Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
Ziua Constanta
01:25 24 11 2024 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

Constanţa se alătură campaniei de prevenţie „Zâmbeşte România", parte a Platformei Europene pentru o Igienă Orală mai Bună

ro

31 Oct, 2012 21:57 892 Marime text

Pe fondul unei nevoi ridicate a românilor pentru informare cu privire la igiena orală, GlaxoSmithKline (GSK) Consumer Healthcare România şi Wrigley România au lansat campania „Zâmbeşte România", axată pe conştientizarea problemelor privind importanţa sănătăţii orale şi educarea in această arie.

Constanţa, 31 octombrie 2012 - Facultatea de Medicină Dentară, Universitatea Ovidius din Constanţa, împreună cu GlaxoSmithKline (GSK) Consumer Healthcare România şi Wrigley România au organizat masa rotundă din cadrul campaniei „Zâmbeşte România", parte integrantă a Platformei Europene pentru o Sănătate Orală mai Bună.

Evenimentul organizat la Rectoratul Universităţii Ovidius a fost moderat de Conf. Univ. Dr. Aureliana Caraiane, decan al Facultăţii de Medicină Dentară, Universitatea Ovidius din Constanţa şi a beneficiat de prezenţa Prof. Doru Petrovici, preşedintele Colegiului Medicilor Dentişti Constanţa.

Masa rotundă a reprezentat o ocazie pentru factorii de decizie de a discuta despre starea actuală de sănătate orală la nivel local şi de a dezbate modurile în care se pot dezvolta programe de educaţie şi prevenţie pentru îmbunătăţirea sănătăţii orale în judeţul Constanţa.

Având în vedere consecinţele lipsei igienei orale asupra stării generale de bine a organismului, obiectivul pe termen lung al campaniei „Zâmbeşte România" este de a dezvolta, împreună cu autorităţile centrale şi locale, un proiect cu o durată de 4 ani în 24 şcoli şi grădiniţele din judeţ pentru a informa peste 2000 de elevii și implicit familiile acestora despre importanța igienei orale şi despre soluțiile de prevenire a afecțiunilor la nivelul cavității bucale.

„În România, conform unui studiu elaborat de Ipsos Marketing[1] cu privire la starea de sănătate orală, 69% dintre cei intervievaţi ajung la medicul stomatolog doar atunci când au probleme care puteau fi evitate printr-o bună igienă orală. Prin campania „Zâmbeşte România", ne dorim să informăm cât mai mulţi oameni despre paşii simpli care se pot urma pentru îmbunătăţirea sănătăţii orale, precum educarea copiilor privind importanţa periajului dentar de cel puţin două ori pe zi, timp de două minute, vizitele regulate la medicul stomatolog şi menţinerea unei diete sănătoase şi echilibrate", a declarat Victor Geus, General Manager Central Europe South, GlaxoSmithKline Consumer Healthcare România.

„Asa cum ne arată recentul raport lansat de către Platforma Europeană pentru o Igienă Orală mai Bună, printre cele mai importante probleme de sănătate în România, care afectează în mare parte atât copiii cât și adulții, sunt afecțiunile cavității bucale. Scopul Wrigley este de a îmbunătăţi sănătatea orală prin implicarea în programe de educaţie şi prevenţie care au un impact pozitiv real. Guma de mestecat fără zahăr, precum Orbit, este un mod eficient de păstrare a sănătăţii dinţilor pe parcursul zilei, atunci când periajul dentar nu este posibil", a declarat domnul Mihai Georgescu, Managing Director Balkan East, Wrigley Romania.

Campania „Zâmbeşte România"

În România, GlaxoSmithKline (GSK) Consumer Healthcare şi Wrigley desfăşoară „Zâmbeşte România", o campanie de conştientizare şi educare în privinţa importanţei igienei orale, parte integrantă a Platformei Europene pentru o Igienă Orală mai Bună.

„Obiceiurile care includ o dietă sănătoasă, vizite regulate la medicul stomatolog şi periajul zilnic vă vor ajuta să vă îmbunătăţiţi igiena orală şi veţi avea un zâmbet sănătos", a declarat Dr. Alexandru Brezoescu, Director executiv al Uniunii Naţionale a Asociaţiilor Stomatologice. „Astfel, o simplă rutină poate face diferenţa în îmbunătăţirea sănătăţii orale."

Conform studiului elaborat de Ipsos Marketing cu privire la starea de sănătate orală în România, igiena dentară se rezumă, în cea mai mare parte, la spălatul pe dinţi. Aproape 80% dintre respondenți au probleme dentare și apariţia cariilor este cea mai frecventă afecţiune.

Studiul relevă faptul că 4 din 10 persoane prezintă probleme cauzate de placa dentară bacteriană, iar 3 din 10 au respirația urât mirositoare și dinți sensibili. Cele mai frecvente simptome pentru dinți sensibili sunt durerile apărute în momentul în care mănâncă produse reci sau calde (91%), urmate de durerea produsă de consumul produselor dulci / acre (50%) sau atunci când intră în contact cu aerul rece (47%). Cei cu probleme ale gingiilor au prezentat în cea mai mare parte sângerarea gingiilor după periaj, iritarea gingiei şi inflamaţii ale acesteia.

