Etichetele cele mai cunoscute din lume, sunt definite de culorile lor. Ne ia o secunda sa ne gandim la culorile produselor sau serviciilor si ne vin in minte instantaneu multe branduri populare cum ar fi: Coca-Cola, Facebook, Apple, McDonalds, de ce oare? Toate aceste companii folosesc strategic culorile in logo-ul lor, dar si pe website-uri de prezentare, ceea ce le face usor de recunoscut produsele sau serviciile in intreaga lume.
Culoarea este unul dintre primele elemente care definesc un brand si ramane "amprenta" in mintea consumatorilor spune avocat si consilier in proprietate intelectuala Elena Grecu.
Există cateva culori care pot fi folosite intr-un joc al culorilor:, rosu, albastru, verde / tonuri de gri, și galben. 95 la suta din companii folosesc doar una sau doua culori, 5 la suta folosesc mai mult de două, 41 la suta numai in textul de utilizare (aici putem da exemplu Google).
Culorile influienteaza emotiile, emotii care duc de cele mai multe ori la luarea unei decizii in favoare sau defavoarea producatorilor sau celor care ofera servicii. Mergeti intr-un magazin si o sa vedeti o multitudine de culori unele mai stridente altele mai putin, altele care iti incanta ochiul si chiar te atrage sa incerci. Alegerea culorilor pentru marca pe care o dezvoltati si o depuneti la inregistrare este un aspect foarte important, spune Elena Grecu consilier in proprietate intelectuala la Nomenius.ro.
******
Despre Nomenius
Nomenius, lansat in 2006 in Bucuresti, a inregistrat peste 3,500 de marci pentru clientii sai. Activa la nivel national prin avocatii si consilierii sai, agentia ofera siguranta clientilor prin consultanta juridica specifica in proprietate intelectuala, litigii si dreptul comercial. Nomenius ofera servicii de inregistrare a marcilor la OSIM, OHIM si WIPO, monitorizarea marcilor, asistenta in cazul trasferului de drepturi, si in cazul litigiilor de proprietatea intelectuala.
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp