Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
Ziua Constanta
//
15:34 24 12 2024 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

Plata facturilor prin terminale electronice instalate în magazine, considerată cea mai avantajosă metodă de către 44,8% dintre români

ro

10 Oct, 2012 17:57 940 Marime text
Bucureşti, 10 octombrie 2012 - Aproape jumătate dintre românii intervievaţi consideră plata facturilor prin terminale electronice instalate în magazine drept cea mai avantajoasă metodă de plată, potrivit unui studiu cantitativ derulat de Daedalus Millward Brown*. Cercetarea, realizată pentru PayPoint România, principalul operator de plăţi în numerar şi încărcare electronică prin puncte de retail, a generat o serie de concluzii importante cu privire la modul în care românii gestionează plata facturilor şi la metodele preferate de plată.

Astfel, 44,8% dintre românii intervievați consideră că plata facturilor prin terminale electronice instalate în magazine este cea mai avantajoasă metodă, în timp ce plata la casieriile furnizorilor este preferată de doar 21,95%. În clasament urmează oficiile poştale, cu 11,5%, plata la ghişeul băncilor - 11,2%, plata direct prin ATM, în bănci - 6,1%, prin internet - 3,9%, şi numai 0,5% prin debit direct.

De asemenea, cercetarea oferă informaţii relevante şi despre comportamentul de plată al românilor, una dintre concluziile principale fiind prioritizarea plăţii facturilor, în defavoarea altor tipuri de cheltuieli. Astfel, majoritatea românilor (63,7%) îşi planifică bugetul având în vedere mai întâi plata facturilor, în timp ce, la polul opus, 12,75% dintre ei susţin că nu îşi fac nicio planificare a bugetului. Intermediar, 23,55% dintre români afirmă că îşi planifică atent bugetul, dar în anumite cazuri au alte priorităţi decât facturile.

Comportamentul atent şi responsabil este reflectat şi de raportarea românilor cu privire la termenul limită de plată - 52,4% declară că îşi plătesc întotdeauna facturile înainte de scadenţă, 39,65% plătesc frecvent înainte de scadenţă, în timp ce doar 7,95% declară că îşi plătesc facturile frecvent sau chiar întotdeauna după scadenţă.

În ceea ce priveşte timpul petrecut lunar pentru plata tuturor facturilor, 75% dintre utilizatorii serviciilor PayPoint estimează că petrec mai puţin de 10 minute pe lună în acest scop, în timp ce doar 11,7% dintre non-utilizatorii PayPoint reuşesc această performanţă; astfel majoritatea celor care preferă alte metode de plată pierd până la o oră lunar pentru a achita toate facturile.

Românii preferă în continuare plata în numerar pentru achitarea facturilor, peste 90% dintre ei optând pentru această variantă, în detrimentul plăţii cu cardul, se mai arată în studiul menţionat.

Rezultatele studiului demonstrează că românii au înţeles şi consideră cu adevărat utile şi importante beneficiile plăţii facturilor prin terminale electronice instalate în magazine: siguranţa tranzacţiilor, rapiditatea, simplitatea procedurii, confortul dat de plata în magazinele de proximitate, plata mai multor facturi în acelaşi loc şi timp. Concluziile cercetării se verifică zi de zi în magazinele în care avem instalate terminalele PayPoint: românii sunt din ce în ce mai deschişi şi mai încrezători în aceste metode de plată." a declarat Mugur Dogariu, Managing Director PayPoint România.

* Studiul a fost realizat de Daedalus Millward Brown la nivel naţional în perioada 19-26 martie 2012 pe un eşantion de 1.000 de persoane (utilizatori şi non-utilizatori ai serviciilor companiei PayPoint), în magazine partenere PayPoint selectate din mediul urban şi mediul rural.

Urmareste-ne pe Google News
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp

Ti-a placut articolul?

Comentarii