***

Despre Zâmbeşte România

Sănătatea orală este esenţială pentru calitatea vieţii şi pentru o stare generală bună a organismului, dar mulţi români suferă din cauza problemelor apărute ȋn urma unei igiene orale precare. Aceste probleme variază de la neplăcerile cauzate de apariţia cariilor, până la dezvoltarea cancerului oral.

Există o serie de paşi simpli care pot ajuta ȋn prevenirea problemelor cauzate de lipsa igienei orale, evitând durerile de dinţi şi tratamente stomatologice costisitoare. Scopul acestei campanii este de a oferi informaţii despre instrumentele necesare ȋngrijirii orale, precum periuţa de dinţi, pasta de dinţi, apa de gură, guma de mestecat fără zahăr, şi acces la servicii medicale stomatologice prin consultaţiile stomatologice gratuite oferite în perioada 01 septembrie-31 octombrie 2012.

Obiectivele Campaniei Zâmbeşte România" sunt concordante cu cele promovate de Platforma Europeană pentru o Igienă Orală mai Bună, o iniţiativă comună a Asociaţiei Europene pentru Sănătate Publică Dentară (EADPH), Asociaţiei pentru Educaţie Dentară în Europa (ADEE), Consiliului European al Medicilor Stomatologi (CECDO), Programul de Îngrijire Orală Wrigley şi GlaxoSmithKline Consumer Healthcare.

Despre GlaxoSmithKline Consumer Healthcare - Oral Care

GlaxoSmithKline (GSK) este una dintre cele mai importante companii farmaceutice şi de cercetare din lume, volumul vânzărilor sale reprezentând 6% din totalul pieţei farmaceutice. Compania s-a format în anul 2001 ca rezultat al fuziunii dintre GlaxoWellcome şi SmithKline Beecham şi are sediul central în Marea Britanie. Compania este compusă din trei divizii - medicamente, vaccinuri şi produse de igienă.

Incluzând în portofoliul său produsele de igienă orală, medicamentele eliberate fără reţetă şi produsele de nutriţie, GSK Consumer Healthcare este prezentă în 130 de pieţe şi înregistrează un volum mondial al vânzărilor de 5 miliarde GBP. GSK Consumer Healthcare este lider mondial în domeniul produselor de igienă, deţinând brand-uri de success ca Sensodyne, Parodontax, Aquafresh şi Corega.

Misiunea GSK este dedicată îmbunătăţirii calităţii vieţii oamenilor, ajutându-i pe aceştia să realizeze mai multe, să se simtă mai bine şi să trăiască mai mult. Acest sistem de valori motivează compania să dezvolte noi tratamente şi să le pună la dispoziţia pacienţilor într-un mod care respectă principiile etice, sociale şi de mediu, într-un mod în care este asigurată sustenabilitatea şi profitabilitatea afacerii.

Despre Programul de Îngrijire Orală Wrigley

De peste 25 de ani compania Wrigley sprijină, prin intermediul Programului de Îngrijire Orală (WOHP), cercetările clinice privind beneficiile gumei de mestecat, pentru a ajuta profesioniştii în îngrijirea orală şi pacienţii acestora să conştientizeze rolul gumei de mestecat fără zahăr, ca instrument important pentru îngrijirea orală de zi cu zi.

Cercetările clinice au dovedit că guma de mestecat fără zahăr, cum ar fi Orbit ®, ajută la păstrarea sănătăţii dinţilor prin contribuţia la neutralizarea acizilor plăcii bacteriene. Medici stomatologi din întreaga lume au concluzionat că pentru a avea dinţi sănătoşi şi gingii sănătoase, ritualul format din controlul stomatologic, periajul dentar şi consumul gumei de mestecat fără zahăr reprezintă cea mai indicată combinaţie.

Astăzi, Wrigley desfășoară programe de ingrijire orală în 47 de țări din întreaga lume, inclusiv în România.

Programul de Îngrijire Orală Wrigley (WOHP) reprezintă un exemplu despre cum putem influenţa în mod pozitiv viaţa oamenilor şi a planetei prin performanţă, dar este şi un exemplu al modulului în care încorporăm principiile care ne guvernează afacerea în tot ceea ce facem.

Despre Platforma Europeană pentru o Igienă Orală mai Bună

Platforma Europeană pentru o Igienă Orală mai Bună este compusă din Asociaţia Europeană pentru Sănătate Publică Dentară (EADPH), Asociaţia pentru Educaţie Dentară în Europa (ADEE), Consiliul European al Medicilor Stomatologi (CECDO). Activităţile sale sunt susţinute de către GlaxoSmithKline şi Wrigley. Platforma a fost creată în anul 2010 ca răspuns la solicitarea membrilor Parlamentului European şi are ca obiective îmbunătăţirea şi promovarea sănătăţii orale in Europa.

Raportul privind „Starea de Sănătate Orală în Europa", care a fost comandat de către Platforma pentru o Sănătate Orală Mai Bună în Europa, subliniază în mod clar provocările cu care cetăţenii şi factorii de decizie se confruntă atunci când încearcă să îmbunătăţească sănătatea orală.

Îngrijirea dentară curativă tradiţională reprezintă o povară economică semnificativă pentru multe ţări industrializate: cheltuielile actuale ale celor 27 de ţări UE pentru toate aspectele legate de îngrijire şi tratament sunt de aproape 79 miliarde €, iar dacă tendinţele continuă această cifră ar putea poate ajunge la 93 miliarde € în 2020.


Urmareste-ne pe Google News
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp

Ti-a placut articolul?

Comentarii