Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
Ziua Constanta
20:46 26 11 2024 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

Pungile ecologice - vedetele expoziţiei ALL-PACK 2012

ro

07 Nov, 2012 00:57 818 Marime text

Printre cele mai vizitate standuri de la Expoziţia Internaţională pentru Ambalaje All-Pack ce s-a desfăşurat în cadrul Romexpo Bucureşti, au fost cele ale producătorilor de pungi şi folii ecologice realizate din polietilenă biodegradabilă şi hârtie. Vă prezentăm cele mai apreciate ambalaje, adevărate "vedete" ale evenimentului. Printre vizitatori, premierul Victor Ponta, foarte binedispus, însoţit de soţia Daciana Sârbu.

Toate categoriile de ambalaje au fost prezentate în expoziţie, accentul punându-se însă pe cele destinate produselor alimentare perisabile sau congelate, dar şi pe cele reciclabile, prietenoase cu mediul înconjurător. Dintre acestea, foliile şi pungile pentru produse din carne cu proprietăţi de rezistenţă sporită la temperaturi scăzute dar şi prevăzute cu bariere împotriva pătrunderii oxigenului şi microorganismelor au atras cei mai mulţi curioşi dar şi specialişti, reprezentanţi ai procesatorilor români din industria cărnii.

Producătorul ieşean de ambalaje Exonia, a prezentat un material special destinat ambalării produselor perisabile cu proprietăţi speciale. "Această folie multistrat reprezintă un progres tehnologic semnificativ în direcţia protecţiei pe perioade îndelungate a produselor perisabile. Funcţie de tipul produselor ce vor fi ambalate, materialul poate avea în componenţă până la şapte straturi, fiecare dintre acestea cu un rol foarte bine definit. Extinderea termenului de valabilitate a produselor, în condiţii de siguranţă este un obiectiv pe care îl vizăm pe termen lung", a specificat domnul Adrian Ivan, directorul tehnic al fabricii Exonia. Dacă adăugăm şi că folia poate fi reciclată cu utilaje obişnuite existente deja în cadrul capacităţii de producţie, nu este de mirare interesul crescut al vizitatorilor.

Preferinţele consumatorilor vizând un produs sau altul sunt rezultatul unor factori de gust şi obisnuinţă, dar de multe ori intervin şi factorii psihologici. Iar aceştia din urmă sunt influenţaţi, desigur, de ambalaj. De altfel, ambalajul poate vinde marfa, după cum se spune. Pentru specialişti, identificarea cerinţelor consumatorilor în legatură cu ambalajul este la fel de importantă ca identificarea cerinţelor faţă de produsul în sine. După cum ne-a declarat directorul comercial al producătorului de ambalaje Exonia, domnul Laurenţiu Anghel, în Romania, peste 50% din alimente erau comercializate încă din anul 2008 în ambalaje vidate, din plastic sau hârtie plastifiată, iar procentul va trebui majorat până la 100%, conform negocierilor cu Uniunea Europeană. "Deja fabricile din Romania îşi ambalează în special produsele alimentare, însă, de multe ori, din păcate în ambalaje necorespunzătoare. Unul dintre obiectivele prezenţei companiei noastre la această expoziţie este de a informa corect şi a prezenta soluţiile cele mai performante adaptate la necesităţile de protecţie aferente fiecărui produs", a spus Laurenţiu Anghel. În acest scop, toate fabricile din industria alimentară trebuie sa realizeze investiţii în maşini de ambalat dar mai ales în ambalaje corespunzătoare fiecărui tip de produs.Alegerea unui ambalaj necorespunzător poate duce la deprecierea prematură a produselor ambalate cu consecinţe asupra sănătăţii consumatorilor.

Ediţiile ALL-PACK, INDAGRA, ALIMENTA, EXPO DRINK & WINE, desfăşurate în paralel la Romexpo, au înregistrat peste 50.000 de vizitatori, 600 de firme participante din 30 de ţări, peste 22 de conferinţe şi seminarii, zeci de concursuri şi ateliere de meşteşugărit, se arată într-un comunicat transmis redacţiei.

 

Urmareste-ne pe Google News
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp

Ti-a placut articolul?

Comentarii